PracaGrupypl.praca.dyskusje[prośba o komentarz] Kilka listów motywacyjnych › Re: [prośba o komentarz] Kilka listów motywacyjnych
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [prośba o komentarz] Kilka listów motywacyjnych
    Date: Wed, 19 Oct 2005 10:16:31 +0200

    Użytkownik "Marcin Delektowski" <t...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dj3nqk$ll1$1@inews.gazeta.pl...

    > Obejrzyj proszę PDFa, bo ja sobie nie wyobrażam jak to można na jednej
    > stronie zmieścić, nie wycinając treści.

    1. W wyksztalceniu, [nazwa uczelni], [rodzaj studiow], [kierunek] bez utraty
    czytelnosci zmieszcza sie w kazdym przypadku w jednej linijce. Jesli ktos ma
    magistra, nie wymienia sie szkoly sredniej, z wyjatkiem przypadkow, gdy jest
    ona prestizowa, jak np. Batory lub daje nowe informacje o sprawnosciach
    zwiazanych z danym stanowiskiem. Do WUP podanie liceum moze nawet
    zaszkodzic, bo to zupelnie inny kierunek zawodowy niz pozniejsze studia i
    widac brak konsekwencji w toku edukacji. Liceum w Twoim przypadku
    podawalabym tylko przy aplikowaniu na stanowiska, na ktorych moze sie
    przydac wiedza mechaniczno-automatyczna.

    2. Staranie sie o rozdmuchiwanie na sile CV, jesli sie niewiele robilo, robi
    zle wrazenie. Calkowicie niepotrzebny jest opis obowiazkow na wymienionych
    stanowiskach, bo kazdy wie, jakie sa obowiazki sprzedawcy miesnego czy
    barmana; ujmowanie tego w slowa wyglada wlasnie na sztuczne rozdmuchiwanie
    objetosci CV. Do tego obowiazki sie wymienia tam, gdzie chce sie przekazac
    czytelnikowi konkrety na temat zdobytego doswiadczenia potencjalnie
    przydatnego w pracy lub uswiadomic zakres odpowiedzialnosci nie wynikajacy
    jednoznacznie ze stanowiska - np. jak duza siecia zarzadzal admin. "Prace
    zwiazane z przygotowaniem miesa do sprzedazy" nie daly Ci zadnego
    doswiadczenia liczacego sie na ktorymkolwiek ze stanowisk, na ktore
    aplikowales, wiec jest to informacja zbedna. Pracowales podczas wakacji,
    byles zaradny, nie bales sie prac fizycznych ani wyjazdu za granice - to
    jest informacja, ktora w Twoim wypadku przekazuje ta sekcja i do przekazania
    tej informacji wystarczy nazwa firmy i stanowisko. Nie trzeba nawet tych
    prac rozdzielac akapitami IMHO. Naglowek i jedna pod druga. Sa podobne i
    zadna z nich nie zasluguje na wieksze wyroznienie, maja moc przekazania
    pozytywnej informacji jako "pakiet".

    3. Doswiadczenia pozazawodowe tez sa informacjami w wielu przypadkach
    zbednymi. Takie rzeczy sie dopasowuje do stanowiska, tzn. wybiera z tego to,
    co odpowiednie w danym przypadku. Podworka Turzyna powinny byc tylko w CV
    dla WUP, mala ksiegowosc dla GSM. Ankiety i badania brzmia calkowicie
    niewiarygodnie bez podania rodzaju tych ankiet i badan i jesli juz to
    umieszczasz, powinno to byc w formie: "przeprowadzanie ankiet dotyczacych
    tego a tego na potrzeby badan tego a tego". Ogolnie: CV tez sie rzezbi pod
    odbiorce, powinno oni zawierac wylacznie informacje w jakis sposob zwiazane
    ze stanowiskiem, na ktore aplikujesz, wyjatkiem jest dzial "hobby".

    4. Docieramy do hobby. Napisales tam bardzo duzo, ale znow bez konkretow.
    Swietne wrazenie robi nawet tylko jedno czy dwa zainteresowania, ale
    podparte jakims dowodem, ze jest to zainteresowanie zglebiane na serio, jako
    pasja, bo ludzie z pasja sa pozytywniej odbierani. Podroze - uczestnictwo w
    wyprawie do zrodel Amazonki ;) , fotografia - oto link do galerii moich
    zdjec online itp. "Literatura" i "muzyka" to najwieksza przecietnosc, jesli
    jest bez komentarza, bo kazdy cos czyta i czegos slucha, wiec warto dac w
    dwoch, trzech slowach namiar na ulubiony rodzaj muzyki, autorow czy nurt, bo
    to juz bardzo wiele mowi o czlowieku.

    I.