PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: przedluzenie umowy o prace - podchdy

  • 11. Data: 2006-03-26 10:09:59
    Temat: Re: przedluzenie umowy o prace - podchdy
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e04tu5$l6q$1@inews.gazeta.pl>
    gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> pisze:

    > poguglaj po grupie i znajdź wątek dotyczący reformy ortografii, a
    > będziesz wiedziała z kim tu "korespondujesz" :)

    Czyżby słynna 'Daisy'? ;-)
    Niezły kamuflaż.

    --
    PozdrawiaM

  • 12. Data: 2006-03-26 13:17:15
    Temat: Re: przedluzenie - jesteś ślepy i nie umiesz czytać.
    Od: " mlecz" <m...@g...pl>

    > Prosiłam o konkrety i interpretację, a nie suchy tekst wyrwany z KP.

    Nie umiesz czytać. Nie cytowałam kodeksu pracy.
    Podałam wyrok SN i cytat komentarz z książki.
    A sq.. to jesteś na 100%.

    > Wyrejestrowanie pracownika z ZUS'u jest konsekwencją wygaśnięcia stosunku
    > pracy. Jeśli więc to nastąpiło,
    No właśnie. I dlatego nić z wyrejestrowania, wydania świadectwa pracy , PITu
    nie wynika.
    Najpierw musi być rozwiązany stosunek pracy , a jeśli nie zostanie to takie
    działania są bezprawne i nieważne.
    Nie jest rzadkoscią , że pracodawca wyrejestrowuje zatrudnionego pracownika,
    i normalnie płaci mu pensję.
    I pracodawca powinien być głęboko wdzięczny pracownikowi, że go z tej
    przyczyny nie pozywa do sądu.
    Nawet gdy równocześnie płaci p

  • 13. Data: 2006-03-26 14:05:42
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Czyżby słynna 'Daisy'? ;-)
    > Niezły kamuflaż.

    bardziej kwieciście mi się kojarzy. ale juz tyle tu nicków obierała że być
    moze i daisy ;)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 14. Data: 2006-03-26 14:24:30
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e066tl$ets$1@inews.gazeta.pl>
    gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> pisze:

    > bardziej kwieciście mi się kojarzy. ale juz tyle tu nicków obierała
    > że być moze i daisy ;)

    No Stokrotka po prostu ;-)

    --
    PozdrawiaM

  • 15. Data: 2006-03-26 14:32:16
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e0648r$4a6$1@inews.gazeta.pl>
    mlecz <m...@g...pl> pisze:

    > Nie umiesz czytać. Nie cytowałam kodeksu pracy.
    > Podałam wyrok SN i cytat komentarz z książki.

    Z którego nic nie wynika w sytuacji, która została opisana w tym wątku.

    > A sq.. to jesteś na 100%.

    Z ust kretynki takie słowa brzmią niemal jak komplement, więc mało mnie już
    teraz wzrusza, jak jeszcze mnie nazwiesz.

    > No właśnie. I dlatego nić z wyrejestrowania, wydania świadectwa pracy
    > PITu nie wynika.
    > Najpierw musi być rozwiązany stosunek pracy a jeśli nie zostanie to
    > takie działania są bezprawne i nieważne.

    Bożesz :-/ W jaki sposób musi być rozwiązany stosunek pracy?
    Zastanów się jakie głupoty właśnie wypisujesz.

    Stosunek pracy wygasa_automatycznie_w wyniku:
    - rozwiązania/zakończenie umowy o pracę
    - wydania PIT-11 i ŚP
    - wyrejestrowania z ZUS.
    Nie ma innej możliwości.

    > Nie jest rzadkoscią , że pracodawca wyrejestrowuje zatrudnionego
    > pracownika, i normalnie płaci mu pensję.

    Na czarno. Innej możliwości nie ma.

    > I pracodawca powinien być głęboko wdzięczny pracownikowi, że go z tej
    > przyczyny nie pozywa do sądu.

    A kto kogokolwiek zmusza do pracy na czarno?

    --
    PozdrawiaM

  • 16. Data: 2006-03-26 17:33:07
    Od: " mlecz" <m...@g...pl>

    > Stosunek pracy wygasa_automatycznie_w wyniku:
    > (...)
    > - wydania PIT-11 i ŚP
    > - wyrejestrowania z ZUS.
    > Nie ma innej możliwości.
    Takich bzdur jeszcze nie czytałam.

    Koniec tej dyskusji IDIOTO.

  • 17. Data: 2006-03-26 18:01:50
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e06j8j$70n$1@inews.gazeta.pl>
    mlecz <m...@g...pl> pisze:

    Nixe:

    > Takich bzdur jeszcze nie czytałam.

    Zatem daj sobie szanse krynico mądrości i napisz wreszcie mnie, skończonej
    idiotce coś konstruktywnego.
    I zgodnego z obowiązującym prawem ofkors, a nie będącego wytworem Twojej
    chorej wyobraźni.
    Nie mogę się po prostu doczekać, zwłaszcza, że proszę Cię o to już po raz
    kolejny :>

    --
    M.

  • 18. Data: 2006-03-26 19:10:36
    Od: " mlecz" <m...@g...pl>

    > Nixe:

    > ..i napisz wreszcie mnie, skończonej
    > idiotce coś konstruktywnego.
    Z idiotami się nie rozmawia. Im się nie tłumaczy bo to czysta strata czasu.
    Datę wyroku SN masz w pierwszym poście w tym wątku,wyrok publikowany w
    książce z 2000 roku.

    I zamknij się liberalny padalcu.

  • 19. Data: 2006-03-26 19:15:16
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e06ovc$4sa$1@inews.gazeta.pl>
    mlecz <m...@g...pl> pisze:

    > Z idiotami się nie rozmawia. Im się nie tłumaczy bo to czysta strata
    > czasu. Datę wyroku SN masz w pierwszym poście w tym wątku,wyrok
    > publikowany w książce z 2000 roku.
    > I zamknij się liberalny padalcu.

    No cóż. Przerwanie leczenia było z twojej strony bardzo nierozważną decyzją.

    --
    M.

  • 20. Data: 2006-03-26 20:17:42
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Nixe w news:e06kuh$qhe$1@news.mm.pl napisał(a):

    > Zatem daj sobie szanse krynico mądrości i napisz wreszcie mnie,
    > skończonej idiotce coś konstruktywnego. I zgodnego z obowiązującym
    > prawem ofkors,

    Przepraszam, że wcinam się w tak ciekawą wymianę uprzejmości ;-)

    Kodeks pracy poświęca temu zagadnieniu cały oddział:

    Art. 63.
    Umowa o pracę wygasa w przypadkach określonych w kodeksie oraz w przepisach
    szczególnych.

    Art. 631.
    § 1. Z dniem śmierci pracownika stosunek pracy wygasa.

    Art. 632.
    § 1. Z dniem śmierci pracodawcy umowy o pracę z pracownikami wygasają, z
    zastrzeżeniem przepisu § 3.
    § 3. Przepis § 1 nie ma zastosowania w razie przejęcia pracownika przez
    nowego pracodawcę na zasadach określonych w art. 231.

    Art. 66.
    § 1. Umowa o pracę wygasa z upływem 3 miesięcy nieobecności pracownika w
    pracy z powodu tymczasowego aresztowania, chyba że pracodawca rozwiązał
    wcześniej bez wypowiedzenia umowę o pracę z winy pracownika.

    Wróćmy do postu o tym, w którym pisałaś, że pracodawca mówi NIE i kropka,
    ponieważ powyższe koresponduje z tam poruszaną sytuacją. Tam doszliśmy do
    pewnego konsensusu jak mniemam. W takim układzie przeczysz sama sobie.
    Jeżeli pracodawca wyrejestruje pracownika z ZUS to... po prostu go
    wyrejestrował i tyle. O wygaśnięciu stosunku pracy stanowią przytoczone
    przeze mnie art. KP. KP stanowi także o rozwiązaniu umowy. KP określa
    również czym jest stosunek pracy i od tego należy zacząć:

    Art. 22.
    § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a
    pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.

    Mogę być w błędzie, ale czytam to od trochę innej strony: jeżeli pracownik
    wykonuje określoną pracę na rzecz pracodawcy, pod jego kierownictwem oraz w
    miejscu i czasie wyznaczonym przez tegoż - nawiązany został stosunek pracy.

    W związku z powyższym wyciągam następujące wnioski. Jeżeli pracodawca
    wyrejestruje pracownika z ZUS, ale ten nadal będzie świadczył pod
    kierownictwem pracodawcy określoną pracę w określonym miejscu i czasie to...
    przeszli do szarej strefy, ale stosunek pracy trwa co zapewne potwierdzi
    sąd. Owszem, umowa zostanie rozwiązana (wygasa tylko w przypadkach podanych
    w zapodanych artykułach) gdy pracodawca wyrejestruje pracownika z ZUS I (to
    I podkreślam maksymalnie) pracownik przestanie świadczyć pracę pod
    kierownictwem pracodawcy w miejscu i czasie przez niego wyznaczonym.

    pozdrawiam
    Greg