PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzerwy w pracy › Re: przerwy w pracy
    From: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przerwy w pracy
    Date: Sat, 2 Jul 2005 22:16:29 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@gprs5.idea.pl

    Użytkownik "utrOne" <utr1@[wytnij_to]aster.pl> napisał w wiadomości
    news:42c6f071$0$2121$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > Witam, pracuje w systemie równoważnym zmianowym, 5 dni w tygodniu,
    dobowy
    > wymiar czasu pracy wynosi 8 h. Przysługuje mi 15 minut przerwy
    dziennie,
    > pracodawca daje mi dodatkowe15 minut przerwy niewliczanej w czas
    pracy w
    > zamian za to pracuje 2 dni w kwartale więcej.Czy ktoś wie czy można
    > zrezygnować z takiej formy przerwy i
    > wykorzystywać tylko 15 minut??Czy pracodawca ma prawo dodawać mi 2
    dni do
    > grafika czy może powinnam pracować 8:15??będę bardzo wdzięczna za
    pomoc

    kodeks pracy, art. 141

    1. Pracodawca może wprowadzić jedną przerwę w pracy niewliczaną do
    czasu pracy, w wymiarze nieprzekraczającym 60 minut, przeznaczoną na
    spożycie posiłku lub załatwienie spraw osobistych.
    2. Przerwę w pracy, o której mowa w par. 1, wprowadza się w układzie
    zbiorowym pracy lub regulaminie pracy albo w umowie o pracę, jeżeli
    pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lib nie jest
    obowiązany do ustalenia regulaminu pracy.

    Zwykle jest tak, że jak bezpłatna przerwa wynosi np. 15 minut, to
    pracownik pracuje (razem z bezpłatną przerwą) 8h i 15 minut na dobę.
    Ale jak widać czasem wprowadza się ją jedynie dla uzyskania
    dodatkowych dni pracy...

    L.