PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca w pogotowiu opiekunczym › Re: praca w pogotowiu opiekunczym
  • Data: 2004-11-14 18:14:59
    Temat: Re: praca w pogotowiu opiekunczym
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Fumfol" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cn3i19$8ev$2@news.onet.pl...

    > U mnie zmiana nocna trwa od 22 do 8 rano, i nigdy nie bylo sytuacji
    > zebym dostala za to dodadtkowe wynagrodzenie, na karteczkach z
    > ksiegowosci dostaje tylko sume bruuto , netto oraz premię

    Za 8 godzin pracy w nocy przysługuje dodatek 20% obliczony wg stawki
    wynikającej z minimalnego wynagrodzenia, czyli za 1 noc ok. 8 zł
    brutto, tj. ok. 5,30 zł netto.

    > Obowiazuje mnie 40 godzin pracy, natomiast grafik mam ukladany na 32
    > godziny, reszte godzin mam obowiazek przeznaczyc na szkolenia,
    zebrania,
    > narady i na prozaiczne rzeczy typu wychowankowi, dla ktorego jestem
    > wychowawca prowadzacym trzeba kupic buty, isc do dentysty, to robie
    > ciagu tych 8 brakujacy godzin.
    >
    > Nie mam sytuacji zebym miala 2 dni pod rzad wolne a wydaje mi sie ze
    tez
    > tak powinno byc.

    Twoje wymagania są zawyżone.

    Zgodnie z Kodeksem pracy:

    1) Pracownikowi przysługuje w każdej dobie prawo do co najmniej 11
    godzin nieprzerwanego odpoczynku,

    2) Pracownikowi przysługuje w każdym tygodniu prawo do co najmniej 35
    godzin nieprzerwanego odpoczynku, obejmującego co najmniej 11 godzin
    nieprzerwanego odpoczynku dobowego.
    W przypadku zmiany pory wykonywania pracy przez pracownika w związku z
    jego przejściem na inną zmianę, zgodnie z ustalonym rozkładem czasu
    pracy, tygodniowy nieprzerwany odpoczynek może obejmować mniejszą
    liczbę godzin, nie może być jednak krótszy niż 24 godziny.

    > Czy jezeli nie mam co trzeciej niedzieli wolnej nalezy mi sie za to
    > dadatkowe pieniadze czy tutal liczy sie np jakis kolejny dzien
    wolny?

    Nie należą się żadne dodatkowe pieniądze, tylko jeden dzień wolny.

    > Jesli chodzi o listopad, pracowalam 1 listopada, 11 rowniez, czy
    > powinnam dostac za to dadatkowe wynagrodzenie?

    Jeżeli otrzymasz inne dni wolne za pracę w te 2 święta, to nie będzie
    przysługiwać dodatkowe wynagrodzenie. Czyli dokładnie: jeżeli w
    listopadzie przepracujesz nie więcej niż 160 godzin (20 dni pracy), to
    nie będzie w tym miesiącu godzin nadliczbowych i nie będzie
    przysługiwało żadne dodatkowe wynagrodzenie za pracę w dni świąteczne.
    Ale np. w harmonogramie w 2005 r. może w te dni świateczne będziesz
    mogła mieć wolne dni.

    Czy jezeli obowiazuje
    > mnie 12 godzinny limit pracy na dobe czy mozliwy taki jest uklad, ze
    > jedenego dnia koncze prace o 22 a kolejnego przychodze na 7 badz 8
    rano?

    Nie powinno tak być. Jednak, aby uniknąć takich sytuacji należy
    wprowadzić inny system pracy zmianowej: w ciągu jednego tygodnia dany
    pracownik powinien pracować na tej samej zmianie, a przejście na inną
    zmianę powinno następować dopiero od następnego tygodnia. Taka
    zmianowość ułatwiłaby sporządzenie harmonogramu pracy poszczególnych
    pracowników, zgodnie z przepisami Kodeksu pracy.

    > czy naleza mi sie za to dadatkowe pieniazki? Nigdy takich nie
    dostalam a
    > nie ukrywam ze cierpi na tym moja rodzina :(

    Nie należą się dodatkowe pieniążki.
    Odnośnie cierpienia rodziny nie mam zdania.
    > Jesli powinnam dostac pieniazki to w jakiej wysokosci?

    Nie przysługują dodatkowe pieniążki.

    > Czy ma na to wplywa zapis w umowie ze praca trzyzmianowa rowniez w
    > niedziele i swieta?

    Ten zapis w umowie określa, że masz pracować w systemie 3-zmianowym,
    we wszystkie dni, według harmonogramu.

    > Pracownikow zatrdudnionych na kodeks pracy jest w tym momencie 4
    osoby,
    > nie zazdrosze moim kolegom ze sa z karty bo to nie ich wina a sa
    > sympatycznymi uczynnymi ludzmi ja tylko staram sie dowiedziec, czy
    mozna
    > ukladac grafik jedankowy dla nas i dla ludzi z karty oni dostaja
    > pieniazki za nadgodziny a ja mimo roznych miesiecy i dni ktore
    trzeba
    > zrobic ciagle wypracowuje 32 norme tygodniowa.

    Czyli ciągle wypracowujesz zaledwie normę dla 4/5 etatu, a otrzymujesz
    wynagrodzenie za pracę w wymiarze pełnego etatu. Przy tym wszystkim
    czujesz się pokrzywdzona.

    > Co u mnie dokladnie jest nadgodzina?

    Nie wypracowujesz nadgodzin, skoro pracujesz tylko po 32 godziny w
    tygodniu i przy tak małym wymiarze nie ma znaczenia, że pracujesz
    również w niedziele i święta.

    Reasumując, sytuację uzdrowiłoby wprowadzenie systemu zmianowego z
    prawdziwego zdarzenia, tzn. praca na jednej zmianie przez cały
    tydzień, po czym zmiana zmian. Przy układaniu harmogramu należy
    zwrócić uwagę, aby co trzecia niedziela była wolna, aby było raz w
    tygodniu 35 godzin (lub przynajmniej 24 godziny) nieprzerwanego
    odpoczynku, z uzyskaniem 11 godzin dobowego odpoczynku też nie będzie
    trudności.

    Pozdrawiam

    wa