PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca od wczesnej godziny › Re: praca od wczesnej godziny
    From: " steer" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca od wczesnej godziny
    Date: Thu, 17 Jul 2003 09:07:25 +0000 (UTC)

    wstawanie to dość subiektywna sprawa. Ja osobiście najlpiej sie czuje jak
    wstaje ok 7.00 do 8.00 godziny. Chodziłem kiedyć do pracy na 6.00 i to było
    dla mnie makabrą. Jeśli wstaje sie dość wyspanym nie ma tak mocnago znużenia
    po południu, chociaż ja prawie zawsze miewam kryzys senny między 14,00 a
    16,00. Jeśli mogę , staram sie zdrzemnąć chwilkę, nawet 5 min półsnu bardzo
    pomaga, do tego stopnia że może to przesądzac o samopoczuciu i nastroju w
    ciągu dalszego dnia. Wiem ze nie zawsze można, ale firmy które stawiaja na
    wydajność, szczególnie ludziom którzy mają prace umysłową pozwalają na krótką
    drzemkę. I jeszcze jedno. Tym którzy sa ciągle senni i chodzą zaspani nawet
    mimo 8 godzin spania polecam zbadać czy nie cierpią na bezdech. Wiem ze wtedy
    stosuje sie w nocy aparaty tlenowe. Bezdech w nocy powoduje niewyspanie i
    niedostateczną regenarację organizmu co jest następstwem ciagłego zmeczenia i
    ograniczonej możliwości używania naszego mózgu. Ciągłe ziewanie to nic innego
    iak zwiększenie dawki tlenu. Trzeba również zwrócić uwagę na to w jaki sposób
    oddychamy. Ja np. mam krzywą przegrodę nosową i ciężko oddycham, dlatego
    biorą leki które udrażniają moje drogi oddechowe. Czasami łapę sie na tym,że
    gdy coś czytam przez pewien czas nie oddycham i nagle łapczywie nabieram
    powietrze :). Kiedys nie zwracałem uwagi na tego rodzaju problemy ale teraz
    wiem że to bardzo ważne bo im więcej tlenu tym lepiej. Czasami warto po
    prostu wzią parę glebokich oddechów.

    pozdrawiam
    steer