PracaGrupypl.praca.dyskusjepracodawca - zwiazki zawodowe › Re: pracodawca - zwiazki zawodowe
  • Data: 2006-08-08 20:39:36
    Temat: Re: pracodawca - zwiazki zawodowe
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ebar70$1b5$1@news.onet.pl Jagna W.
    <w...@o...eu> pisze:

    > Co ma fakt jeżdżenia pracownika na delegacje związkowe do przychodu firmy?
    Po pierwsze nie wszystkie firmy są jednostkami mającymi generować przychody
    (np. szkoła, UM, ZOZ itp.), a w takich nie generujących też mogą działać
    związki zawodowe.
    Pozostańmy jednak przy firmach przychody - przynajmniej teoretycznie -
    generujących.
    Przychód ten generują pracownicy. Jeśli utworzyli oni zakładową organizację
    związkową, to pracownik-związkowiec wykonując doraźnie funkcje związkowe w
    okolicznościach wykluczających pełnienie ich poza czasem pracy korzysta ze
    zwolnienia od świadczenia tejże z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
    Jego obowiązki musi zatem albo przejąć ktoś inny, albo muszą one poczekać.
    Jedno i drugie zapewne wpłynie na przychód zakładu pracy i to jest odpowiedź
    na twoje pytanie.

    > Z czym więc polemizujesz?
    Nie polemizuję.
    Ironizuję.
    Albo - jeśli wolisz - nabijam się.

    > I vice versa. Przecież Nixe napisał, że pracodawca nie ma obowiązku
    > ponosić kosztów niezwiązanych z przychodem.
    1. Nixe to ona. Widać, że piszesz tak jak czytasz.
    2. Czytałem co Nixe napisała. A ty czytałaś co ja napisałem?

    > Koszty delegacji związkowych nie stanowią przychodu firmy. Zatem pomimo
    > tego, ze na delegacje jeździ pracownik, to pracodawca nie musi płacić mu
    > diet.
    Wstrząsające. Byłem pewien, że jest inaczej. ;))
    A na serio: weź daj spokój, co?

    Jotte