PracaGrupypl.praca.dyskusjeprosze o rade - chca mnie wyrolowac... › Re: prosze o rade - chca mnie wyrolowac...
    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: prosze o rade - chca mnie wyrolowac...
    Date: Fri, 1 Apr 2005 13:05:51 +0200

    Użytkownik "rafal " <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d2j8k0$r3b$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > fakty:
    > - pracuje od 01.07.2003
    > - umowa na czas nieokreslony
    > - stanowisko raczej sprzedazowe, umowa zaklada w obowiazkach rozwoj
    produktow
    > i ich sprzedaz, ale nigdzie nie ma napisane nic o budzetach jakie
    trzeba
    > realizowac, zadnych cyferek.
    > - firma zatrudnia 7 osob
    >
    > wczoraj dowiedzialem sie ze chca rozwiazac ze mna umowe o prace,
    dzis dostalem
    > kwitek o rozwiazaniu za porozumieniem stron, z data
    wczorajsza...czyli 31 marca.
> [...]
    nie
    > nalezy. czyli jednym slowem, jestem "na lodzie".
    >
    > na moj sprzeciw w podpisaniu zagrozono mi ze dostane zwolnienie
    dyscyplinarne.
    > jakie moga miec podstawy?? wg mnie zadnych.
    >
    > ale niestety nie znam sie na tym. jestem rozstrzesiony i
    zniesmaczony takim
    > postepowaniem.
    >
    > bardzo prosze o konstruktywne porady, co moge zrobic w takiej
    sytuacji, nie
    > chce juz tu
    > zostawac, ale chcialbym mozliwie najwiecej "wygrac" aby moc w miare

    Skoro sytuacja Cię trochę zaskakuje i nie masz innej pracy, to
    radziłabym nie podpisywać rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem
    stron, zwłaszcza z datą wsteczną, wczorajszą. Nad taką decyzją trzeba
    mieć trochę czasu do namysłu.
    Obowiązuje Cię 1-miesięczne wypowiedzenie i jeżeli pracodawca chciał
    Cię zwolnić z datą wczorajszą, to powinien doręczyć Ci wypowiedzenie
    do końca lutego br.
    W firmie do 19 pracowników odprawa nie przysługuje, więc pracodawca
    niewiele "traci", podając likwidację stanowiska pracy jako przyczynę
    wypowiedzenia.
    Do zwolnienia dyscyplinarnego nie ma chyba podstaw, zwłaszcza po
    Twojej odmowie odejścia za porozumieniem stron.
    Jeżeli pracodawca doręczy Ci wypowiedzenie w kwietniu br. (nawet
    dzisiaj), to rozwiązanie umowy nastąpi dopiero 31.05.2005 r. Będziesz
    miał czas na wykorzystanie zaległego i bieżącego urlopu wypoczynkowego
    oraz rozglądnięcie się za nową pracą.
    Rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron pozbawia Cię prawa do
    zasiłku dla bezrobotnych na pierwsze 3 miesiące, a zasiłek może być
    przyznany tylko na 3 miesiące, począwszy od 4-tego miesiąca po
    zarejestrowaniu w PUP.
    Pracodawca miał obowiązek wcześniej podjąć odpowiednie decyzje,
    również kadrowe, a nie przekładać na barki pracownika efekty swojej
    nieudolności w zarządzaniu.

    wa