PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na umowę zlecenie

  • 11. Data: 2006-01-19 17:41:55
    Temat: Re: praca na umowę zlecenie
    Od: jerry <j...@i...pl>

    ...a ja bym to tak ujął

    > Nie zostałaś zatrudniona. Dostałaś zlecenie wykonania zadania.

    Nie dostałaś zlecenia do wykonania. Dostałaś pracę, a pracodawca
    naruszając prawo pracy zastąpił umowę o pracę umową cywilno - prawną.
    Wykorzystał fakt, że na nie odmówisz podpisania umowy na takich
    warunkach, gdyż nie jesteś córką pana Piotr Misztal z Samoobrony i
    pieniądze są Ci potrzebne za wszelką cenę.
    Faktycznie jednak jeżeli ma miejsce:
    Art. 22. § 1. (11) Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik
    zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz
    pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym
    przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za
    wynagrodzeniem.
    § 11. Zatrudnienie w warunkach określonych w § 1 jest zatrudnieniem
    na podstawie stosunku pracy, bez względu na nazwę zawartej przez strony
    umowy.
    § 12. (12) Nie jest dopuszczalne zastąpienie umowy o pracę umową
    cywilnoprawną przy zachowaniu warunków wykonywania pracy, określonych w § 1.

    to niezależnia jak ta umowa się nazywa - jest to umowa o pracę. Co
    potwierdzi sąd pracy.

    > Nie.

    jeżeli nie masz innej umowy zlecenie jest odprowadzana składka
    ubezpieczenia emerytalnego do ZUS.

    > Nie. Nie jesteś zatrudniona, więc nie ma z czego wystawiać świadectwa
    pracy.

    jesteś zatrudniona i gdy tylko potwierdzi to sąd pracy twój pracodawca
    będzie musiał wystawić Ci świadectwo pracy gdy odejdziesz z firmy.
    Jeżeli tego nie zrobi kierujesz skargę do PIP.

    > Kira

    Jarek

    /*
    bo punkt widzenia zależy od puntku siedzenia
    */

    pozdrawiam,

  • 12. Data: 2006-01-19 19:33:41
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dqoin6$46g$5@news.interia.pl jerry
    <j...@i...pl> pisze:

    > ...a ja bym to tak ujął
    > Nie dostałaś zlecenia do wykonania. Dostałaś pracę, a pracodawca
    > naruszając prawo pracy zastąpił umowę o pracę umową cywilno - prawną.
    Skąd pewność, że tak jest?

    Jotte

  • 13. Data: 2006-01-19 21:16:51
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > Skąd pewność, że tak jest?

    z nikąd, lecz takiej pewności nie ma też i Kira...
    pozdrawiam,

  • 14. Data: 2006-01-19 21:41:47
    Od: Kira Falernowa <k...@w...mi.stad>

    On 2006-01-19, jerry <j...@i...pl> wrote:

    > z nikąd, lecz takiej pewności nie ma też i Kira...

    Kira akurat ma, bo na chwile obecna to JEST umowa cywilno-prawna.
    To sie rzecz jasna moze zmienic, ale dopiero po ustaleniu takiego
    fakty przez sad pracy. W tej chwili jest to zlecenie i nie da sie
    dochodzic zadnych praw wynikajacych z kodeksu pracy przed zmiana
    jej w stosunek pracy. Sadowna zmiana.

    Rzecz jasna dziala to tez w druga strone - ona nie ma obowiazkow
    wynikajacych z KP, czyli np. ustalonych godzin i miejsca pracy.
    Choc rzecz jasna to tylko teoria, bo w praktyce jak w polowie dnia
    wyjdzie sobie mowiac 'no przeciez mam prawo' to umowa szybciutko
    zostanie rozwiazana zapewne...

    Kira

  • 15. Data: 2006-01-21 18:48:30
    Od: "Nick(i)" <t...@g...pl>

    on 2006-01-19 22:41 Kira Falernowa said something like this:

> [...]
    > Choc rzecz jasna to tylko teoria, bo w praktyce jak w polowie dnia
    > wyjdzie sobie mowiac 'no przeciez mam prawo' to umowa szybciutko

    wiesz (aha to ja Majka od watku o prace, pisze z kompa w domu a tu mam
    skonfigurowany program a nie www do grup;) więc inaczej sie loguje:))
    jest tak, ze jezeli chodzi o obowiazki to mam takie jak pracownicy na
    etat (ustne ustalenia z dyrektorem) - fakt zatrudnienia na umowe
    zlecenia a nie etat wynika z tego ze pracuje w organizacji pozarządowej
    ktora niestety jest niedochodowa i nie stac ich na etaty a ludzi do
    pracy potrzeba. Jest tak ze jak bede musiala to wymusze obietnice zeby
    te obowiazku dzialaly w obie strony i zebym miala takie prawa (jezeli
    obowiazki tez) jak etatowy pracownik - zarząd jest ok jak narazie wiec
    mysle ze bedzie dobrze, zwlaszcza ze od pazdziernika jak narazie
    powaznych uchybien nie zarejestrowalam....

    swoja droga urlop mam, to juz ustalilam i tu mnie nurtuje pytanie (wiem
    OT ale nie bede nowego watku zakladac) - jaki jest najnizszy wymiar
    urlopu (na etacie) i od czego zalezy (od stazu pracy i wyksztalcenia?) i
    czy fakt ze od poprzedniej pracy gdzie nabylam troche wiecej dni
    urlopowych (pracowalam tam 4 lata prawie) do aktualnej pracy mialam
    ponad 3 lata przerwy (bezrobocie - najpierw zarejestrowane potem nie -
    praca wyrywkowa na umowe o dzielo) - ma ta przerwa jakis wplyw na utrate
    tych nabytych dni urlopwych? czy to jest kontunuacja?

    --
    pozdr
    Nicki

    ED- "czego pragną kobiety?"
    CHRIS O PORANKU - "tego co my tylko w kolorze..."

    http://wisnia.7net.pl

  • 16. Data: 2006-01-21 18:49:56
    Od: "Nick(i)" <t...@g...pl>

    on 2006-01-19 15:13 wektor said something like this:
> [...]
    > możesz wybrać ubezpieczenie chorobowe. Jeżeli od poprzedniego okresu
    > Twojego ubezpieczenia chorobowego (gdzie miałaś prawo do zasiłku
    > chorobowego) nie upłynęło jeszcze 30 dni, to prawo do zasiłku
    > chorobowego nabywasz od razu po zgłoszeniu do ubezpieczenia
    > chorobowego. Od pierwszego dnia zwolnienia lekarskiego zasiłek
    > chorobowy jest finansowany przez ZUS. Jeżeli przerwa w ubezpieczeniu
    > chorobowym przekracza 30 dni, to prawo do zasiłku chorobowego
    > nabędziesz dopiero po 6 miesiącach podlegania ubezpieczeniu
    > chorobowemu i opłacaniu składek z tytułu umowy zlecenia.

    a jak to co piszesz o zasiłku chorobowym ma sie do faktu ze przez
    ostatnie ponad 3 lata bylam niezarejestrowana bezrobotna ktora zostala
    podpieta pod ubezpieczenie chorbowe męża?

  • 17. Data: 2006-01-21 19:42:33
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > jaki jest najnizszy wymiar
    > urlopu (na etacie) i od czego zalezy (od stazu pracy i wyksztalcenia?) i
    20 dni/rok < 10 lat podstawy ( w tym szk. średnia 4 lata lub studia 8 lat)
    26 dni/rok >= 10 lat (praca + szkoła jw.)

    > ma ta przerwa jakis wplyw na utrate
    > tych nabytych dni urlopwych? czy to jest kontunuacja?
    KP nie reguluje żadnych przerw w pracy. wymiar urlopowy zalezy od łącznie
    przepracowanych/wyszkolonych lat w swoim zyciu

    co do szczegółów urlopowych - odsyłam do KP, np:
    http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,67742,2978824.h
    tml
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 18. Data: 2006-01-21 20:47:33
    Od: "Nick(i)" <t...@g...pl>

    on 2006-01-21 20:42 gromax said something like this:

    > co do szczegółów urlopowych - odsyłam do KP, np:
    > http://praca.gazeta.pl/gazetapraca/1,67742,2978824.h
    tml

    Dzięki, jakos kompletnie nie pomyslałam ze KP to przeciez opisuje
    dokładnie, mea culpa.

  • 19. Data: 2006-01-21 22:53:55
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    przykro mi, ale mylisz pojęcia.
    Jako członek rodziny osoby ubezpieczonej korzystałaś z ubezpieczenia
    zdrowotnego, czyli bezpłatnej opieki medycznej w NFZ.
    Dla wyjaśnienia: z tytułu ubezpieczenia chorobowego można korzystać z
    zasiłku chorobowego, opiekuńczego i macierzyńskiego.
    Po 3-letniej przerwie w ubezpieczeniu chorobowym, jeżeli _dobrowolnie_
    zgłosisz się do ubezpieczenia chorobowego z tytułu umowy zlecenia,
    prawo do zasiłku chorobowego nabędziesz po 6 miesiącach opłacania
    składek.

    wa

  • 20. Data: 2006-01-22 09:46:24
    Od: "Nick(i)" <t...@g...pl>

    on 2006-01-21 23:53 wektor said something like this:
> [...]
    > zgłosisz się do ubezpieczenia chorobowego z tytułu umowy zlecenia,
    > prawo do zasiłku chorobowego nabędziesz po 6 miesiącach opłacania

    a mnie jest przykro ze mnie nie zrozumiales....

    chodzilo mi o to czy musze teraz likwidowac to ze korzystalam z
    ubezpieczenia meza czy nie?