PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozterki?

  • 1. Data: 2005-09-08 17:38:34
    Temat: Re: rozterki?
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    Rozumiem że praca jest w ruchu ciągłym?

    Zresztą IMHO dużo lepiej jest jak pracodawca narzuci grafik na cały miesiąc
    (ew. wcześniej można zgłosić odpowiednie dni że się będzie "mniej
    dostępnym") i jezeli pracownik nie moze być w tym dniu to się zamienia z
    kimś i po krzyku. Nie może się zamienić - musi być w robocie.

    to nie jest trudne ułożyć tak grafik, żeby była pełna obsada ludzi i żeby
    pracownicy byli zadowoleni.

    daj namiar na szefową to podrzucę jej kilka pomysłów. mogę się rozliczyć w
    formie dzieła/zlecenia

    pozdrawiam
    gro

  • 2. Data: 2005-09-09 17:23:33
    Temat: rozterki?
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    witam grupowiczow :)

    Sytuacja wyglada tak: na poczatku miesiaca caly dzial dostaje do reki,
    odrecznie napisany harmonogram czasu pracy. Jest on zmieniany przez
    kilkanascie dni, tak wiec np. w piatek nie wiem dokladnie jak bede pracowac
    w przyszlym tygodniu, bo cos sie moze zmienic. Oficjalny harmonogram czasu
    pracy dostajemy okolo 15 kazdego miesiaca do reki, celem podpisania go z
    data 1-go. Niestety rozni sie on wielce od tego pierwszego 'na lewo'.
    Niedawno byla afera z tego powodu, po czym szefowa najpierw brala nas na
    litosci, zebysmy podeszli do tego po ludzku, a potem zaczela sie juz
    bardziej ostra jazda z tekstem: skoro wy chcecie postepowac wg kodeksu pracy
    to bedzie to dotyczyc wszystkich. Przez ostatnie dni w sumie nie bylo wgladu
    do zadnego grafika....
    W ciagu najblizszych dni trzeba bedzie podpisac 'oficjalny' harmonogram.
    Wiem ze to postepowanie jest niezgodne z przepisami, jak rowniez niezgodne z
    prawem jest straszenie nas ze za nasz rzekomy wyskok sprzed kilku dni
    bedziemy miec konsekwencje.

    I co w tej sytuacji robic? Pozdrawiam

    p.s. szukam nowej pracy ;)

  • 3. Data: 2005-09-09 17:31:11
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 09-09-2005 o 19:23:33 candina <candina[malpa]@o2.pl> napisał:

    > I co w tej sytuacji robic? Pozdrawiam

    A powiedz, co to ten harmonogram, co określa i po co on komu?

  • 4. Data: 2005-09-09 17:39:40
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > A powiedz, co to ten harmonogram, co określa i po co on komu?

    harmonogram czasu pracy - nazwa chyba sama mowi za siebie?

  • 5. Data: 2005-09-09 17:53:13
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > harmonogram czasu pracy - nazwa chyba sama mowi za siebie?

    Nie wskazuje zastosowania. Harmonogram czasu pracy moze miec mnostwo roznych
    zastosowan....

    A.

  • 6. Data: 2005-09-09 18:04:45
    Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl>

    > Nie wskazuje zastosowania. Harmonogram czasu pracy moze miec mnostwo
    roznych
    > zastosowan....

    dla niewtajemniczonych:

    Harmonogram pracy uwzględnia obecności i nieobecności pracownika w pracy.
    Zawiera też godziny dla pracowników, którzy pracują w systemie zmianowym
    lub na przykład w godzinach nadliczbowych.
    Obowiązek ustalania takiego harmonogramu spoczywa na pracodawcy. Często
    konsultuje on z pracownikami rozkład ich pracy. Pracownicy zobowiązani są do
    przestrzegania harmonogramu. Sporządzany bywa najczęściej na dany miesiąc
    kalendarzowy. Rozpisuje się w nim poszczególne dni miesiąca, zmiany
    pracowników, nazwiska osób pracujących na danej zmianie i ilość
    przepracowanych godzin. Czasami harmonogram zawiera też godziny rozpoczęcia
    i zakończenia zmiany.
    Pracownik, który w zamian za pracę w dniu wyznaczonym dla niego w
    harmonogramie pracy jako dzień wolny od pracy nie otrzymał dnia wolnego w
    innym wyznaczonym z góry terminie, przysługuje za każdą godzinę pracy w tym
    dniu, oprócz normalnego wynagrodzenia, dodatek w wysokości 100%
    wynagrodzenia wynikającego z jego osobistego zaszeregowania. Rozkład czasu
    pracy powinien być stosowany na podstawie harmonogramów pracy ustalanych dla
    miesięcznego okresu rozliczeniowego, określających dla poszczególnych
    pracowników dni i godziny pracy oraz dni wolne od pracy.
    W zakładach pracy, w których praca odbywa się w systemie równoważnych norm
    czasu pracy, są zobowiązane do opracowania i stosowania harmonogramów pracy
    (wykresów pełnienia służby). Do czasu pracy pracowników zatrudnionych w
    systemie równoważnych norm czasu pracy zalicza się godziny przepracowane w
    ramach harmonogramu pracy. Godziny przepracowane poza harmonogramem pracy
    zalicza się do czasu pracy, jeżeli :
    - praca poza harmonogramem była wykonywana wskutek nieprzewidzianych i
    nie dających się uniknąć przeszkód (np. awarie), uznanych przez kierownika
    zakładu pracy, albo
    - zostały przepracowane na polecenie kierownika zakładu pracy.

  • 7. Data: 2005-09-09 18:06:10
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > harmonogram czasu pracy - nazwa chyba sama mowi za siebie?

    Dopiero teraz do mnie dotarlo, ze moze chodzic o harmonogram wyznaczajacy
    godziny/dni pracy. Jestem z tak odmiennej dzialki, ze u mnie to slowo oznacza
    zwykle zupelnie co innego. Nieporozumienie.

    A.

  • 8. Data: 2005-09-09 18:13:47
    Od: "Aleklsander Galicki" <c...@p...fm>

    [ciach]

    U mnie w firmie, w zaleznosci nad czym pracuje, osoba ma do czynienia z kilkoma
    (do trzech) rodzajami harmonogramow. Zaden z tych harmonogramow nie ma niczego
    wspolnego z tym o czym Ty piszesz :-) Z tego nieporozumienie.

    A.