PracaGrupypl.praca.dyskusjepytanie o wynagrodznie zadawane podczas rozmowy kwalifikacyjnej › Re: pytanie o wynagrodznie zadawane podczas rozmowy kwalifikacyjnej
    From: "mangha" <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pytanie o wynagrodznie zadawane podczas rozmowy kwalifikacyjnej
    Date: Mon, 26 Jan 2004 21:43:47 +0100

    Użytkownik "Gluestick" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bv3sru$n0p$1@news.onet.pl...

    > Jeśli to ja składam ofertę to oznacza, że sprzedaję swoją
    > wiedzę/umiejętności i jako sprzedający podaję cenę. Przeciwna
    > sytuacja miałaby miejsce gdyby to pracodawcy zabiegali o mnie
    > jako pracownika :-) Wtedy to ja pytam co mi oferują.

    Niby tak, masz rację, ale patrząc w punktu widzenia pracownika - wolę,
    żeby to pracodawca pierwszy podał kwotę. Jest to dobry punkt odniesienia
    do rozpoczęcia negocjacji. Np. moja praca może być warta w mojej uczciwej
    ocenie 5000 zł, ale wołając taką kwotę mogę stracić decydujący punkt u
    rozmówcy, gdyż np. on, jako mój przyszły kierownik, zarabia tylko 2000 zł
    albo ma inne, równie ciekawe osoby, które zgodziły się na dużo mniejszą
    kwotę. Chciałabym dobrze zarabiać, ale jednocześnie lepiej jest zarabiać
    mniej i mieć ciekawą pracę zdobywać doświadczenie, niż nie pracować w
    ogóle.
    Zwykle pada tez pytanie, o minimalną kwotę, za jaką zgodzisz się pracować.
    Takie pytanie jest z oczywistych względów niewygodne dla pracownika, dla
    pracodawcy oczywiście taka wiedza bardzo się przydaje - można sporo
    zaoszczędzić, jeśli ten zgodzi się pracować za mniej niż pracodawca mógłby
    wyłożyć.

    --
    mangha

    Smile. Or simply: ivory.