PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracownik z Ukrainy

  • 11. Data: 2006-09-06 09:05:56
    Temat: Re: pracownik z Ukrainy
    Od: "Tomasz" <s...@b...com>

    > Najpierw płacili specjalistom po 4 zł a teraz amnezje udają.

    Płacili tylko tyle bo tego rynek wymagał. Teraz jak się podnosi zarobki to i
    podnosi się ceny na rynku. Nie myśl, że jeżeli ten mechanik dostanie 30%
    podwyżki to zapłaci za to szef. Zapłacą za to klienci. Jeżeli pracownikom
    trzeba podnosić to i wszystkie usługi drożeją a co za tym idzie siła
    nabywcza pieniądza spada. Zatem na ciągłych podwyżkach dla pracowników
    obecnie w Polsce pracownicy niewiele zyskują.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 12. Data: 2006-09-06 09:13:49
    Od: herakles <h...@b...pl>

    Tomasz wrote:

    > Może i są tylko nie na sezonm, a ja takich potrzebuję. Nikt w Polsce nie
    > pójdzie do pracy na dwa miesiące w roku.
    > A z Ukrainy ktoś popracuje dwa miesiące i może cały rok nie robić u
    > siebie.
    Hie hie, a jednak.
    Nie byłbym taki pewien, czy Ci pozwolą ściągnąć ukraińca, na chyba że na
    czarno.

  • 13. Data: 2006-09-06 09:40:59
    Od: m...@g...com

    Tomasz wrote:

    > Może i są tylko nie na sezonm, a ja takich potrzebuję. Nikt w Polsce nie
    > pójdzie do pracy na dwa miesiące w roku.
    > A z Ukrainy ktoś popracuje dwa miesiące i może cały rok nie robić u
    > siebie.

    Nie przesadzaj, złotówka nie ma aż takiego przebicia na Ukrainie jak ci się
    wydaje.

    p. m.

  • 14. Data: 2006-09-06 09:57:46
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <s...@b...com> napisał w wiadomości

    > Płacili tylko tyle bo tego rynek wymagał. Teraz jak się podnosi zarobki to
    > podnosi się ceny na rynku. Nie myśl, że jeżeli ten mechanik dostanie 30%
    > podwyżki to zapłaci za to szef.

    Żebyś się nie ździwił, na rynku w jakim pracuje ta firma jest taka
    konkurencja że hej. Firma w 100% swoją produkcje (częsci maszyn) dostarcza
    do hurtowni, jeżeli podniesie ceny to nikt od nich nie kupi i już. Jeżeli
    więc szef nie zapłaci tego ze swojej krwawicy (a wiem że ma z czego) to
    poprostu nie będzie miał odbiorców - zbankrutuje i już.

  • 15. Data: 2006-09-06 10:00:32
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    > Może i są tylko nie na sezonm, a ja takich potrzebuję. Nikt w Polsce nie
    > pójdzie do pracy na dwa miesiące w roku.
    > A z Ukrainy ktoś popracuje dwa miesiące i może cały rok nie robić u
    siebie.

    Znowu bajki - właśnie stuudenci ida do pracy na 3 miesiące w roku - tylko że
    chcą zarobić bo mają przeważnie alternatywe innej pracy czy wyjazdu. Zresztą
    znam szwaczki (jeżeli o to chodzi) które są po ośmiu klasach albo po
    zawodówce - więc jaki to "specjalista" ?? Każdy mógłby się nauczyć o ile by
    mu się to opłacało.

  • 16. Data: 2006-09-06 10:24:42
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Michał" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znam szwaczki (jeżeli o to chodzi) które są po ośmiu klasach albo po
    > zawodówce - więc jaki to "specjalista" ?? Każdy mógłby się nauczyć o ile

    Kompletnie nie rozumiem co ma wykształcenie do tego. Najzdolniejsze osoby
    zostana dobrą szwaczką po pół roku roku pracy, niektóre po 1,5 roku a
    niektóre nigdy.

  • 17. Data: 2006-09-06 11:40:01
    Od: "Tomasz" <s...@b...com>

> [...]
    > więc szef nie zapłaci tego ze swojej krwawicy (a wiem że ma z czego) to
    > poprostu nie będzie miał odbiorców - zbankrutuje i już.

    Mówiłem raczej o rynku usług. A tutaj to klient musi płacić.
    No ale i w produkcji niedługo klienci zaczną dopłacać. Pracodawca może
    dopłacać dopóki go będzie stać. Jeżeli koszty utrzymania firmy ze względu na
    rosnące wypłaty przewyższą zarobki to firma zbankrutuje.
    W ten sposób wiele Polskich firm w najbliższym czasie czeka bankructwo.
    A najgorzej będzie jak powojenny wyż demograficzny odejdzie na emerytury.
    Wtedy to firmy zaczną bankrutować a przetrfają tylko te co będą mogły
    podnieść ceny.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 18. Data: 2006-09-06 12:50:39
    Od: "Przemek" <o...@m...com>

> [...]

    > pójdzie do pracy na dwa miesiące w roku.
    > A z Ukrainy ktoś popracuje dwa miesiące i może cały rok nie robić u

    To ile placisz ze tyle zarobi ? Bo Ukraina to raczej nie z tych panstw w
    ktorych srednia zarobkow to ok dolara dziennie:)

    pzdr

  • 19. Data: 2006-09-06 13:34:44
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Może i są tylko nie na sezonm, a ja takich potrzebuję. Nikt w Polsce nie
    > pójdzie do pracy na dwa miesiące w roku.
    > A z Ukrainy ktoś popracuje dwa miesiące i może cały rok nie robić u siebie.

    jesli jej zapłacisz za 2 miesiace do reki 20000 zł, to masz racje.
    Wpadnij moze do sklepu w Kijowie czy nawet Lwowie i zobacz, gdzie jest Twoja wiedza o
    temacie:)
    Znalezienie sekretarki za mniej niz 400$/miesięcznie jest kłopotliwe...

    Wojtek

  • 20. Data: 2006-09-06 13:39:44
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    fotech wrote:

> [...]
    o temacie:)
    > Znalezienie sekretarki za mniej niz 400$/miesięcznie jest kłopotliwe...

    Niestety nasi "pracodawcy" nie zdaja sobie nawet sprawy z tego, ze tam
    juz placa relatywnie nie gozej niz w polsce.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl