PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie: okres wypowiedzenia

  • 1. Data: 2002-12-11 09:44:03
    Temat: pytanie: okres wypowiedzenia
    Od: "Rob" <c...@p...fm>

    Witam
    Mam zamiar wypowiedziec umowe memu pracodawcy i tu pojawil sie problem.
    Jestem zatrudniony od 17 m-cy na umowe 24 miesieczna. Okres wypowiedzenia
    zgodnie z zapisem w mej umowie wynosi 2 tygodnie.
    I moje podstawowe pytanie:
    * Jesli dzis poloze na biurku szefa wypowiedzenie z dniem dzisiejszym to
    okres wypowiedzenia skonczy sie od dzis za 2 tygodnie?
    Slyszalem, ze podobno okres wypowiedzenia liczy sie od poczatku nastepnego
    miesiaca kalendarzowego, czy to prawda? czy jak pracodawca wypowiada umowe
    to obowiazuja takie same zasady jak w przypadku wypowiedzenia przez
    pracownika?
    Z gory dziekuje za odpowiedzi (grupa lub priv)
    Rob

  • 2. Data: 2002-12-11 09:54:33
    Temat: Re: pytanie: okres wypowiedzenia
    Od: Aleksandra <a...@u...com.pl>

> [...]
    > * Jesli dzis poloze na biurku szefa wypowiedzenie z dniem dzisiejszym to
    > okres wypowiedzenia skonczy sie od dzis za 2 tygodnie?

    W sobotę za dwa tygodnie. To znaczy, że Twoja
    praca skończy się...28 grudnia, jesli mam dobry
    kalendarz :-)

    > Slyszalem, ze podobno okres wypowiedzenia liczy sie od poczatku nastepnego
    > miesiaca kalendarzowego, czy to prawda?

    Prawda, ale nie obowiązuje to wypowiedzeń z
    terminem 2-tygodnowym, lecz z miesięcznym i jego
    wielokrotnoscią.

    czy jak pracodawca wypowiada umowe
    > to obowiazuja takie same zasady jak w przypadku wypowiedzenia przez
    > pracownika?

    Terminy? Tak, lecz mogą być różne formy.

    pozdrawiam,
    A.