PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca w pogotowiu opiekunczym › Re: praca w pogotowiu opiekunczym
    From: Karolina Gajkowska <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca w pogotowiu opiekunczym
    Date: Mon, 08 Nov 2004 12:05:38 +0100

    Fumfol wrote:
    > pieniadze. Ale to inny temat:( Mam pytania dotyczace mojej sytuacji bo
    > zaczynam odczuwac cholerne zmeczenie a nie widze roznicy w porfelu:(
    > Czy moge konczyc prace o 22 i nastepnego dnia isc na 7 rano jesli moj
    > limit dobowy wynosi 12 godzin?
    2 lata temu pracowałam równiez w systemie zmianowym, Sytuacji takich nie
    było, że jednego dnia 22 a następnego 6-7 rano, nie wiem jednak czy
    wynikało to z KP, czy też z wewnętrznych zasad firmy. Chciaż nie, zasada
    zapiasna gdzieś (chyba w umowie miałam taką klauzulę), że dnia
    nastepnego dyżur mógł sie rozpocząć nie wcześniej niż 2h przed godziną
    rozpoczęcia dyżuru dnia nastepnego. Czyli jak miałam dyżur 14-22 to nie
    mogłam następnego dnia rozpocząc go wcześniej niż o 12. Praca była co
    prawda w warunkach podwyższonego ryzyka (hałas), więc tego typu
    ograniczenia mogły byc narzucone dodatkowymi przepisami. Nie mam jednak
    pojęcia jak to wygląda ze strony prawnej.

    > Raz w tygodniu mam nocke czy nalezy mi sie za to dodatkowe wynagrodzenie?
    O ile wiem, niekoniecznie. Zmiana to zmiana. Zależy chyba od tego jak
    potem masz rozłożone godziny.
    > Co z praca w wekendy, swita? pracowalam 1 lisopada ide rowniez 11:( czy
    > powinnam dostac za to dodatkowe wynagrodzenie?
    Należy ci się taka sama ilośc dni wolnych w miesiącu ile jest dni
    wolnych od pracy. Czyli jeśli w miesiącu są np. cztery niedziele i dwa
    dni ustawowo wolne od pracy, to nalezy ci się sześć wolnych dni w
    miesiącu. A kiedy to będzie to już sprawa doboru dyżurów. Faktem jest,
    że za pracę w dni świąteczne była u nas wyższa stawka - zdaje się 150%
    stawki normalnej, więc były to bardzo pożądane dyżury.
    > Musze w ciagu tygodnia miec zajecia na grupie w ilosci 32 godzini tyle
    > mam ale czesto jest to robione wlasnie w sposob taki ze koncze prace o
    > 22 nastepnego dnia ide na 7 , po nockach kiedy koncze dyzur o 8 rano
    > kolejny mam np o 15, czy liczy sie tylko ze wypracowalam tylko te 32
    > godziny czy powinnam dostawac dodatkowe pieniazki?
    Trudno powiedzieć. Niewątpliwie nie powinno tak być, że takie krótkie są
    przerwy między dyżurami. Zastanawia mnie tylko... Twoi współpracownicy
    maja tak samo? Nikt tego nie sprawdzał? Co masz dokładnie napisane w
    umowie - o ile mi wiadomo, to takie rzeczy - zasady wyznaczania dyżurów
    powinny być okreslone w umowie - ew. powinna być adnotacja, że
    wyznaczane jest to odpowiednimi przepisami.

    > Plakac mi sie juz powoli chce bo lubie swoja prace ale moja ciagla
    > nieobecnosc w domu lub "spiaca obecnosc" nie wplywa dobrze.Jak dostaje
    > swoja pensje w wysokosci 1000 zl netto to szlag mnie trafia.
    Nie załamuj się. Skoro ty masz takie pokręcone godziny, to twoi
    współpracownicy pewnie też. Macie możliwośc zamiany dyżurów? Może warto
    się zgadać i ustalić między sobą - w tym tygodniu pani X bierze dyzury
    dzienne, a pani Y nocne, a w następnym tygodniu zmiana. Jeśli nie da się
    tego zmienic odgórnie, to może oddolnie możecie się dogadać?

    Pozdrawiam,
    Karolina Gajkowska.