PracaGrupypl.praca.dyskusje › prywatne przesyłki do firmy

  • 1. Data: 2006-12-22 10:45:08
    Temat: prywatne przesyłki do firmy
    Od: "gautama" <g...@o...pl>

    Witam, mam taki dziwne troche pytanie:
    czy Waszym zdaniem, przesyłki zaadresowane imiennie do konkretnego
    pracownika mogę być bez pytania kontrolowane przez np. sekretariat? Czy jest
    to naruszenie prywatności czy jednak wszystko co jest w firmie podlega
    kontroli firmy?
    pozdrawiam
    g.

  • 2. Data: 2006-12-22 11:47:18
    Temat: Re: prywatne przesyłki do firmy
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    gautama napisał(a):
> [...]
    > to naruszenie prywatności czy jednak wszystko co jest w firmie podlega

    tj jak imiennie? Przychodza na adres np: Adam Kowalski, Al.
    Jerozolimskie XXX, XXXXX Warszawa? Czy na Adam Kowalski, Udus sp. z
    o.o., Al. Jerozolimskie XXX, XXXXX Warszawa?

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2006-12-22 12:05:59
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    gautama wrote:

> [...]
    > to naruszenie prywatności czy jednak wszystko co jest w firmie podlega

    Nie wiem, jak prawo, ale obyczaj zdecydowanie jest taki, ze adres
    firmowy jest adresem firmy i sekretariat otwiera / moze otworzyc,
    poniewaz zaklada sie, ze w przesylce na adres firmy nie ma nic, co by
    bylo prywatne.

    Jesli pracownik oczekuje przesylki, ktora jest prywatna (np. zamowil
    sobie cos i podal adres firmowy, poniewaz w godzinach pracy listonosza
    przebywa w pracy, a nie chce latac z awizem na poczte), to po prostu
    informuje o tym firme i wtedy firma powinna mu przekazac to w stanie nie
    naruszonym. Ale wykorzystywanie adresu firmy do celow prywatnych wymaga
    uzgodnienia tego z firma, podobnie jak wykorzystywanie jakichkolwiek
    zasobow firmy do celow prywatnych.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 4. Data: 2006-12-22 12:10:49
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    gautama wrote:

> [...]
    > pracownika mogę być bez pytania kontrolowane przez np. sekretariat? Czy
    > jest to naruszenie prywatności czy jednak wszystko co jest w firmie

    To skandal!

  • 5. Data: 2006-12-22 13:24:20
    Od: "gautama" <g...@o...pl>

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > tj jak imiennie? Przychodza na adres np: Adam Kowalski, Al.
    > Jerozolimskie XXX, XXXXX Warszawa? Czy na Adam Kowalski, Udus sp. z
    > o.o., Al. Jerozolimskie XXX, XXXXX Warszawa?

    cos jak:

    Adam Kowalski
    Uduś Sp.z o.o.
    Al.Jerozolimskie XXX
    Warszwa

    no więc właśnie w sumie nie jestem pewnien...
    Niby to co na adres firmy to firmowe, ale z drugiej strony jednak JAKIŚ
    stopień poszanowania prywatności narzucają chyba dobre obyczaje...

  • 6. Data: 2006-12-22 13:30:37
    Od: "Any_User" <t...@u...com>

    > no więc właśnie w sumie nie jestem pewnien...
    > Niby to co na adres firmy to firmowe, ale z drugiej strony jednak JAKIŚ
    > stopień poszanowania prywatności narzucają chyba dobre obyczaje...

    Jakiś stopień poszanowania prywatności możesz mieć w godzinach prywatnych. A
    będąc w firmie, wszystko co robisz, powinno podlegać ścisłej kontroli
    przełożonych. W tym to, co do Ciebie przychodzi pocztą (elektroniczną i
    zwykłą).

  • 7. Data: 2006-12-22 13:57:52
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Any_User napisał(a):

    > Jakiś stopień poszanowania prywatności możesz mieć w godzinach prywatnych. A
    > będąc w firmie, wszystko co robisz, powinno podlegać ścisłej kontroli
    > przełożonych.

    Prośba. Jak już opisujesz swoje rewelacje, to bądź łaskaw dopisywać "w źle
    zarządzanej firmie", a nie "w firmie" albo coś w tym stylu. Wyjdzie bardziej
    zgodne z prawdą.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2006-12-22 14:02:43
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Any_User porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > prywatnych. A będąc w firmie, wszystko co robisz, powinno podlegać
    > ścisłej kontroli przełożonych. W tym to, co do Ciebie przychodzi pocztą
    Wyjatkowo zgadzam sie z AnyUserem. Sekretarka (czy tez osoba odbierajaca
    poczte) nie wie czy to co przyszlo to jest Twoja prywatna przesylka czy
    tez firmowa na Twoje nazwisko. Sam nieraz zamawailem prywatna przesylke
    na adres firmowy (z czystej wygody) i uprzedzalem kolezanke z
    sekretariatu ze spodziewam sie przesylki. Ale rownoczesnie nieraz sie
    zdarzalo ze przychodzil do mnie list/paczka na adres Imie Nazwisko/Firma
    i przesylka byla zwiazana z moja praca. A ciezko zeby sekretarka
    zgadywala czy paczka jest prywatna czy firmowa po tym jak jest
    zaadresowana (Nazwisko/Firma czy Firma/Nazwisko).
    --
    badzio

  • 9. Data: 2006-12-22 14:05:44
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

> [...]
    > prywatnych. A będąc w firmie, wszystko co robisz, powinno podlegać
    > ścisłej kontroli przełożonych. W tym to, co do Ciebie przychodzi pocztą
    Wyjatkowo zgadzam sie z AnyUserem (ale czesciowo - scisla kontrola to
    nie ta dzialka - nie pracuje w wieziennictwie to sie nie wypowiadam;P).

  • 10. Data: 2006-12-22 14:18:52
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

    > Prośba. Jak już opisujesz swoje rewelacje, to bądź łaskaw dopisywać "w źle
    > zarządzanej firmie", a nie "w firmie" albo coś w tym stylu. Wyjdzie bardziej
    > zgodne z prawdą.

    Watek dotyczy zgodnosci z prawem i tego sie trzymajmy. Pracodawca ma
    prawo wprowadzic monitorowanie pracy (rowniez elektronicznie),
    ogloszajac to pracownikom oraz zabronic wykorzystywania zasobow
    firmowych do celow prywatnych, umieszczajac stosowny zapis w
    regulaminie pracy.

    To, jak przeklada sie to na efektywnosc, to zupelnie inna sprawa.

    --

    glos