PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych › Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    From: " Marek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    Date: Sat, 20 Mar 2004 17:39:58 +0000 (UTC)

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > No dobrze - ale do kogo masz pretensje? Do pracodawcow, ktorzy wydaja
    > wlasna kase?

    Do pracodawców? Nie. Tak się gra jak przeciwnik pozwala. Jak sternicy
    gospodarki dali pracodawcom w prezencie ponad 3.5 milionowe bezrobocie
    to byliby głupcami, gdyby tego nie wykorzystali. Jak się ma 100 - 1000
    lub więcej chętnych na jedno miejsce, to i pensje niskie i na sprzedawcę
    w butiku wymaga się wyższego wykształcenia - nawet gdy pan właściciel
    ma ledwie zawodowe. Bo i tak bywa - wolno mu. Jak jest takie bezrobocie
    to mu wszystko wolno. Nawet płacić z opóźnieniem lub wcale - wyniki kontroli
    to horror, a anonimowe głosy w mediach świadczą o tym, że kontrole odsłaniają
    tylko wierzchołek góry lodowej.

    > Informatyk - to slowo obecnie tak pojemne... Nie wiem czym sie zajmowales,
    > wiec nie bede ocenial, ale jak dla mnie to bardzo dziwne.

    Jak zaczynałem karierę zawodową, to mgr inż był tylko kierownik ośrodka
    informatyki, większość załogi miała średnie techniczne lub ogólne, a teraz
    wymaga się od każdego, no może oprócz pani sprzątaczki - na razie.
    Biorąc pod uwagę mnogość stanowisk i obowiązków, od obsługi technicznej,
    poprzez help desk, administrację systemu, programowanie, aż do
    administracji LAN, to nie byłem jeszcze tylko kierownikiem.
    Dla ciebie to dziwne, dla mnie też, ale przy takiej nadprodukcji
    informatyków plus totalne bezrobocie po 40-stce to już kanał.
    Kto inwestuje w 40-latka gdy ma tylu chętnych na jedno miejsce absolwentów
    plus studenci. Teraz nawet wyższa szkoła gotowania na gazie i prądzie,
    wypuszcza informatyków.

    Marek