PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Mon, 18 Apr 2005 17:28:48 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@aed218.internetdsl.tpnet.pl
    <d39ap7$6u3$1@news.dialog.net.pl> <d39dh5$1ho$1@news.onet.pl>
    <d3c0s8$3pb$1@inews.gazeta.pl> <d3c27m$idu$1@news.onet.pl>
    <d3cc19$fo1$1@inews.gazeta.pl> <opso13b0ak4iukdk@krzysztofc>
    <d3dkgj$igl$1@news.dialog.net.pl> <d3eov0$hft$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d3er2q$2na$1@nemesis.news.tpi.pl> <d3es23$4kg$1@amigo.idg.com.pl>
    <d3et8b$g0h$1@nemesis.news.tpi.pl> <d3lc9r$e0o$1@amigo.idg.com.pl>
    <d3t2sn$8mv$1@nemesis.news.tpi.pl> <opspc91jkpz2c1mg@blaster>
    <d3t6ee$o3g$1@nemesis.news.tpi.pl> <opspdeqjfhz2c1mg@blaster>
    <d3tdde$1sh$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <1...@n...pisz.tu> <opspdqa3pgz2c1mg@blaster>
    <4...@n...pisz.tu> <opspe8v5aaz2c1mg@blaster>
    <1...@n...pisz.tu> <opspfj0wjtz2c1mg@blaster>

    > No i nie mów, że księgowym i sprzątaczkom też płacisz prowizyjnie?

    Gdybym miał sprzątaczki, to płaciłbym tyle, na ile zapracuje. Metoda
    tu akurat nie ma żadnego znaczenia. Ale nie mam. Pracownicy sami sobie
    ustalają jak i kiedy sprzątają. Czują się w biurze jak u siebie. Na
    szczęście chyba nie mam takich pracowników, co u siebie lubią chlew.
    Nie wnikam w to. Takie sprawy jak i wyjazdy integracyjne i po prostu
    rozrywkowe organizują sami, z własnej inicjatywy. Nawet mnie
    zapraszają też dlatego, że chcą. To widać.

    > Tak naprawdę twój PH jest bardziej samodzielnym biznesmenem niż
    > pracownikiem. Pewnie nie mniej samodzielnym, niż franszyzobiorca
    > McD.

    Mniej. Nie ma na głowie całej otoczki związanej ze sprzedażą. Ma
    sprzedawać i rozmawiać z klientem. Nawet nie musi go własnym
    przemysłem szukać: to też ma zapewnione. PH u mnie ma mieć najlepsze
    warunki do tego, żeby robił to, do czego go przygotowuję przez długie
    i niełatwe szkolenia. Nie stać mnie na takie kosztowne szkolenia tylko
    po to, żeby np. pukał od drzwi do drzwi i pytał, czy ktoś go tam chce.
    Szkoda trwonić czas - fachowiec, który ma wiedzę pozwalającą na
    robienie pieniędzy poprzez negocjacje ma robić właśnie to, a sprawy
    przygotowawcze jak umawianie spotkań i potem np. przygotowania umów
    itd. robią osoby, co nie potrafią sprzedawać, a potrafią właśnie
    tamto. Ot, taka sobie ekonomia, pozwalająca na szybsze mnożenie
    kapitału, lepsze wynagradzanie i zadowolenie wszystkich. No i dlatego
    zawsze się denerwuję, jeśli na tej grupie kolejny ignorant zaczyna z
    pogardą równać domokrążcę (też zreszty ciężko pracującego) z PH i
    oszustami. Ale to było nie na temat :).

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej