PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzieło - jak to jest ?

  • 1. Data: 2006-03-24 18:53:04
    Temat: Umowa o dzieło - jak to jest ?
    Od: "T." <s...@o...pl>

    witam,

    Mam pytanie dotyczące umowy o dzieło , jak to w praktyce wygląda. Mam
    propozycje pracy na umowę o dzieło, bedzie to moje jedyne źródło dochodu. Poza
    tym jestem jeszcze studetem ( starszym niz 26 lat). Co dzieje się w sytuacji
    gdy mam np. wypadek i trafiam do szpitala, kto za to płaci. Na co należy
    zwrócic uwagę podczas podpisywania takiej umowy, jakieś kruczki ? Będę bardzo
    wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam,
    T.

  • 2. Data: 2006-03-24 19:58:07
    Temat: Re: Umowa o dzielo - jak to jest ?
    Od: "poziomek" <p...@g...com>

    zpaieprzasz na maxa nei masz prawa do urlopu, sam sie ubezpieczasz wiec
    policz ile cie skladka kosztuje, btw chyb a nawet ci na fundusz nie
    placa. Suma summarum kiepsko, niby dostaniesz duzo kasy do reki ale sam
    oplacasz skladki zdrowotne i emeryturke i jka policzysz w cale duzo nie
    odlozysz na emeryture....

  • 3. Data: 2006-03-24 20:00:21
    Od: "poziomek" <p...@g...com>

    a i jeszcze nie liczy ci sie staz [racy do podstawy urlopu i jak
    pozniej znajdziesz prace z um. o prace to dostaniesz najmniejsza
    podstawe urlopu... np 20 dni (jka jestes po studiach) zamiast 26 dni
    po 3 latach pracy....

  • 4. Data: 2006-03-25 10:36:31
    Temat: Re: Umowa o dzieło - jak to jest ?
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    T. zapodał(-a):
> [...]
    > dzieje się w sytuacji gdy mam np. wypadek i trafiam do szpitala, kto za
    > to płaci. Na co należy zwrócic uwagę podczas podpisywania takiej umowy,
    [...]

    Napisał Ci już kolega - w Twoich obowiązach jest się ubezpieczyć.
    Co do kruczków - czego dotyczy dzieło? Czasem warto się _poważnie_ zastanowić,
    czy nie zlecenie...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 5. Data: 2006-03-26 09:06:22
    Temat: Dzielo to nie PRACA !!!
    Od: aumzupici <a...@o...pl>

    Dzielo to nie PRACA!!!

    To nie jest ekwiwalentne, "pracowac" na umowe
    o dzielo i o umowe o prace.

    Jesli juz masz dostac dzielo i bedzie to twoje
    jedyne zrodlo utrzymania orzez dluzszy czas
    zadaj 2 albo 3 razy wiekszej kwoty na umowie :)
    Wtedy to ma sens ...

    albo zrezygnuj z tego

    no albo cierp z pelnia swiadomosci, ze to
    nie tak jak powinno byc.

  • 6. Data: 2006-03-31 07:25:09
    Temat: Re: Dzielo to nie PRACA !!!
    Od: "psd" <t...@o...pl>

> [...]
    > Wtedy to ma sens ...
    >
    > albo zrezygnuj z tego
    >
    > no albo cierp z pelnia swiadomosci, ze to

    Właśnie! Dzieło daje ci 50% kosztu uzysku i US może uważnie przyglądać.
    Zbadaj więc umowę wnikliwie, czy spełnia wymogi dzieło, czy właściwie chodzi
    tylko o zlecenie.
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-04-01 07:03:50
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0ilg6$s7b$1@nemesis.news.tpi.pl>
    psd <t...@o...pl> pisze:

    > Właśnie! Dzieło daje ci 50% kosztu uzysku

    Tylko umowa z zachowaniem praw autorskich.
    Zwykła umowa o dzieło to 20% KUP.

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2006-04-01 17:41:50
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    w cale duzo nie
    > odlozysz na emeryture....

    Poziomek ty to na 100% w ZUSie robisz. Przestań komuś kto ma 26 lat chrzanić o
    emeryturze. Dobrze ze nie wspominałeś nic o zasiłku pogrzebowym. Mam prawie 50
    siątkę. Odpuściłem sobie emeryturę. Po co mam żyć złudzeniem że coś dostanę. Od
    emerytury za 20 lat w Polsce bardziej wiarygodne jest życie wieczne po śmierci.
    Lepiej pieniądze na emeryturę przepić albo zgubić. Tomek