PracaGrupypl.praca.dyskusje › przymus wziecia 10 dni urlopu ciągiem w przeciągu roku?

  • 1. Data: 2010-05-25 13:28:31
    Temat: przymus wziecia 10 dni urlopu ciągiem w przeciągu roku?
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    Witam

    czy w KP jest gdzies zapis o przymusie wziecia 10 dni urlopu ciagiem - mi
    pasuje wziac roczny urlop po 2 dni. Czy rzeczywiscie ktos mnie moze zmusic do
    wziecia 10 dni ciurkiem?

    Dzieki
    rt

  • 2. Data: 2010-05-25 13:52:54
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pasuje wziac roczny urlop po 2 dni. Czy rzeczywiscie ktos mnie moze zmusic do

    W KP jest zapis chyba o dwóch tygodniach. Sprawdź sobie w googlach sam, bo nie
    chce mi się szukać.
    I nie marudź, bo władza ludowa wie lepiej, co jest dla ciebie dobre.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2010-05-25 18:53:34
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    zmusić cię nikt nie może.
    KP mówi jasno o 14 nieprzerwanych dniach kalendarzowych (bodajże art
    164). Generalnie chodzi o to żeby pracownik miał prawo do odpoczynku od
    pracy.

    BTW KP to pewnego rodzaju kompromis pomiędzy wyzyskiem okropnych
    kapitalistów-wyzyskiwaczy a totalnie obijających się leni i nierobów
    -pracowników. Są nadane pewne prawa, którym podlega zarówno pracodawca
    jak i pracownik.
    No i oczywiscie nie ma przymusu pracować na zasadach KP. Są także umowy
    cywilno-prawne.

  • 4. Data: 2010-05-25 22:26:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:htgj9v$gih$1@inews.gazeta.pl rt <x...@W...gazeta.pl>
    pisze:

    > czy w KP jest gdzies zapis o przymusie wziecia 10 dni urlopu ciagiem
    Nie, takiego zapisu nie ma.

    > - mi pasuje wziac roczny urlop po 2 dni.
    Nie wszystkie zachciewajki są spełniane.

    > Czy rzeczywiscie ktos mnie moze
    > zmusic do wziecia 10 dni ciurkiem?
    Nie.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2010-05-26 08:00:11
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 26 Maj, 00:26, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:htgj9v$gih$1@inews.gazeta.plrt <x...@W...gazeta.pl>

    > Nie, takiego zapisu nie ma.

    A art.162 ?

    Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim
    jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie
    mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

  • 6. Data: 2010-05-26 08:06:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    gr pisze:

    > A art.162 ?
    >
    > Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim
    > jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie
    > mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    Jotte ma rację - nie jest to jednoznaczne z 10-cioma dniami urlopu
    ciągiem...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2010-05-26 08:12:43
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 26 Maj, 10:06, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    YTNIJ.gazeta.pl>

    > Jotte ma rację - nie jest to jednoznaczne z 10-cioma dniami urlopu
    > ciągiem...
    >
    > --
    > Kaczushttp://kaczus.republika.pl

    No jak wypadnie w Boże Ciało czy inny 1 maja to to nie, racja.

  • 8. Data: 2010-05-26 09:53:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    r.googlegroups.com gr
    <j...@w...pl> pisze:

    > A art.162 ?
    > Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim
    > jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie
    > mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.
    On pytał czy jest zapis o 10 dniach. Tam stoi o 14.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-05-26 09:59:55
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    r.googlegroups.com gr
    <j...@w...pl> pisze:

    > No jak wypadnie w Boże Ciało czy inny 1 maja to to nie, racja.

    Interpretuję to tak - urlopu trzeba udzielić najpóźniej do końca 1-go
    kwartału roku następnego po uzyskaniu prawa do niego i z prawa do urlopu
    zrezygnować nie można.
    Zatem jeśli pracownikowi pozostaje już tylko 14 dni urlopu, a dotychczasową
    część wykorzystywał po kawałku <14 dni, to nie może wziąć mniej, musi te 14
    w całości. Ponadto jeżeli do końca marca pozostało właśnie 14 dni i
    pracownik o tę resztę nie zawnioskował, to pracodawca może go na ten urlop
    wysłać "przymusowo" aby spełnić wymagania ustawy.
    Tak mnie się wydaje, ale nic sobie za to uciąć nie dam... :))

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2010-05-26 10:53:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-05-26, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomości
    r.googlegroups.com gr

    > On pytał czy jest zapis o 10 dniach. Tam stoi o 14.

    Tylko nie roboczych, a kalendarzowych. Więc pewnie niektóre działy kadr
    wypracowały sobie ogólną regułę "10 dni urlopu", by uniknąć szczegółowych
    analiz każdego przypadku.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl