PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracodawcy! zapomnijcie o Rumunach i Bułgarach :)

  • 1. Data: 2006-10-26 05:47:17
    Temat: pracodawcy! zapomnijcie o Rumunach i Bułgarach :)
    Od: "jacek01g" <j...@i...pl>

    Bułgarzy i Rumuni nie wybierają się do Polski
    10.html
    2006-10-26

    Wolą pracować w Hiszpanii i Grecji.

    Jak napisaliśmy wczoraj, od nowego roku obywatele Bułgarii i Rumunii, które
    1 stycznia wejdą do Unii Europejskiej, będą mogli bez ograniczeń pracować w
    Polsce.

    - Możecie być spokojni - mówi Gelu Trandafir, ekspert ds. integracji
    europejskiej prestiżowego dziennika rumuńskiego "Romania Libera". - Otwarcie
    rynku pracy to piękny gest polityczny, ale po rozszerzeniu Unii Europejskiej
    Polska nie stanie się celem masowej emigracji rumuńskiej.

    Według Trandafira Rumunów interesuje przede wszystkim praca w krajach Europy
    Południowej, zwłaszcza w Hiszpanii i we Włoszech. - Po pierwsze, już dziś
    jest tam bardzo duża emigracja rumuńska, po drugie, mamy tam bliżej, a po
    trzecie, można zarobić znacznie więcej niż w Polsce - tłumaczy.

    W Hiszpanii, gdzie jest największe skupisko Rumunów poza granicami kraju,
    mieszka ich już ok. 400 tys., w niektórych miastach mają nawet swoje
    dzielnice.

    Także Bułgarzy preferują południe naszego kontynentu, tyle że przede
    wszystkim sąsiednią Grecję. Do tej pory wyemigrowało ich tam już 200 tys. -
    Wszystkie badania dowiodły, że nie ma zagrożenia zalewem emigrantów z
    Bułgarii - mówi rzecznik bułgarskiego MSZ Dymitar Canczew. Badania społeczne
    wskazują, że do 2010 r. pracę za granicą będzie podejmowało zaledwie 6-8
    tys. Bułgarów rocznie.

    Zdaniem dyplomatów z obu państw Bułgarzy i Rumuni będą jeździć do pracy tam,
    gdzie dotychczas, nawet do tych krajów, w których rynek pracy pozostanie
    zamknięty (co zapowiedziały już Wielka Brytania i Niemcy).

    Hehe! Dla pracodawcow i Lewiatana Rumuni to byl ostatni cien nadziei na
    mozliwosc utrzymania niskich plac i ogolnopolskiego moobbingu. Bo to Rumuni
    w zamian na niskie pensje mieli zastapic Polaków którzy wyjechali. Chyba nic
    z tego nie wyjdzie?

    Kiedy juz znikąd nadziei ciekawe co teraz? :)

    jacek

  • 2. Data: 2006-10-26 07:35:14
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Bardzo się cieszę. Bardzo.
    Może opłaciłoby się rolnikom i niektórym firmom, ale zniszczyłoby korzyści,
    które płyną z tego, że nasi pracują za granicą. Lepiej nie wspierać
    gospodarki Bułgarii i Rumunii, czego Lepper nie rozumie.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2006-10-26 08:11:04
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Dnia Thu, 26 Oct 2006 09:35:14 +0200, Lukasz napisał(a):

    > Bardzo się cieszę. Bardzo.
    > Może opłaciłoby się rolnikom i niektórym firmom,

    abo rolnicy mają jeszcze mało pieniędzy, po wejściu do EU to właśnie
    oni zyskali najwięcej

  • 4. Data: 2006-10-26 09:18:43
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    futszaK napisał(a):

    > abo rolnicy mają jeszcze mało pieniędzy, po wejściu do EU to właśnie
    > oni zyskali najwięcej

    tak?? rozumiem że jesteś rolnikiem i dostałeś dużo od UE.
    Bo jak nie jesteś rolnikiem i twierdzisz tak na podstawie chorej
    propagandy to najpierw zweryfikuj swoją wiedzę w tym temacie i potem
    zabieraj głos.

  • 5. Data: 2006-10-26 18:26:29
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bo jak nie jesteś rolnikiem i twierdzisz tak na podstawie chorej
    > propagandy to najpierw zweryfikuj swoją wiedzę w tym temacie i potem

    Imo sporo, tylko że musieli sami chcieć z tego skorzystać. Zobacz ile
    szkoleń całkowicie sfinansowanych z UE było/jest przeznaczonych dla
    rolników. Nawet za darmo mogli sobie zrobić prawo jazdy B, D, C, E....
    imo to sporo. Żadna inna grupa nie miała tylu możliwości szkoleń.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2006-10-26 19:34:25
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Thu, 26 Oct 2006 20:26:29 +0200, "Nikiel ;-\)" wrote:

    >Imo sporo, tylko że musieli sami chcieć z tego skorzystać. Zobacz ile
    >szkoleń całkowicie sfinansowanych z UE było/jest przeznaczonych dla
    >rolników.

    Hmm, możesz podać jakie to szkolenia? Bo ja widziałem tylko jedno
    skierowane bezpośrednio do rolników. Pytam z ciekawości.

    >Nawet za darmo mogli sobie zrobić prawo jazdy B, D, C, E....

    A to by mnie już bardzo interesowało. Można prosić o więcej
    szczegółów?

    >imo to sporo. Żadna inna grupa nie miała tylu możliwości szkoleń.

    Gdzie można znaleźć tego typu informacje?

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 7. Data: 2006-10-26 19:41:08
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Bremse" <bremse{usun.to}@wp.pl> napisał w wiadomości
    > Hmm, możesz podać jakie to szkolenia? Bo ja widziałem tylko jedno
    > skierowane bezpośrednio do rolników. Pytam z ciekawości.

    W gazetach ;)
    W Lubelskich gazetach codziennych ciągle są informacje o szkoleniach dla
    rolników. Może jak mieszkasz w dużym mieście /mało rolniczym/ i czytasz
    ambitniejsze gazety to nie widziałeś.

    Np: http://www.kulka.pl/fundusz.htm

    > Gdzie można znaleźć tego typu informacje?

    Poszukaj na stronach funduszy ue, albo zadzwoń.

  • 8. Data: 2006-10-26 20:38:34
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Thu, 26 Oct 2006 21:41:08 +0200, "Nikiel ;-\)" wrote:

    >W gazetach ;)
    >W Lubelskich gazetach codziennych ciągle są informacje o szkoleniach dla
    >rolników. Może jak mieszkasz w dużym mieście /mało rolniczym/ i czytasz
    >ambitniejsze gazety to nie widziałeś.

    No aż z ciekawości wziąłem do łapy gazety z tamtych okolic (nie tylko
    Lubelskie) i wśród poniższych (wydania z połowy października):
    Tygodnik Ostrołęcki (wydanie ostrowskie), Tygodnik Powiatowy
    Ostrowski, Dziennik Wschodni, Anonse, Słowo Podlasia, Tygodnik
    Siedlecki, Ogłoszeniowa, tylko w Tygodniku Siedleckim było coś o
    szkoleniach skierowanych _m.in._ do pracowników z sektora rolniczego
    (wymieniony obok kilkunastu innych sektorów). Więc albo mam złe
    gazety, albo złe wydania :>

    >Np: http://www.kulka.pl/fundusz.htm

    Dzięki!

    >Poszukaj na stronach funduszy ue, albo zadzwoń.

    Ok, widzę że da się na tym zarobić :-)

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 9. Data: 2006-10-26 20:57:49
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > szkoleniach skierowanych _m.in._ do pracowników z sektora rolniczego
    > (wymieniony obok kilkunastu innych sektorów). Więc albo mam złe

    Teraz to mniej, ale z raz na tydzień to są. I to różnego rodzaju...
    Chyba teraz to się kończy okres na jaki firmy dostały dofinansowanie i
    raczej zamykają, podsumowują itp.

  • 10. Data: 2006-10-28 20:59:16
    Od: zch28 <z...@u...pl>

    futszaK napisał(a):

    > abo rolnicy mają jeszcze mało pieniędzy, po wejściu do EU to właśnie
    > oni zyskali najwięcej

    Rozumiem, że bycie rolnikiem znasz tylko z opowieści.
    Ja natomiast kilkanaście lat ciężko pracowałem na roli.
    Teraz jestem "mieszczuchem" i się bawię w grafikę komputerową
    i o dziwo to też potrafi być ciężka praca.

    Pomijając fakt ostatniego drastycznego spadku opłacalności produkcji
    rolnej, który załóżmy że został w jakimś stopniu zrekompensowany
    funduszami unijnymi, przyjmij do wiadomości, że średnia dochodowość
    rolnika to 40% średniej dochodowości pozostałej części społeczeństwa. Są
    to dane z przed roku czy może dwóch lat wstecz uzyskane z GUSu.

    Jeśli te proporcje się zmieniły na plus od tamtego czasu to na pewno się
    nie wyrównały.

    Jeśli głosowałeś za przystąpieniem do UE to nie powinno Cię dziwić
    pojęcie "wyrównywania szans" a jeśli przeciw to musisz sie z tym
    pogodzić - demokracja :-)

    zch