PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanko

  • 1. Data: 2007-09-17 09:53:49
    Temat: pytanko
    Od: "mietek" <n...@o...pl>

    na liście obecności mam wpisane: 13-21.

    Jestem zatrudniony na normalnej umowie, czy kierownik może stwierdzić:
    "ma być zrobione", jeśli ja nie daję rady do 21 wykonać zleconych czynności?
    Czy mam wtedy obowiązek zostać dłużej aż je skończę?
    Czy mam powiadomić o tym kierownika, że zostałem?
    Czy mogę w związku z tym zacząć przychodzić do pracy później np. na godzinę
    16 (skoro się nie wyrabiam do 21), praca ma ścisły związek z rozliczeniem
    kierowców, więc jak oni później "zjadą" do firmy, ja automatycznie mam
    kłopot, zeby zdąćy do 21-ej.

    dzięki za wyjaśnienie.

  • 2. Data: 2007-09-17 10:07:49
    Temat: Re: pytanko
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > 16 (skoro się nie wyrabiam do 21), praca ma ścisły związek z rozliczeniem
    > kierowców, więc jak oni później "zjadą" do firmy, ja automatycznie mam

    Czy powyższe pytanko dotyczy aspektów formalnych, czy bardziej chęci
    utrzymania owej pracy? Albowiem w każdym z tych przypadków odpowiedź
    będzie diametralnie inna...

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-09-17 11:42:45
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Any User" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Czy powyższe pytanko dotyczy aspektów formalnych, czy bardziej chęci
    > utrzymania owej pracy? Albowiem w każdym z tych przypadków odpowiedź
    > będzie diametralnie inna...

    Może byc różna, ale wcale nie musi, bo nie wiesz jaki jest układ w jego
    pracy i na ile sobie może pozwolić.

    --
    andrzej

  • 4. Data: 2007-09-17 15:36:20
    Od: "Janusz Z" <5...@w...pl>

    Na twoim miejscu bardzo dokladnie dokumentowalbym g. pracy, Aby muc w
    przyszlosci to wykazac przed sadem pracy.
    Z opcji szefa wyglada to tak: Albo pracujesz albo za brame.

  • 5. Data: 2007-09-17 19:02:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 17 Sep 2007 11:53:49 +0200, "mietek" <n...@o...pl> wrote:

    >na liście obecności mam wpisane: 13-21.
    >
    >Jestem zatrudniony na normalnej umowie, czy kierownik może stwierdzić:
    >"ma być zrobione", jeśli ja nie daję rady do 21 wykonać zleconych czynności?

    Może.

    >Czy mam wtedy obowiązek zostać dłużej aż je skończę?
    Tak.

> [...]

    >16 (skoro się nie wyrabiam do 21), praca ma ścisły związek z rozliczeniem
    >kierowców, więc jak oni później "zjadą" do firmy, ja automatycznie mam

    Oczywiście. Albo też, pracodawca ma wypłacić Ci dodatkową kase za
    pracę w godzinach nadliczbowych.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 6. Data: 2007-09-17 19:12:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fclirb$vln$1@news.lublin.pl mietek <n...@o...pl>
    pisze:

    > na liście obecności mam wpisane: 13-21.
    > Jestem zatrudniony na normalnej umowie, czy kierownik może stwierdzić:
    > "ma być zrobione", jeśli ja nie daję rady do 21 wykonać zleconych
    > czynności?
    Stwierdzić to on może wszystko. Ty także. Powód "nie dawania rady" może być
    różny. Zakładam, że nie leży on po twojej stronie.

    > Czy mam wtedy obowiązek zostać dłużej aż je skończę?
    Nie. I nie powinieneś tego robić na własną rękę.
    Pomyśl co będzie, jeśli zostaniesz z własnej inicjatywy i ulegniesz
    wypadkowi, albo sam zrobisz coś co przyniesie jakieś szkody.

    > Czy mam powiadomić o tym kierownika, że zostałem?
    J.w.

    > Czy mogę w związku z tym zacząć przychodzić do pracy później np. na
    > godzinę 16 (skoro się nie wyrabiam do 21),
    Nie. Masz określone godziny pracy. Ich nieprzestrzeganie może być w uznane
    nawet za ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych i w konsekwencji
    dyscyplinarka.

    > praca ma ścisły związek z
    > rozliczeniem kierowców, więc jak oni później "zjadą" do firmy, ja
    > automatycznie mam kłopot, zeby zdąćy do 21-ej.
    Ty o 21 kończysz pracę i wychodzisz. Ale zgłoś na piśmie szefowi trudności
    wynikające ze złej organizacji pracy. Jeśli zostanie ci zlecona praca w
    godzinach ponadwymiarowych pilnuj ich ewidencjonowania i rozliczania.
    I najważniejesze - nic na gębę.

    --
    Jotte