PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca.oferowana - chyba lekka przesada

  • 21. Data: 2004-04-21 23:02:45
    Temat: Re: praca.oferowana - chyba lekka przesada
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c66pa3$794$1@inews.gazeta.pl...

    > Dlatego zamiast miec pretensje do moderatora, ze publikuje tresci watpliwe
    > etycznie ale zgodne z prawem, zglos si edo ogloszeniodawcy, napisz mu te
    > rozdzialy a potem na obronie udowodnij, ze popelnil oszustwo.
    > Nastepnie naglosnij sprawe, zeby strach scisnal dupe innym oszustom. A nie
    > rozdziawiaj sie na moderatora - ze puscil - niepuscil.
    > Jakby tekst ogloszenia brzmial "Zaplace za konsultacje przy opracowywaniu"
    > bylbys zadowolony????

    Tak. Bo tak naprawdę ja w taki sposób czasami na życie zarabiałem:
    sprzedawałem analizy, które po lekkim przerobieniu mogłyby był pracą
    magisterską. Jeżeli ktoś z kupujących wykorzystał to w takim celu, to
    naprawdę nie moja wina. A jeśli ja się kiedyś o czymś takim dowiem, skończy
    się to w sądzie. Ale - jeśli są wątpliwości, należy zakładać niewinność.
    Tu takich wątpliwości nie ma, ogłoszeniodawca jasno mówi, że chce zatrudnic
    kogoś, kto mu da narzędzie do popełnienia przestepstwa.

    Brzydzę się takimi metodami.

    Sigurd

  • 22. Data: 2004-04-22 06:39:12
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Brzeziński" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Brzydzę się takimi metodami.

    Latwie jopieprzyc moderatora?
    A poslales chociaz maila do "pracodawcy" z informacja co myslisz o takim
    sposobie pisania pracy?
    krzysztof
    > Sigurd

    ---

  • 23. Data: 2004-04-22 07:46:57
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Tomasz Brzeziński" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Latwie jopieprzyc moderatora?

    Pewnie łatwiej. Nie wiem, nie próbowałem.

    > A poslales chociaz maila do "pracodawcy" z informacja co myslisz o takim
    > sposobie pisania pracy?

    A po co?

    Sigurd

  • 24. Data: 2004-04-23 04:46:51
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    MC <m...@g...pl> wrote:

    > Technicznym? Co rozumiesz przez to słowo? Przecież sprawdzasz daleko więcej.

    Mianowicie?

    > Właśnie to niełamanie "prawa samego w sobie" jest wątpliwe. Prawo to nie
    > tylko litera. Zwróć się na pl.soc.prawo. Myślę, ze chętnie pomogą.

    Ja? Po co. Ja jestem przeciwny. Moderator na ppo nie jest od analizy treści,
    a formy.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 25. Data: 2004-04-23 15:53:27
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Ja? Po co. Ja jestem przeciwny. Moderator na ppo nie jest od analizy
    treści,
    > a formy.

    Skąd ta zawężająca interpretacja? Nawet prawnicy uznają, że nie wszystkie
    przestepstwa sa w stanie skatalogować. Tutaj przepuszczasz wiadomość o
    "zatrudnieniu kogoś, kto mu da narzędzie do popełnienia przestepstwa."
    Zastanów się, czy w ten sposób nie stajesz się wspólnikiem. Widziałem już
    bardziej absurdalne oskarzenia.

  • 26. Data: 2004-04-23 16:48:11
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No, to co się teraz pojawiło na ppo, to chyba lekkie przegięcie:
    > "Zlecę napisanie trzech rozdziałów pracy magisterskiej o tematyce związanej
    > wykorzystaniem systemów informatycznych w logistyce dystrybucyjnej."
    > Panowie moderatorzy, ręce opadają :(
    >
    > Sigurd

    Głupie wyjątkowo, ale samo ogłoszenie chyba nie jest sprzeczne z prawem.

    A potem biegają takie ludziki z dyplomem w garści po mieście i się dziwują,
    że pracy nie mogą znaleźć.

  • 27. Data: 2004-04-23 18:16:25
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    MC <m...@g...pl> wrote:

    > przestepstwa sa w stanie skatalogować. Tutaj przepuszczasz wiadomość o
    > "zatrudnieniu kogoś, kto mu da narzędzie do popełnienia przestepstwa."

    To jest Usenet. Twoja wypowiedź, to dalece idąca nadinterpretacja. Poza tym
    - od tego są odpowiednie organa, a nie moderator.

    > Zastanów się, czy w ten sposób nie stajesz się wspólnikiem. Widziałem już
    > bardziej absurdalne oskarzenia.

    O tak tak. Pewnie. A razem z moderatorem administrator serwera. I firma,
    która sprzedała hardware serwera. Litości.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 28. Data: 2004-04-24 12:51:46
    Od: g...@p...onet.pl

    > I owszem. Przestrzeganie FAQ jest zadaniem moderatora. Przestrzeganie pod
    > kątem technicznym, a nie etycznym. Przytoczone tutaj ogłoszenie nie łamie
    > prawa samo w sobie.

    nie jestem specjalista od prawa, ale jest taki art. 18 par.3 KK:

    "Art. 18 par. 3: Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba
    dokonała czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w
    szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub
    informacji; odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu,
    szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego
    swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.
    "

    W szczegolnosci zwroc uwage na 2ga czesc zdania: "odpowiada za pomocnictwo
    takze ten..."

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 29. Data: 2004-04-24 13:00:53
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > W szczegolnosci zwroc uwage na 2ga czesc zdania: "odpowiada za pomocnictwo
    > takze ten..."

    Wam się chyba pomyliła rzeczywistość z Minority Report. A szkoda. Proponuję
    zejść na ziemię. Z mojej strony EOT.
    Powtórzę - od ścigania i intepretowania są organa ścigania, a nie moderator.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 30. Data: 2004-04-24 13:11:54
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > "
    >
    > W szczegolnosci zwroc uwage na 2ga czesc zdania: "odpowiada za pomocnictwo

    No, akurat prawnego szczególnego obowiązku to chyba moderator nie ma...

    Sigurd
    PS. Co nie zmienia faktu, że ja bym się jednak zastanowił nad zmianą
    regulaminu grupy.