PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Sat, 9 Apr 2005 21:23:00 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@aed218.internetdsl.tpnet.pl

    > Nic tak nie sprzyja polubieniu etatów, jak wiek powyżej 35 lat,
    > gorsze zdrowie, powiększanie się rodziny, chorzy rodzice, którym
    > trzeba pomagać, niemożność nadążania za nowościami itp. itd.
    > Ja rozumiem, że ludzie, którzy nie nadążają mają w normalnym
    > kraju z czasem niższe pensje

    Czyli wg Ciebie nienadążające staruszki powyżej 35 roku życia skazane
    są na etat - spokoją przechowalnię - do emerytury, za małe pieniądze?
    Nie przyszło Ci do głowy, że są tacy, co planując własną karierę do
    tych 30-35 lat właśnie celowo wyszukują sobie pracę na etatach, aby
    nabrać doświadczenia i w wieku - określanym przez Ciebie jako
    graniczny - dopiero zaczynają pracę "na własne ryzyko"? Właśnie
    dlatego tak robią, bo w tym wieku mają już odpowiednie doświadczenie
    i wiedzę, aby zrealizować własne wyobrażenia o pracy oraz uzyskać
    odpowiednio wysokie wynagrodzenia!

    Prawda jest jednak znacznie bardziej prosta:
    - w młodym wieku pewnien odsetek ludzi bierze udział w "wyścigu
    szczurów" mając często mylne pojęcie, że robi karierę. Kolejny odsetek
    zakłada własne firmy mając za małe doświadczenie, aby się utrzymać na
    rynku, tak że tylko części się to udaje. Największa część młodych
    ludzi szuka jednak zwykłego etatu, bo albo chce spokojnej pracy i
    narzeka, że zarobki "za małe", albo zbiera doświadczenia - jak
    wspomniałem - do startu na przyszłość.
    - w starczym wieku ci, co brali udział w "wyścigu szczurów" i się
    wypalili, ci co spalili się na próbach z własną działalnością oraz ci,
    co w młodym wieku już szukali wygody na etacie - poszukują dalej
    etatów. Natomiast ci, co wcześniej traktowali pracę (świadomie lub
    nawet nie) jako doświadczenie i zdobywanie wiedzy - robią karierę na
    etatach lub zaczynają pracę na własny rachunek, aby spożytkować ku
    własnej chwale wcześniejsze wysiłki.

    No i nie przeczę, że są 35-letnie staruszki. Tak jak i 25-letnie ;).

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej