PracaGrupypl.praca.dyskusjepytanie dotyczące zwolnienia z pracy › Re: pytanie dotyczące zwolnienia z pracy
  • Data: 2003-11-07 16:26:18
    Temat: Re: pytanie dotyczące zwolnienia z pracy
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Fri, 7 Nov 2003 12:27:37 +0100, "AnWro"
    <b...@b...wp.pl> zakodował:

    >Z winy pracownika bowiem "pracodawca utracił do niego zaufanie". Zgodnie z
    >orzecznictwem sadu pracy bardzo mocny powód ;)

    Możesz podać to orzeczenie? Bo takie "ja już Ci nie ufam" zgodnie z
    wyrokami, które znam nie przejdzie. Musi być uzasadnienie typu "bo
    toczy się w Twojej sprawie sprawa karna".

    np:
    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Administracyjna, Pracy i Ubezpieczeń
    Społecznychz dnia 25 listopada 1997 r. I PKN 385/97 OSNAPiUS 1998/18
    poz. 538 Wokanda 1998/8 str. 29
    Utrata zaufania do pracownika może stanowić przyczynę uzasadniającą
    wypowiedzenie umowy o pracę, jeżeli znajduje oparcie w przesłankach
    natury obiektywnej oraz racjonalnej i nie jest wynikiem arbitralnych
    ocen lub subiektywnych uprzedzeń.

    A co do pierwotnego pytania - to zależy od trybu rozwiązania. Jeżeli
    była to odmowa przyjęcia nowych warunków pracy i płacy, to działa jak
    rozwiązanie umowy przez pracodawcę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775