PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracownicy marketow!!!

  • 21. Data: 2005-11-13 18:02:20
    Temat: Re: pracownicy marketow!!!
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <dl7u1a$rvd$1@amigo.idg.com.pl>, m...@g...pl says...

    > Sa kraje, które trudno nazwac niedemokratycznymi, a ktore jednak reguluja te
    > materie jakos tam. Na przyklad Niemcy.

    To zaden argument. Dlaczego mamy robic, jak zbiurokratyzowane Niemcy,
    ktorych socjalne nastawienie zaczyna hamowac cala gospodarke?

    > Jaka to mniejszosc okazalo sie w czasie wyborow. Na dodatek zwolennicy
    > wolnosci sami postawili sie do kata. Wiec chyba nie jest to ani dyktatura,
    > ani mniejszosci.

    O tym, ze podczas wyborow zwyciezyla Polska zasciankowa, nieudaczna i
    moherowe berety, to ja doskonale wiem. Ale to nie upowaznia tych ludzi
    do narzucania swojego sposobu zycia calej reszcie.

    ..:: fabio

  • 22. Data: 2005-11-13 18:38:30
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "fabio" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > To zaden argument. Dlaczego mamy robic, jak zbiurokratyzowane Niemcy,
    > ktorych socjalne nastawienie zaczyna hamowac cala gospodarke?

    Protestowalem przeciwko znakowi rownosci miedzy demokracja a praca
    supermarketow w niedziele, który postawileś. Teraz stawiasz druga
    kontrowersyjną tezę jakoby zamykanie supermarketow w niedziele stalo się
    przyczyną klapy niemieckiej gospodarki. Bo chyba taki mial być sens Twoich
    uwag w wątku o supermarketach.

    > O tym, ze podczas wyborow zwyciezyla Polska zasciankowa, nieudaczna i
    > moherowe berety, to ja doskonale wiem. Ale to nie upowaznia tych ludzi
    > do narzucania swojego sposobu zycia calej reszcie.

    Nie byłbym tego taki pewien, zwłaszcza jeśli Tusk z kompanami dalej będą
    szlochać w kącie nad rozlanym mlekiem.

  • 23. Data: 2005-11-13 19:18:08
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    fabio napisał(a):

    > Zyjemy przeciez w demokracji, gdzie czlowiek ma wolnosc wyboru. Nikt
    > nikogo nie zmusza do pracy w supermarkecie. Nikt nikogo nie zmusza do
    > robienia tam zakupow.

    Nie rozumiem. Co ma demokracja do wolności wyborów? Demokracja to
    władza ludu, jak lud zechce, aby w niedziele supermarkety były
    zamknięte, to może tak być i nie ma w tym nic sprzecznego z ideą demokracji.

    Czasami powoływanie się na demokrację jako gwarancję wszelkich swobód
    jest naprawdę śmieszne. W dużej części demokracja to *brak wolności*.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2005-11-13 19:42:25
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Trzeba rowniez zrownac zarobki. Kazdy powinien
    > dostawac prace minimalna.
    jesteś pewien że chodzi ci o prace? :P

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 25. Data: 2005-11-13 20:00:46
    Od: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>

    > Ograniczona jest przede wszystkim wydajność panienek przy kasie. Większe
    > kolejki niczego tu nie zmienią. Chodząc po supermarketach nie widuję
    > smutnych kasjerek czekających na klientów, a tylko wtedy byłyby rezerwy do
    > wykorzystania. Więc model reakcji, który opisujesz raczej nie jest realny,
    > do obsługi większej liczby klientów będzie konieczne zwiększenie obsady przy
    > kasach.

    Nie do konca sie z wami zgadzam - specjalnie poscilem ten post na p.p.d., zeby
    rozmawiac glownie na temat pracy

    nie wiem jak czesto bywasz w marketach w dzien w tygodniu ale zapewniam Cie, ze wtedy
    sa pewne rezerwy, ktore na pewno mozna wykorzystac, poza tym w marketach pracuje
    jeszcze wiele innych osob poza kasjerkami np. ochrona, sluzby sprzatajace, ludzie na
    stoiskach - ich czas pracy po prostu sie skroci.. i na pewno czesc z nich zostanie
    zwolniona - do tego oprocz marketu sa jeszcze galerie handlowe, w ktorych tez
    pracuja ludzie - ich tez bedzie potrzeba mniej...

    a najwazniejsza teza tej dyskusji jest przeciez taka:::

    czy trzeba i czy wolno ustawowo ingerowac w stosunek pracy miedzy wlascicielem
    marketu a jego pracownikiem.
    przeciez kazda pani na kasie skladajac swoje CV na ogloszenie "poszukujemy kasjerek"
    wiedziala, ze nie jest to praca od poniedzialku do piatku 8-16. i tak jak pisalem
    nie zmusil jej wlasciciel marketu do podpisania tej umowy...

  • 26. Data: 2005-11-13 20:54:53
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Blady" <maja(no spam)@wp.pl> napisał w wiadomości

    > nie wiem jak czesto bywasz w marketach w dzien w tygodniu ale zapewniam
    > Cie, ze
    > wtedy sa pewne rezerwy, ktore na pewno mozna wykorzystac,

    Nie wstydż się tej wiedzy, tylko napisz jakie.

    > poza tym w marketach pracuje jeszcze wiele innych osob poza kasjerkami np.
    > ochrona,

    Coś już zaczynasz zmyślać. W pierwszym poście wylewaweś żale za kasjerkami,
    nie bylo mowy o ochronie. Na koncu tego lańcuszka zostanie prezes. To chyba
    jedyna osoba nad którą się użalasz.

    > sluzby sprzatajace, ludzie na stoiskach - ich czas pracy po prostu sie
    > skroci.. i na pewno

    Sprzątania i pilnowania jest tyle, ile klientów. A tych, jak już
    ustaliliśmy, nie ubędzie.

    > czesc z nich zostanie zwolniona - do tego oprocz marketu sa jeszcze
    > galerie handlowe, w > ktorych tez pracuja ludzie - ich tez bedzie potrzeba
    > mniej...

    Nie. Z powodów podanych wyżej. Chyba, że chodzi o firmę co ma jednego
    klienta na dzień, ale takiej mi nie szkoda, jest przykrywką do czegoś
    innego.

    > czy trzeba i czy wolno ustawowo ingerowac w stosunek pracy miedzy
    > wlascicielem
    > marketu a jego pracownikiem.

    Jeśli chciaeś uslyszeć, że nie można to się rozczarowaleś. Można, nie ma
    żadnego zakazu w konstytucji, a tylko w niej moglby byc taki zakaz zapisany.

    No i co z tego?

  • 27. Data: 2005-11-13 21:00:22
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Sprzątania i pilnowania jest tyle, ile klientów. A tych, jak już
    > ustaliliśmy, nie ubędzie.

    Zalozyliscie towarzyszu, a nie ustaliliscie.

    sz.

  • 28. Data: 2005-11-13 22:27:48
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości

    > Przypuśćmy, że tak jest i rzeczywiście klient bez niedzielnego komfortu
    > nie kupi tej wycieraczki. Co wedug Ciebie zrobi z tak zaoszczędzonymi
    > pieniędzmi? Gdzie je wyda? Raczej nie odda ich pracodawcy. Czy stara
    > wycieraczka stanie się w ten sposób bardziej trwala, tak, że bedzie można
    > poczekać z nową?

    Moge mowic tyko o sobie.
    Ze mna jest tak, ze mam bardzo duzy poziom wytrzymalosci na zuzycie roznych
    rzeczy - ktore nie sa bezposrednimi narzedziami pracy/wizerunku zawodowego.
    Nie zaliczajace sie do tej kategorii wymieniam, kiedy sie stana zupelnie
    niefunkcjonalne, a nie jedynie podstarzale. Czesto sie zdarza wrecz tak, ze
    kupuje nowe dopiero pod naciskiem rodziny/znajomych. Nie przepadam tez za
    robieniem zakupow. Lubie, jak ktos mi cos przyniesie albo postawi przed
    oczyma przy okazji czegos, co i tak musze robic - i zminimalizuje etap
    szukania i poswiecania czasu. Jednym slowem jestem dobrym klientem dla
    proaktywnych handlowcow, co nie oznacza, ze sie daje uwiesc ich manipulacjom
    w przypadku badziewia - sama mam doswiadczenie handlowca.

    I.

  • 29. Data: 2005-11-14 08:25:27
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

    In article <dl7oaa$4ag$1@amigo.idg.com.pl>, m...@g...pl says...

    > Dosc sprytny chwyt retoryczny, ale pozbawiony praktycznego znaczenia. Z
    > tego
    > co wiem nikt nie proponuje zamykania marketów na 6 dni w tygodniu. Moze
    > wymienisz takiego? Wtedy znajde powod by sie zajac odpowiedzia na Twoje
    > pytanie.

    A mnie w ogole dziwi dyskusja nad zamykaniem, lub nie, supermarketow.
    Zyjemy przeciez w demokracji, gdzie czlowiek ma wolnosc wyboru. Nikt
    nikogo nie zmusza do pracy w supermarkecie. Nikt nikogo nie zmusza do
    robienia tam zakupow.

    Wolnosc prowadzenia DG stawiana jest tu jako jakis fetysz
    -a moze pan Zenek chcialby w ramach tej wolnosci produkowac narkotyki
    pan Heniek chetnie by nimi pohandlowal a pan Zenek nakrecilby kilka
    pedofilskich filmow.Jesli prawo sie zmieni to praca w niedziele sklepow
    bedzie nielegalna i tyle - jest tak w kilku krajach europerskich z na pewno
    wieksza
    tradycjami demokratycznymi i jakos nic sie nie dzieje.
    Co najwyzej ktoras z wielkich sieci moglaby wycofac sie z Polski -zalozysz
    sie o to ze tak sie nie stanie?

    pzdr

  • 30. Data: 2005-11-14 13:53:10
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Ostatnio nasila sie dyskusja na temat zakazu działalności
    "sklepow >wielkopowierzchniowych" w dni ustawowo wolne od pracy.
    Podobno takie >rozwiazanie mialoby na celu ochrone prawa do
    odpoczynku pracownikow tych >"swiatyn komercji".
    > Nasuwa mi sie tylko kilka pytan:

    (...)

    mnie się nasuwa jedno: który supermarket Cię tu przysłał.

    entrop3r