PracaGrupypl.praca.dyskusje › przedluzenie umowy o prace - podchdy

  • 11. Data: 2006-03-25 14:29:30
    Temat: Re: przedluzenie umowy o prace - podchdy
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e03jp4$49l$1@nemesis.news.tpi.pl>
    fart <a...@w...pl> pisze:

    > Podaję podstawę prawną m.in.
    > KP Art. 22. § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik
    > zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz
    > pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie
    > wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania
    > pracownika za wynagrodzeniem.

    I gdzie tu jest napisane to, o czym mówiłeś?

    --
    PozdrawiaM

  • 12. Data: 2006-03-25 16:11:21
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Podaj zatem stosowny przepis z KP, że tak to właśnie wygląda.
    > Wg mnie jeśli umowa kończy się danego dnia, to logiczne jest, że
    > pracodawcy i pracownika nie wiąże już nic.
    > Jeśli chcą mimo to współpracować nadal, to należy sporządzić nową umowę.
    > Bez niej praca wykonywana jest nielegalnie.
    > W jaki bowiem sposób pracodawca udowodni, że pracownik przyszedł do pracy
    > faktycznie kolejnego dnia po ukończeniu umowy, a nie dopiero miesiąc
    > później?

    To bardzo prosto udowodnić .... wystarczy, że np. w danym dniu osoby obce
    widziały go podczas wykonywania pracy u przedsiębiorcy lub on pozostawi ślad
    swojego pobytu .... nie żartuj dla sądu ten dowód jest najłatwiej dostarczyć
    .... aaaa podstawa .. to KP
[...]
    § 1.1. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem na
    podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony umowy.
    § 1.2. Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową cywilnoprawną
    przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w § 1.
    § 2. Pracownikiem może być osoba, która ukończyła 18 lat. Na warunkach
    określonych w dziale dziewiątym pracownikiem może być również osoba, która
    nie ukończyła 18 lat.
    § 3. Osoba ograniczona w zdolności do czynności prawnych może bez zgody
    przedstawiciela ustawowego nawiązać stosunek pracy oraz dokonywać czynności
    prawnych, które dotyczą tego stosunku. Jednakże gdy stosunek pracy
    sprzeciwia się dobru tej osoby, przedstawiciel ustawowy za zezwoleniem sądu
    opiekuńczego może stosunek pracy rozwiązać.

    chyba wystarczy :))
    a jak nieeee .. tooo
    Art. 26. Stosunek pracy nawiązuje się w terminie określonym w umowie jako
    dzień rozpoczęcia pracy, a jeżeli terminu tego nie określono - w dniu
    zawarcia umowy.

    > Z tego, co zostało opisane w pierwszym poście pracodawca NIE CHCE
    > przedłużać umowy, lecz zależy mu tylko na tym, by pracownik w ciągu 2-3
    > tygodni przekazał obowiązki swojemu następcy.

    No kurna czegoś nie rozumiem ....... albo pracuję przez 2-3 tygodni ... i
    mi płaci wraz z ZUS ... albo spindalaj ..... w końcu pracownikowi to ryta te
    dodatkowe 2 - 3 tygodni pracy za psie pieniądze :)))))
    Ja to tak widzę
    Czy nie widzisz, że role się odwróciły i w tym momencie stroną stawiającą
    warunki może być pracownik ???!!!!!!! kurna :))

    > Zrozum - pracodawcy NIE ZALEŻY na tym, by przetrzymywać tego właśnie
    > pracownika.
    > Więc stawiam orzechy przeciwko dolarom, że zrobił/zrobi tak, jak to
    > opisałam wyżej.

    Ja się nie zakładam z definicji ... bo w zakładach z regóły bierze udział
    kretym i cham ... a ja nie chce być postrzeganym jako jeden z nich :))))
    Wystrarczy, że jestem wulgarny :)))))))Q2 :)))

    > A te 2-3 tygodnie będą wtedy pracą na czarno i tyle.

    Nixe ... dobra ... pracodawca ma dwa wyjścia:
    1) chce mnie przyjąć legalnie i chce wystawić umowę na ... te 3 tygodnie
    ja mam dwa wyjścia:
    pierwsze - odpowiedzić mu, że mnie to ryta i pierdyknąć drzwiami
    i czekać na rozliczenie miesięcznebo może być wypłacane 10 dnia po miesiącu
    przepracowanym
    drugie - przyjąć zaproponowane warunki.
    2) proponuje mi pracę na nielegalu .. mam dwa wyjścia:
    pierwsze - pracuję i kasuję i dowidzenia
    drugie - po przepracowaniu idę do sądu pracy o należny mi staż,
    ZUS, odszkodowania i takiem tam pierdy :)))

    I to jest motywem przewodnim mojej treści .... a nie to, co jest w życiu ..

    pozdrawiam
    fart

  • 13. Data: 2006-03-25 17:54:21
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Ja się nie zakładam z definicji ... bo w zakładach z regóły bierze udział
    > kretym i cham ...
    wybacz, ale na podstawie tego stwierdzenia mówisz do wszystkich wokół
    "patrzcie jaki jestem boski że nie gram w totka". A inny sobie zagrał i
    sciągnął np. 9 melonów...

    a poza tym idę o zakład, że na swojej półce słownika to nie posiadasz. A
    nawet jak posiadasz, to zaglądałeś do niego ostatnio może po dyktandzie na
    j. polskim w szkole podstawowej, żeby sprawdzić dlaczego dostałes pałę. no,
    tu jest duże prawdopodobieńsstwo że wtesy właśnie zaglądałeś

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 14. Data: 2006-03-25 19:12:11
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

    Dzieki wszystkim za tak aktywny udzial w dyskusji.

    Po lekturze ww watku doszedlem do nastepujacych wnioskow:
    1. Nie ma ryzyka zatrudnienia mnie na "czarno" poniewaz firma w ktore pracuje
    jest zbyt duza i na tyle "powazna" ze nie zaryzykuja paru zlotych aby bawic sie
    w zatrudnianie pracownika bez waznej umowy.
    Moje wczesniejsze pytanie wynikalo z niezbyt uwaznego zapoznania sie z ostatnia
    umowa o prace. Zapomnialem ze jest tam okreslony termin zakonczenia umowy o
    prace ktory w zasadzie wyjasnia wszystko jezeli chodzi o termin ustania umowy o
    prace. W podanym terminie jestem w pracy poraz ostatni i jezeli pracodawca chce
    mnie jeszcze widziec to wystapi z propozycja kolejnej umowy.
    2. We wstepie podalem czwartek jako dzien rozwiazania umowy, w rzeczywistosci
    sprawdzilem w umowie, okres pracy konczy mi sie z ostatnim dniem miesiaca.
    3. Termin zawarcia przez mnie tej ostatniej, aktualnej umowy o prace nastapil w
    polowie miesica, wiec tak naprawde popisalem umowe o prace na rok + 2 tygodnie,
    w umowie jest wskazany konkretny dzien rozwiazania umowy. Ta informacje podaje
    tak na marginesie odnosnie pytania kiedy zawarlem umowe o prace
    4. Jedyne watpliwosci jakie teraz mam to czy jezeli pracodawca zechce ze mna
    przedluzyc umowe o prace to czy jest jakis wymog na minimalny okres kolejnego
    zatrunienia? 1 dzien?, tydzien? miesiac?
    Czy ta kolejna umowa o prace moze byc kolejna umowa na czas okreslony czy juz
    musi byc na czas nieokreslony. Sorki za drazenie tego tematu ale jest tu kilka
    roznych i sprzecznych wypowiedzi, podobnie jak przy okresleniu minimalnego
    okresu zatrunienia.

    Pozdrawiam wszystkich

  • 15. Data: 2006-03-25 20:10:06
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e044na$1mh$1@atlantis.news.tpi.pl>
    gomez <g...@w...pl> pisze:

    > 4. Jedyne watpliwosci jakie teraz mam to czy jezeli pracodawca zechce
    > ze mna przedluzyc umowe o prace to czy jest jakis wymog na minimalny
    > okres kolejnego zatrunienia? 1 dzien?, tydzien? miesiac?

    Prawdopodobnie nie ma takiego limitu.

    > Czy ta kolejna umowa o prace moze byc kolejna umowa na czas okreslony
    > czy juz musi byc na czas nieokreslony.

    Jeśli teraz kończy Ci się druga umowa na czas określony, to kolejna
    automatycznie będzie miała status umowy na czas nieokreślony, niezależnie od
    tego, co będziesz chciały Ty czy pracodawca.
    Jeśli natomiast kończy się dopiero pierwsza umowa na czas określony, to
    kolejna może być dowolna.

    --
    PozdrawiaM

  • 16. Data: 2006-03-25 20:22:37
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e03q41$n4b$1@atlantis.news.tpi.pl>
    fart <a...@w...pl> pisze:

> [...]
    > pozostawi ślad swojego pobytu .... nie żartuj dla sądu ten dowód jest
    > najłatwiej dostarczyć .... aaaa podstawa .. to KP

    A konkretnie który paragraf o tym mówi, że dowód w postaci zeznań osób
    trzecich jest wystarczający, by uznać, iż pracownik pracuje legalnie?

    > Art. 26. Stosunek pracy nawiązuje się w terminie określonym w umowie
    > jako dzień rozpoczęcia pracy, a jeżeli terminu tego nie określono - w
    > dniu zawarcia umowy.

    Ale co ma piernik do wiatraka czyli powyższe do tego, o czym rozmawiamy?

    > No kurna czegoś nie rozumiem ....... albo pracuję przez 2-3 tygodni
    > ... i mi płaci wraz z ZUS ... albo spindalaj

    Ale tutaj nie ma takiej sytuacji. Przynajmniej ja tak to widzę.
    Autor wątku nie wiedział, czy pracodawca nie ma przypadkiem prawa zatrzymać
    pracownika jeszcze 2-3 tygodnie po zakończeniu umowy. Owszem - ma, ale pod
    warunkiem, że podpisze kolejną i, że nie wręczy mu PIT-11 i świadectwa pracy
    oraz nie wyrejestruje z ZUS.

    > Czy nie widzisz, że role się odwróciły i w tym momencie stroną
    > stawiającą warunki może być pracownik

    A gdzie napisałam, że jest inaczej?

> [...]
    > pierwsze - odpowiedzić mu, że mnie to ryta i pierdyknąć
    > drzwiami i czekać na rozliczenie miesięcznebo może być wypłacane 10

    W tym przypadku zgadzam się.
    Ale nie wiedzieć czemu przyjąłeś, że pracodawca CHCE przedłużyć współpracę z
    tym człowiekiem.
    Ja zrozumiałam, ze bynajmniej tego nie chce, a chce go jedynie wykorzystać
    przez te 2-3 tygodnie na lewo.
    Może źle to odebrałam, ale tak to wynikało z pierwszego posta.

    > 2) proponuje mi pracę na nielegalu .. mam dwa wyjścia:
    > pierwsze - pracuję i kasuję i dowidzenia
    > drugie - po przepracowaniu idę do sądu pracy o należny mi
    > staż, ZUS, odszkodowania i takiem tam pierdy :)))

    Możesz też powiedzieć mu, żeby się pocałował w d...ę i w ogóle u niego nie
    pracować.
    Ale to Ty, a nie każdy ma świadomość tego, że pracodawca chce go
    wykorzystać. Autor wątku też nie był pewien, czy pracodawca przypadkiem nie
    ma prawa do zatrzymania przez te 2-3 tygodnie pracownika.

    --
    PozdrawiaM

  • 17. Data: 2006-03-25 21:04:07
    Od: " mlecz" <m...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > warunkiem, że podpisze kolejną i, że nie wręczy mu PIT-11 i
    > świadectwa pracy oraz nie wyrejestruje z ZUS.
    Wręczenie świadectwa pracy o niczym nie świadczy. Pracodawca może za każdy
    okres zatrudnienia wydać nowe świadectwo pracy, co więcej przez jakiś okres
    (w 2003r) obowiązywał OBOWIĄZEK pracodawcy wręczania pracownikowi świadectwa
    pracy za każdy okres zatrudnienia, i nie ma to żadnego związku z nastepną
    umową o pracę, nawet jeśli nie było żadnego dnia przerwy pomiędzy kolejnymi
    umowami.
    Podobnie wyrejestrowanie z ZUS też o niczym nie świadczy.
    Wyrejestrowanie z ZUS określa pewne stosunki prawne ZUS- pracodawca, a nie
    pracownik-pracodawca.

> [...]
    > wykorzystać. Autor wątku też nie był pewien, czy pracodawca przypadkiem nie
    > ma prawa do zatrzymania przez te 2-3 tygodnie pracownika.

    Pracodawca nie ma prawa, i normalny pracownik powinien powiedzieć
    pracodawcy :pocałuj się w d...

  • 18. Data: 2006-03-26 01:04:08
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e04b87$qjn$1@inews.gazeta.pl>
    mlecz <m...@W...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > Podobnie wyrejestrowanie z ZUS też o niczym nie świadczy.
    > Wyrejestrowanie z ZUS określa pewne stosunki prawne ZUS- pracodawca,

    Więc co w związku z tym? Raz zawarta umowa obowiązuje dożywotnio?
    Z tego, co wyżej napisałeś na to wygląda.
    Zatem jak wg Ciebie faktycznie kończy się zatrudnienie pracownika?
    Brak nowej umowy? Jak widać z wątku - nie.
    Wyrejestrowanie z ZUS? Wg Ciebie nie.

    > Pracodawca nie ma prawa, i normalny pracownik powinien powiedzieć
    > pracodawcy :pocałuj się w d...

    I dokładnie to właśnie napisałam w swoim pierwszym poście.

    --
    PozdrawiaM

  • 19. Data: 2006-03-26 14:08:26
    Od: " mlecz" <m...@W...gazeta.pl>

    > Więc co w związku z tym? Raz zawarta umowa obowiązuje dożywotnio?
    > Z tego, co wyżej napisałeś na to wygląda.
    Nie, ja nic takiego nie piszę, ja piszę, że zakonczenie jednej umowy nie
    oznacza, że nastepna nie została zawarta.
    Świadectwo pracy mówi tylko : w okresieod.. do..pracował.
    Świadectwo nie mówi co było dalej. Nie może mówić.
    Nawet odejście na emeryture nie jest zakończeniem pracy.
    Emeryt może 2 lata odpoczywać, a potem znów podjąć pracę np. na ćwierć etatu.
    Nie ma czegoś takiego jak zakończenie pracy.

  • 20. Data: 2006-03-26 14:23:55
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0678q$gqd$1@inews.gazeta.pl>
    mlecz <m...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Nie, ja nic takiego nie piszę, ja piszę, że zakonczenie jednej umowy
    > nie oznacza, że nastepna nie została zawarta.

    Nie oznacza też, że zawarta została.
    A słowa "[...] moj pracodawca uprzedzil mnie ze nie zamierza przedluzyc ze
    mna umowy o prace" chyba są wystarczająco zrozumiałe. I w połączeniu z
    wydaniem ŚP, PIT-11 i wyrejestrowaniem z ZUS oznacza, że stosunek pracy
    wygasł.
    Jaśniej nie potrafię.

    > Nie ma czegoś takiego jak zakończenie pracy.

    Sorki, ale mogę Ci powiedzieć tylko jedno - zastanów się pięć razy, zanim
    znów napiszesz coś równie głupiego.

    --
    M.