PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dwie umowy o pracę z tym samym pracodawcą ?

  • 1. Data: 2006-10-25 18:56:32
    Temat: Dwie umowy o pracę z tym samym pracodawcą ?
    Od: "Tomek" <tomek@NO_SPAMgazeta.pl>

    Witam,

    Czy prawnie dopuszczalne jest podpisanie dwóch umów o pracę (u jednego
    pracodawcy, ten sam pracownik, to samo stanowisko...) ?

    Tomek

    ps.
    Dyro w jednej ze szkół coś takiego kombinuje.

  • 2. Data: 2006-10-25 19:44:33
    Temat: Re: Dwie umowy o pracę z tym samym pracodawcą ?
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Tomek napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Czy prawnie dopuszczalne jest podpisanie dwóch umów o pracę (u jednego
    > pracodawcy, ten sam pracownik, to samo stanowisko...) ?

    Jesli laczenie nie przekracza jednego etatu (w sensie 11h przerwy) to
    chyba nie ma przeciwskazan - u mnie w pracy funkcjonuje to od lat.

    > ps.
    > Dyro w jednej ze szkół coś takiego kombinuje.

    Moja dziewczyna pracuje jako nauczycielka w zespole szkol (podstawowka i
    gimnazjum) i ma wlasnie po polowce etatu tu i tu. Ogolnie powiem ze
    przepisy regulujace prace nauczycieli sa, delikatnie ujmujac, porabane.

    --
    pzdr
    robbi

  • 3. Data: 2006-10-25 20:24:29
    Od: "Tomek" <tomek@NO_SPAMgazeta.pl>

    Użytkownik "robbi" napisał ...

    > pracuje jako nauczycielka w zespole szkol (podstawowka i gimnazjum) i ma
    > wlasnie po polowce etatu tu i tu.
    W takim układzie zgoda, ale tu chodzi o dokładnie to samo stanowisko
    (bibliotekarka w szkole).

    Było sobie pół etatu, taraz jest więcej uczniów, więc szkoła dostała
    następne pół etatu.
    Dyrektor zamiast po prostu zmienić angaż na cały etat kombinuje z dwoma
    połówkami...

    Pozdrowienia

    Tomek

  • 4. Data: 2006-10-25 20:44:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ehoer8$1sd$1@news.onet.pl robbi
    <r...@n...frompoznan.com> pisze:

    > Ogolnie powiem ze przepisy regulujace prace nauczycieli sa, delikatnie
    > ujmujac, porabane.
    Nie są doskonałe, ale nie są złe. Po prostu ich nie znasz i/lub nie
    rozumiesz.

    Jotte

  • 5. Data: 2006-10-25 21:19:17
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Jotte napisał(a):

    > Nie są doskonałe, ale nie są złe. Po prostu ich nie znasz i/lub nie
    > rozumiesz.

    Znam. Siedzialem ostanio nad karta.
    Polecam takie zadanie - wyliczenie nadgodzin (10) przy pelnym etacie.
    IMHO porazka totalna

    --
    pzdr
    robbi

  • 6. Data: 2006-10-25 21:25:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ehokcm$k2c$1@news.onet.pl robbi
    <r...@n...frompoznan.com> pisze:

    > Znam. Siedzialem ostanio nad karta.
    Aleś się wysilił. ;)
    Pewnie znasz się też na elektronice, bo masz telewizor?
    A na serio, to oprócz KN poczytaj sobie jeszcze UoSO i akty wykonawcze do
    tych ustaw, to może będziesz się jako tako orientował.

    > Polecam takie zadanie - wyliczenie nadgodzin (10) przy pelnym etacie.
    > IMHO porazka totalna
    A mówiłem, że się nie znasz. ;) To jest proste jak konstrukcja cepa, robię
    to co miesiąc od lat. Zajmuje jakieś 5 minut.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-10-25 21:36:51
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Jotte napisał(a):

    > Aleś się wysilił. ;)

    A co ;)

    > Pewnie znasz się też na elektronice, bo masz telewizor?

    Nie - mialem ja w technikum ;]

    > A na serio, to oprócz KN poczytaj sobie jeszcze UoSO i akty wykonawcze
    > do tych ustaw, to może będziesz się jako tako orientował.

    No wlasnie - o ile kodeks pracy sam w sobie daje jasne (moim zdaniem)
    przepisy regulacje kwestie relacji pracownik-pracodawca to w przypadku
    KN juz tak nie jest - i na tym polega jej "porabanie"

    > A mówiłem, że się nie znasz. ;) To jest proste jak konstrukcja cepa,
    > robię to co miesiąc od lat. Zajmuje jakieś 5 minut.

    Hehe - serio - bo nawet nauczyciele maja z tym problem, i sa rozne
    interpretacje. Osobiscie powiem ze ja jednak wole miec nadgodziny
    placone wg KP niz wg KN.

    --
    pzdr
    robbi

  • 8. Data: 2006-10-25 21:50:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eholdj$nn3$1@news.onet.pl robbi
    <r...@n...frompoznan.com> pisze:

    > No wlasnie - o ile kodeks pracy sam w sobie daje jasne (moim zdaniem)
    > przepisy regulacje kwestie relacji pracownik-pracodawca to w przypadku KN
    > juz tak nie jest - i na tym polega jej "porabanie"
    KN jest branżowym układem zbiorowym pracy. Reguluje zatem kwestie
    szczególne, charakterystyczne dla tej branży, niekoniecznie zrozumiałe dla
    osób (również prawników) z tą branża niezwiązanych. Niemniej jest częścią
    prawa pracy. Poza tym (jak zresztą w całym prawodawstwie) ani KP ani KN nie
    można interpretować czy oceniać w oderwaniu od innych ustaw i aktw
    wykonawczych regulujących tę dziedzinę życia, a także od orzecznictwa.

    > Hehe - serio - bo nawet nauczyciele maja z tym problem
    To świadczy o nich, a nie o systemie naliczania.
    Przeciętnie inteligenty nauczyciel robi to w kilka minut.

    > Osobiscie powiem ze ja jednak wole miec nadgodziny placone wg KP niz wg
    > KN.
    Wolno Ci.

    Jotte