PracaGrupypl.praca.dyskusje › [prośba o komentarz] Kilka listów motywacyjnych

  • 11. Data: 2005-10-18 21:00:48
    Temat: Re: [prośba o komentarz] Kilka listów motywacyjnych
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Immona napisał(a):

> [...]
    > potrafisz ladnie napisac rozprawe filozoficzna czy esej, ale to nie
    > ta forma wypowiedzi. Wezmy tego sprzedawce od GSM; zaloze sie, ze
    > wieksze uznanie zdobedzie ktos, kto napisze cos w stylu "jestem
    > pasjonatem telefonow komorkowych, dlatego chcialbym pracowac w tej
    > branzy. Od dawna jestem doradca przy zakupie telefonow komorkowych
    > dla rodziny, znajomych i osob zadajacych pytania na Internecie -
    > potrafie kazdemu dopasowac telefon do jego potrzeb. Zapraszam do
    > kontaktu ze mna - zdziwicie sie Panstwo, ze ktos, kto jeszcze u Was
    > nie pracuje, wie tyle o Waszych produktach."

    Słusznie piszesz. "Najgorsze" w tym jest to, ze ja mam takie wyobrażenie
    okazania osobie do której piszę szacunku - gdybym ja rekrutował, to bym cenił
    właśnie tego typu styl. ;-) Ale rozumiem co chcesz mi przekazać i postaram się
    zmienić styl - "to nie ta forma wypowiedzi"...

    > Kolejny blad, moze nie w liscie do WUP, ale do firm komercyjnych tak:
    > Nie piszesz nic o firmie i tym, dlaczego chcialbys pracowac u nich.

    To fakt.

    > Nie ogladalam PDFa, ale po tym, co widze w html, mozna by to scisnac
    > na 1 strone bez utraty estetyki.

    Obejrzyj proszę PDFa, bo ja sobie nie wyobrażam jak to można na jednej stronie
    zmieścić, nie wycinając treści.

    Dzięki serdeczne!

    --

    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 12. Data: 2005-10-19 07:42:54
    Od: "zasiu" <z...@b...spamu.gower.pl>

    > A ja właśnie w którymś z poradników przeczytałem, żeby dobrze by akapitów
    było
    > jak najwięcej - tzn. zgodnie z zasadą: nowa myśl, nowy akapit. Wydaje mi
    się, że
    > czyni to list bardziej przejrzystym.

    Dla mnie wygląda jakbyś miał przygotowane takie akapity w dużej ilości i
    tworzył LM metodą ctrl+c ctrl+v.

    > A dlaczego? To była praca wakacyjna, w czasie studiów. Może to świadczyć o
    > pracowitości i o tym, że starałem się konstruktywnie wykorzystać wolny
    czas (na
    > pewno warto jednak, zgodnie z sugestią Immony, odznaczyć, że była to praca
    > wakacyjna).

    No tak. W każdym razie nie sugerować, że to miesiąc normalnej pracy.

    pozdr

  • 13. Data: 2005-10-19 08:01:46
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

    "Marcin Delektowski" <t...@i...pl> wrote in message
    > Witam!
    >
    > Jeżeli ktoś z Was miałby chwilę czasu i chęć, to zapraszam do rzucenia
    okiem na
    > mój życiorys i kilka (3) listów motywacyjnych, które napisałem dotychczas.
    Będę
    > bardzo wdzięczny za wszelkie krytyczne uwagi!

    " Bardzo ważne jest dla mnie wykonywanie pracy, która jest czymś więcej niż
    wypracowywaniem zysku " - prosisz się o pensję minimalną ;) wywal to

    " jasnego i klarownego przedstawiania trudnych zagadnień " - ale sam list
    nie jest napisany w spoób jasny i klarowny

    Już Ci ktoś tu mówił ze piszesz zbyt wyszukanym stylem, ale nie wiem czy
    jest sens to zmieniać tylko w liście - jeżeli tak samo się wypowiadasz to i
    tak wyjdzie to na jaw na rozmowie. Jak zostawisz to tak jak jest to masz
    plusa gdy trafisz na szefa o podobnym charakterze.

  • 14. Data: 2005-10-19 08:16:31
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Marcin Delektowski" <t...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dj3nqk$ll1$1@inews.gazeta.pl...

    > Obejrzyj proszę PDFa, bo ja sobie nie wyobrażam jak to można na jednej
    > stronie zmieścić, nie wycinając treści.

    1. W wyksztalceniu, [nazwa uczelni], [rodzaj studiow], [kierunek] bez utraty
    czytelnosci zmieszcza sie w kazdym przypadku w jednej linijce. Jesli ktos ma
    magistra, nie wymienia sie szkoly sredniej, z wyjatkiem przypadkow, gdy jest
    ona prestizowa, jak np. Batory lub daje nowe informacje o sprawnosciach
    zwiazanych z danym stanowiskiem. Do WUP podanie liceum moze nawet
    zaszkodzic, bo to zupelnie inny kierunek zawodowy niz pozniejsze studia i
    widac brak konsekwencji w toku edukacji. Liceum w Twoim przypadku
    podawalabym tylko przy aplikowaniu na stanowiska, na ktorych moze sie
    przydac wiedza mechaniczno-automatyczna.

    2. Staranie sie o rozdmuchiwanie na sile CV, jesli sie niewiele robilo, robi
    zle wrazenie. Calkowicie niepotrzebny jest opis obowiazkow na wymienionych
    stanowiskach, bo kazdy wie, jakie sa obowiazki sprzedawcy miesnego czy
    barmana; ujmowanie tego w slowa wyglada wlasnie na sztuczne rozdmuchiwanie
    objetosci CV. Do tego obowiazki sie wymienia tam, gdzie chce sie przekazac
    czytelnikowi konkrety na temat zdobytego doswiadczenia potencjalnie
    przydatnego w pracy lub uswiadomic zakres odpowiedzialnosci nie wynikajacy
    jednoznacznie ze stanowiska - np. jak duza siecia zarzadzal admin. "Prace
    zwiazane z przygotowaniem miesa do sprzedazy" nie daly Ci zadnego
    doswiadczenia liczacego sie na ktorymkolwiek ze stanowisk, na ktore
    aplikowales, wiec jest to informacja zbedna. Pracowales podczas wakacji,
    byles zaradny, nie bales sie prac fizycznych ani wyjazdu za granice - to
    jest informacja, ktora w Twoim wypadku przekazuje ta sekcja i do przekazania
    tej informacji wystarczy nazwa firmy i stanowisko. Nie trzeba nawet tych
    prac rozdzielac akapitami IMHO. Naglowek i jedna pod druga. Sa podobne i
    zadna z nich nie zasluguje na wieksze wyroznienie, maja moc przekazania
    pozytywnej informacji jako "pakiet".

    3. Doswiadczenia pozazawodowe tez sa informacjami w wielu przypadkach
    zbednymi. Takie rzeczy sie dopasowuje do stanowiska, tzn. wybiera z tego to,
    co odpowiednie w danym przypadku. Podworka Turzyna powinny byc tylko w CV
    dla WUP, mala ksiegowosc dla GSM. Ankiety i badania brzmia calkowicie
    niewiarygodnie bez podania rodzaju tych ankiet i badan i jesli juz to
    umieszczasz, powinno to byc w formie: "przeprowadzanie ankiet dotyczacych
    tego a tego na potrzeby badan tego a tego". Ogolnie: CV tez sie rzezbi pod
    odbiorce, powinno oni zawierac wylacznie informacje w jakis sposob zwiazane
    ze stanowiskiem, na ktore aplikujesz, wyjatkiem jest dzial "hobby".

    4. Docieramy do hobby. Napisales tam bardzo duzo, ale znow bez konkretow.
    Swietne wrazenie robi nawet tylko jedno czy dwa zainteresowania, ale
    podparte jakims dowodem, ze jest to zainteresowanie zglebiane na serio, jako
    pasja, bo ludzie z pasja sa pozytywniej odbierani. Podroze - uczestnictwo w
    wyprawie do zrodel Amazonki ;) , fotografia - oto link do galerii moich
    zdjec online itp. "Literatura" i "muzyka" to najwieksza przecietnosc, jesli
    jest bez komentarza, bo kazdy cos czyta i czegos slucha, wiec warto dac w
    dwoch, trzech slowach namiar na ulubiony rodzaj muzyki, autorow czy nurt, bo
    to juz bardzo wiele mowi o czlowieku.

    I.

  • 15. Data: 2005-10-19 09:14:04
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Immona napisał(a):

    [wielkie ciach]

    Widzę, że moje dokumenty czeka wielka rewolucja. :-)

  • 16. Data: 2005-10-19 10:37:58
    Od: "Forest" <g...@w...pl>

    dzięki za ciekawy temat do dyskusji, uzyskałem wiele cennych wskazówek odnośnie
    mojego CV i LM, może kiedyś odważę się umieścić na tej liście moje dokumenty do
    oceny

    a tak na marginesie - myślicie, że LM są czytane, kiedy, przy naszych realiach,
    na jedno ogłoszenie przychodzi tyle aplikacji ??

  • 17. Data: 2005-10-19 10:54:07
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-10-18, Marcin Delektowski <t...@i...pl> wrote:
    > Jeżeli ktoś z Was miałby chwilę czasu i chęć, to zapraszam do rzucenia okiem na
    > mój życiorys i kilka (3) listów motywacyjnych, które napisałem dotychczas. Będę
    > bardzo wdzięczny za wszelkie krytyczne uwagi!

    Ja bym dorzucił (wiem, i tak CV jest już za długie :)) informacje o
    tym, że wszystkie studia skończyłeś jako magister (tak wnioskuję z
    okresów). Bo moje pierwsze wrażenie było takie: "no dobra, gość
    studiował na trzech kierunkach, ale jak, skakał, zmieniał zainteresowania
    czy co?"

    Choć z drugiej strony, HR rekrutujący kogoś na szeregowego BOKistę
    może się mocno wahać przed przyjęciem przysłowiowego "faceta z trzema
    fakultetami" ;-) Ale w ogólności, uwaga jak wyżej.

    Poza tym, zgadzam się z Immoną - LM Ci wstydu nie przynoszą, ale mimo
    wszystko są troche przedobrzone.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 18. Data: 2005-10-19 12:18:48
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Daniel Rychcik napisał(a):

    > Ja bym dorzucił (wiem, i tak CV jest już za długie :)) informacje o
    > tym, że wszystkie studia skończyłeś jako magister (tak wnioskuję z
    > okresów).

    Nie trzeba wnioskować z okresów - napisałem jaki tytuł uzyskałem pod nazwą
    uczelni. ;-)

    > Poza tym, zgadzam się z Immoną - LM Ci wstydu nie przynoszą, ale mimo
    > wszystko są troche przedobrzone.

    Teraz też tak uważam, choć moim znajomym (już pracującym, w tym jeden zajmujący
    się rekrutacją) podobały się te aplikacje.

  • 19. Data: 2005-10-19 12:22:26
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    mbn napisał(a):

    > " Bardzo ważne jest dla mnie wykonywanie pracy, która jest czymś
    > więcej niż wypracowywaniem zysku " - prosisz się o pensję minimalną
    > ;) wywal to

    Zastanawiam się nad tym. Bo po pierwsze, napisałem prawdę. Po drugie, zgodziłbym
    się, że to może tak zostać odebrane w sytuacji aplikowania na wyższe stanowisko,
    gdzie negocjacja płacowa jest istotnym elementem rozmowy. Ale wydaje mi się, że
    w przypadku stanowisk, na które ja aplikuję, kwota wynagrodzenia jest raczej
    dość sztywno ustalona. A z kolei wykazanie motywacji innej niż zarobki uważam za
    plus. Ale może się mylę.

  • 20. Data: 2005-10-19 13:16:41
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-10-19, Marcin Delektowski <t...@i...pl> wrote:
    > Nie trzeba wnioskować z okresów - napisałem jaki tytuł uzyskałem pod nazwą
    > uczelni. ;-)

    Nie, napisałeś _na jakie studia uczęszczałeś_. To spora różnica,
    każdy student ciężkiego kierunku Ci to powie ;-)
    Daniel