PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie umowy

  • 1. Data: 2003-01-14 19:41:34
    Temat: rozwiązanie umowy
    Od: "Toja" <t...@g...pl>

    Witajcie.
    Mam pytanie, jesli ktos zna odpowiedz to bardzo prosze...
    Mam umowe na czas okreslony, do konca marca b.r. (byla to umowa roczna). Z
    tego co wiem okres wypowiedzenia w takim wypadku = 14 dni. Obecnie jestem na
    zwolnieniu lekarskim (dziecko chore), czy podczas zwolnienia mozna zlozyc
    wypowiedzenie? Czy liczy sie wtedy od dnia zlozenia czy od konca urlopu? Czy
    mozna wyslac poczta (polecony oczywiscie) i jesli tak to liczy sie wtedy od
    dnia wyslania czy od dnia odebrania przez adresata?
    Pozdrawiam
    Toja

  • 2. Data: 2003-01-14 21:29:05
    Temat: Re: rozwiązanie umowy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 14 Jan 2003 20:41:34 +0100, "Toja" <t...@g...pl>
    zakodował:

    >Mam umowe na czas okreslony, do konca marca b.r. (byla to umowa roczna).

    Więc jeżeli w umowie nie ma klauzuli o możliwości jej wypowiedzenia,
    to nie można jej wypowiedzieć.

    >tego co wiem okres wypowiedzenia w takim wypadku = 14 dni.

    jw

    > Obecnie jestem na
    >zwolnieniu lekarskim (dziecko chore), czy podczas zwolnienia mozna zlozyc
    >wypowiedzenie?

    Pracownik może wypowiedzieć umowę w czasie zwolnienia, pracodawca nie
    może jednak wypowiedzieć umowy takiemu praconikowi.

    > Czy liczy sie wtedy od dnia zlozenia czy od konca urlopu?

    Od dnia złożenia, do soboty >2 tygodnie później

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-01-15 08:51:52
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > Mam umowe na czas okreslony, do konca marca b.r. (byla to umowa roczna). Z
    > tego co wiem okres wypowiedzenia w takim wypadku = 14 dni.
    NIE 14 dni a 1 miesiąc art.36 par.1 pkt.2 kp. ( chyba że wchodzi w rachubę
    art. 33 kp. ale tego nie piszesz wtedy 2 tygodnie )
> [...]
    > Toja
    > Z zasady umowy na czas określony nie można rozwiązać za wypowiedzeniem (Chyba
    że wchodzi w rachubę art.33 kp.). Nie rozwiązuj tej umowy sama, nie ma sensu,
    to tylko jeszcze 2,5 miesiąca ,może się sytacja zmieni na Twoją korzyść -
    dziecko przestanie chorować. Poczekaj zobacz co zrobi pracodawca - może sam
    rozwiązę na podst art 33 kp. jeżeli masz taki zapis w umowie o pracę. Z
    pozdrowieniami.

  • 4. Data: 2003-01-15 09:27:33
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Każdą umowę można rozwiązać za porozumieniem stron, jeżeli w umowie nie było
    klauzuli o możliwości rozwiązania przed upływem roku - pozostaje tylko
    porozumienie stron