PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: przedluzenie umowy o prace - podchdy

  • 21. Data: 2006-03-26 20:55:00
    Temat: Re: przedluzenie - jesteś ślepy i nie umiesz czytać.
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e06stc$mt3$1@news.onet.pl>
    Greg <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> pisze:

    > W związku z powyższym wyciągam następujące wnioski. Jeżeli pracodawca
    > wyrejestruje pracownika z ZUS, ale ten nadal będzie świadczył pod
    > kierownictwem pracodawcy określoną pracę w określonym miejscu i
    > czasie to... przeszli do szarej strefy, ale stosunek pracy trwa co
    > zapewne potwierdzi sąd.

    Zgadza się i w żaden sposób nigdzie tego nie kwestionowałam.
    Owszem, zakałapućkałam się nieco w którymś momencie, co sam zresztą
    zauważyłeś, ale to akurat tu nieistotne, ponieważ w odnodze "dyskusji" z
    mleczem odstąpiłam już od opisywanej tu konkretnie sytuacji i próbowałam
    jedynie wyjaśnić mu (jej?) na czym polega wygaśnięcie stosunku pracy. Plus
    to, ze jeśli pracodawca nie chce przedłużać umowy z pracownikiem i wykona
    wszelkie czynności, o których pisałam (PIT, ZUS, ŚP itp.), to siłą rzeczy
    stosunek pracy wygasa. Nie ma bowiem innej możliwości i nie możesz przecież
    temu zaprzeczyć :) I tylko o to mi chodziło. Nie wiem, czy mlecz mnie nie
    zrozumiał(a?) czy coś innego, ale to, co zaczęła w którymś momencie pisać,
    zakrawało na stek bzdur.

    Natomiast masz absolutną rację pisząc, że, jeśli w opisywanym tu konkretnym
    przypadku i przyjmując, że pomimo spełnionych warunków, (wydanie PIT, ŚP,
    wyrejestrowanie z ZUS), pracownik nadal będzie wykonywał swoje obowiązki w
    miejscu pracy, to stosunek pracy zostanie nawiązany ponownie. Uściślając, że
    dopóki nie dopełni się formalności, będzie to oczywiście nielegalne. Długie
    i zawikłane zdanie wyszło, ale mam nadzieję, że zrozumiałe.

    --
    PozdrawiaM

  • 22. Data: 2006-03-26 21:26:30
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Nixe w news:e06v37$see$1@news.mm.pl napisał(a):

    > Zgadza się i w żaden sposób nigdzie tego nie kwestionowałam.

    Moim zdaniem zakwestionowałaś pisząć:

    "Stosunek pracy wygasa_automatycznie_w wyniku:
    - rozwiązania/zakończenie umowy o pracę
    - wydania PIT-11 i ŚP
    - wyrejestrowania z ZUS.
    Nie ma innej możliwości."

    Podkreślam tutaj: "wygasa (abstrahując od tego, że słowo wygasa jest bardzo
    nie na miejscu) automatycznie" oraz "nie ma innej możliwości". Tak
    kategoryczne stwierdzenia wymagają moim zdaniem jednak pełniejszego opisu,
    który nie będzie wprowadzać w błąd. Wystarczy coś takiego - umowę o pracę
    uznaję się za rozwiązaną w przypadku gdy pracownik przestanie świadczyć pod
    kierownictwem pracodawcy oraz w miejscu i czasie przez niego wyznaczonym
    określoną pracę i po dopełnieniu odpowiednich formalności (wyrejestrowanie z
    ZUS na przykład). Umowa może również wygasnąć po zajściu warunków
    określonych w KP (nie są to te, które wymieniłaś). I po czymś takim możesz
    napisać - nie ma innej możliwości :-)

    > próbowałam jedynie wyjaśnić mu (jej?) na czym polega wygaśnięcie
    > stosunku pracy.

    No i to jak już powtórzyłem wyżej poszło Ci kiepsko. Do tego stopnia
    kiepsko, że mlecz napisała: "takich bzdur jeszcze nie czytałam". Nie obraź
    się, ale słusznie napisała, ponieważ to były bzdury. Dlaczego? Podałem już
    odpowiednie artykuły, w których jasno stoi kiedy stosunek pracy WYGASA. Jest
    to śmierć pracodawcy (zapewne pracownika również), dłuższa niż 3 miesiące
    nieobecność pracownika w wyniku jego aresztowania.

    Ale teraz UWAGA. W art. 63 wspomina się przepisy szczególne których nie
    znam. Nie wykluczam w 100%, że nie ma tam wymienionych sytuacji opisanych
    przez Ciebie. Wydaje mi się to jednak bardzo mało prawdopodobne. UWAGA nr
    2 - nie wykluczam, że to ja bzdurnie interpretuję KP. Ostatnio mam spore
    kłopoty z koncentracją (od kilku dni wypluwam płuca), na prawie się nie znam
    i zdarza mi się, że nie rozumiem tego co przeczytałem. Wierzę, że jeżeli tak
    jest teraz to ktoś mnie poprawi :-)

    > jeśli pracodawca nie chce przedłużać umowy z pracownikiem i wykona
    > wszelkie czynności, o których pisałam (PIT, ZUS, ŚP itp.), to siłą rzeczy
    > stosunek pracy wygasa.

    NIE WYGASA! :-) Zostaje rozwiązany. To naprawdę spora różnica :-)

    > Nie ma bowiem innej możliwości i nie możesz przecież temu
    > zaprzeczyć :)

    Zaprzeczam, a co! :-) Uzasadnienie jest wyżej ;-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 23. Data: 2006-03-26 22:02:33
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e070u7$59g$1@news.onet.pl>
    Greg <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> pisze:

    > Moim zdaniem zakwestionowałaś pisząć:
    > "Stosunek pracy wygasa_automatycznie_w wyniku:
> [...]

    Ale przecież tu nie ma sytuacji, że pracownik nadal przychodzi do pracy i
    wykonuje swoje obowiązki.
    A jeśli nie, to siłą rzeczy stosunek pracy nie istnieje w momencie
    spełnienia powyższych warunków.

    > Podkreślam tutaj: "wygasa (abstrahując od tego, że słowo wygasa jest
    > bardzo nie na miejscu)

    Chodziło mi po prostu o jego zakończenie.

    > automatycznie"

    Napisz więc, dlaczego uważasz, że w przy spełnieniu tych konkretnych
    warunków stosunek pracy nie kończy się automatycznie.

> [...]
    > określonych w KP (nie są to te, które wymieniłaś). I po czymś takim
    > możesz napisać - nie ma innej możliwości :-)

    Nie precyzowałam z jakich przyczyn umowa może wygasnąć.
    Ograniczyłam się jedynie do określenia "zakończenie/rozwiązanie umowy", bo
    to wydało mi się najistotniejsze, a nie czynniki, które do tego
    doprowadziły.

> [...]
    > pracy WYGASA. Jest to śmierć pracodawcy (zapewne pracownika również),
    > dłuższa niż 3 miesiące nieobecność pracownika w wyniku jego

    Ale nie rozmawiamy teraz o śmierci czy nieobecności pracownika, tylko o
    trzech warunkach, których spełnienie oznacza zakończenie stosunku pracy, a
    co usiłował zakwestionować mlecz. To, że istnieją także inne możliwości, by
    ten stosunek się zakończył nijak nie przeczy temu, co napisałam.
    Wyobraź sobie, że mówię:
    - Jeśli pracownik podpisze umowę o pracę, a pracodawca zarejestruje go w
    ZUS, to automatycznie podlega on ubezpieczeniu społecznemu. Nie ma innej
    możliwości.
    A Ty mi na to, że to nieprawda, bo ubezpieczeniu społecznemu podlega się
    także, gdy podpisze się umowę zlecenie.
    Czy jedno przeczy drugiemu? Czy Twoje uzupełnienie oznacza, że to, co ja
    napisałam jest nieprawdą?

    > Ale teraz UWAGA. W art. 63 wspomina się przepisy szczególne których
    > nie znam. Nie wykluczam w 100%, że nie ma tam wymienionych sytuacji
    > opisanych przez Ciebie.

    Jakich sytuacji?
    Wyrejestrowanie z ZUS, wręczenie PIT-11, ŚP, rozwiązanie umowy i powiedzenie
    pracownikowi "Dziękuję, miło się z panem pracowało" oznacza zakończenie
    stosunku pracy. Usiłowanie zakwestionowania powyższego byłoby cokolwiek
    karkołomne. Uwierz :)

    > (od kilku dni wypluwam płuca)

    Życzę zatem dużo zdrowia :)

    > NIE WYGASA! :-) Zostaje rozwiązany. To naprawdę spora różnica :-)

    O rany, więc cały czas chodzi Ci tylko i wyłącznie o to nieszczęsne
    słowo_wygasa_?
    Toż od razu trzeba było powiedzieć, a nie kwestionować wszystko to, co
    napisałam.
    Masz rację. Bezpieczniej operować jest precyzyjnymi określeniami, ale
    wyrażenia "wygasa", "zostaje rozwiązana/y", "kończy się" często w mowie
    potocznej stosowane są zamiennie. Zatem czepianie się tylko i wyłącznie
    tego, w momencie, gdy i tak wiadomo, o co chodzi, jest niezbyt miłe ;-)

    --
    PozdrawiaM

  • 24. Data: 2006-03-27 16:08:39
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Nixe w news:e0731s$d12$1@news.mm.pl napisał(a):

    > Życzę zatem dużo zdrowia :)

    Dzięki, ale mnie już pozostaje łopatkę sobie kupić :-)

    > O rany, więc cały czas chodzi Ci tylko i wyłącznie o to nieszczęsne
    > słowo_wygasa_? Toż od razu trzeba było powiedzieć,

    A bo mnie zamotałaś! No i późno już było ;-)

    > wyrażenia "wygasa", "zostaje rozwiązana/y", "kończy się" często
    > w mowie potocznej stosowane są zamiennie.

    Niestety. Najlepszym przykładem jest stosowanie zamiennie
    pracodawca/zleceniodawca. Na grupie widać do czego to prowadzi.

    > Zatem czepianie się tylko i wyłącznie tego, w momencie,
    > gdy i tak wiadomo, o co chodzi, jest niezbyt miłe ;-)

    Eee tam :->

    pozdrawiam
    Greg