PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Mon, 11 Apr 2005 13:29:57 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@host-ip237-252.crowley.pl

    > bardziej radykalne, jako że jest to ubezpieczenie "własnego tyłka",
    > więc i każdy powinien się o niego martwić sam -> pełna dobrowolność

    Fantazje. 50-90% nie będzie płacić i co potem z nimi? Kto weźmie
    odpowiedzialność za tych ludzi w starszym wieku, jak już nie będą
    mogli pracować? Dla 80-90% społeczeństwa u nas "należy się" (etat,
    emerytura, darmowe leczenie, kodeks pracy itd). Pozostałość
    poprzedniego systemu. Nawet kraje bez takich obciążeń od pokoleń,
    też mają z tym problem.

    > instytucję rycz-kar. można zlikwidować i od zaraz, kpir nie jest
    > skomplikowanym systemem (bardziej popieprzone jest bycie vatowcem i
    > zakaz odliczania vatu, vide samochody i paliwo)

    Jako podstawowy sposób na rozliczanie podatków w połączeniu z
    powszechnością Vat - jest skomplikowany dla zastosowań powszechnych,
    o jakich mowa w tym wątku. Inna sprawa, że o wiele bardziej oczywisty
    od wszelkich "rycz-kar".

    > I raczej kierunek płacenia składek uproszczonych
    > jednak obliczenie podatku nie powinno przekraczać umiejętności
    > freelancera (chyba, że piszemy o sprzątaniu)

    No właśnie!

    > albo zniesieni zapisu o trzeciej umowie jako na czas nieokreślony.
    > obecne zapisy nie pomagają w znalezieniu pracy...

    Eeee, po co komplikować? Uprościć co jest, wprowadzić zdrowe zasady a
    nie ponownie otwierać furtkę do omijania kiepskich rozwiązań.

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej