PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Mon, 11 Apr 2005 13:55:52 +0200

    Jan Kowalski wrote:

    > Fantazje.

    ale miłe dla serca..

    50-90% nie będzie płacić i co potem z nimi? Kto weźmie
    > odpowiedzialność za tych ludzi w starszym wieku, jak już nie będą
    > mogli pracować?

    obecnie państwo wzięło odpowiedzialność za nas wszystkich, bez względu
    czy nam się to podoba czy nie,
    miska zupy na dzień??? wiem, radykalizm może do bólu, ale wmawianie im,
    że teraz (zus obowiązkowo) jest i będzie lepiej to dopiero masakra
    jak dużo da ci państwo w wieku 65 lat?

    Dla 80-90% społeczeństwa u nas "należy się" (etat,
    > emerytura, darmowe leczenie, kodeks pracy itd). Pozostałość
    > poprzedniego systemu. Nawet kraje bez takich obciążeń od pokoleń,
    > też mają z tym problem.

    nie sądzę, by 80% społeczeństwa to było tamto pokolenie, a i z tamtego
    pokolenia znajdą się ci, którzy wiedzą, że bez pracy nie ma kołaczy

    > Eeee, po co komplikować? Uprościć co jest, wprowadzić zdrowe zasady a
    > nie ponownie otwierać furtkę do omijania kiepskich rozwiązań.

    dla mnie umowa o prace jest umową o pracę, bez szczególnego rozróżnienia
    co pracownik i jak ma zrobić,
    jeśli pracownik pozostaje dyspozycyjny i ma powierzony zakres
    obowiązków, to jest to praca na etat i za jego czas+wykonane obowiązki
    otrzymuje zapłatę
    jeśli ma do wykonania określone, jasno sprecyzowane zadanie, to tez jest
    to jego praca, a ktoś magicznie wprowadził nowe określenia

    problemem nie jest założyć DG,
    problemem są miesięczne obciążenia wynikające z samego faktu prowadzenia
    DG (zus)
    jaki problem mieć działalność (aktywną) gdy nie osiągnąłeś żadnego
    przychodu (kiepski miesiąc) i jednocześnie nie masz podatków do
    zapłacenia???(pisząc podatki mam na myśli okolice zusu)

    --
    regent...
    (...)