PracaGrupypl.praca.dyskusjeNina › Re: prawo glosu w wyborach
    From: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: prawo glosu w wyborach
    Date: Wed, 23 Jul 2003 13:14:09 +0200

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    news:m2brvlzfiq.fsf> > Tutaj zgadzam sie z Toba calkowicie. Moim zdaniem,
    jesli sie nie mieszka w

    > byloby to niezgodne z konstytucja, w mysl ktorej KAZDY obywatel ma
    > czynne prawo wyborcze.
    >
    > ludzie mieszkajacy na stale poza krajem sa NADAL jego obywatelami, czy
    > sie to komu podoba czy nie.

    Uwazam, ze akurat to powinno sie smienic.
    Moim zdaniem, jesli Polak mieszkajacy na stale za granica spelni
    ROWNOCZESNIE wszystkie ponizsze warunki, powinien stracic obywatelstwo
    polskie, zachowujac jednoczesnie prawo do jego przywrocenia, jesli powroci
    na stale do kraju.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    1.Stale zamieszkiwanie za granica
    2.Posiadanie obywatelstwa innego niz polskie
    3.przez okres "x" lat nieplacenie podatkow w Polsce.

    Jesli ktos stwierdza, ze nie ma checi wystepowac w naszym cyrku i
    naturalizuje sie za granica, powinien stracic prawo podejmowania decyzji o
    losach panstwa, w ktorego utrzymaniu nie bierze udzialu. Rozumiem i szanuje
    decyzje emigracyjne, sam chwilami zaluje, ze nie zdecydowalem sie, gdy moje
    pokolenie masowo opuszczalo Polske, ale powinny one pociagac za soba
    okreslone konsekwencje prawne.
    Istniejace rozwiazania sa anachroniczne, dostosowane do czasow, gdy
    emigrant mogl sobie najwyzej zatelefonowac lub wyslac telegram do kraju
    przodkow, utrzymane dla wygody sluzb bezpieczenstwa, zeby mozna bylo
    "zgodnie z prawem" potraktowac kazdy "element" polskiego pochodzenia
    przyjezdzajacy ze "zgnilego zachodu", obojetnie z jakim obywatelstwem
    nabytym.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ## http://kch.spec.pl ##