PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzerwy w pracy › Re: przerwy w pracy
    From: "stokrotka" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przerwy w pracy
    Date: 3 Jul 2005 10:57:20 +0200

    > Witam, pracuje w systemie równoważnym zmianowym, 5 dni w tygodniu, dobowy
    > wymiar czasu pracy wynosi 8 h.
    > Przysługuje mi 15 minut przerwy dziennie,
    > pracodawca daje mi dodatkowe15 minut przerwy niewliczanej w czas pracy
    W związku z powyższym sumiennie wypełniaj swoje obowiązki pracownicze i pracuj
    8h + 15 min przerwy dodatkowej = razem 8h 15min
    Jeśli tak nie zrobisz, będziesz dziennie pracować 7h 45min, i nie wyrobisz
    należnych 8h pracy.
    > Czy pracodawca ma prawo dodawać mi 2 dni do
    > grafika ??

    Nie wiem co na to prawo, ale mi wydaje się to bezprawiem.
    Ktoś wcześniej zacytował fragment Kodeksu Pracy, z którego wynika, że tego typu
    zmiany muszą być w układzie zbiorowym, lub w umowie o pracę. Pilnuj tego.

    A z tym podstawowym pytaniem o dodatkowe 2 dni proponuję się zgłosić do
    Państwowej Inspekcji Pracy, koniecznie na piśmie.
    Możesz spróbować również porównać odpowiedzi Inspekcji z 2 różnych województw.

    stokrotka