PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca na umowę zlecenie › Re: praca na umowę zlecenie
    From: "Andrzej Wozniak" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca na umowę zlecenie
    Date: Sun, 5 Dec 2004 15:59:21 +0100

    Użytkownik "Elite" <g...@C...fm> napisał w wiadomości
    news:cov48d$i4k$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wakacyjnych.
    > Otóż dostałam propozycję pracy na umowę zlecenie, umowa ma byc podpisana
    na
    > okres jednego roku. Wynagrodzenie płacone za godzinę pracy, w zależności
    od
    > tego ile godzin pracuje. Jestem jeszcze studentką i nie będę miała
    > opłacanego Zus-u.
    > W związku z tym chciałabym sie dowiedziec jak to jest gdy:
    > 1. chce zmienić pracę - wyczytałam, że mogę wypowiedzieć każdego dnia i od
    > następnego już nie pracuję. Czy to prawda, czy pracodawca ma takie same

    Tak. Z tym, że zleceniodawca - bo nie jest on pracodawcą - jeśli wykaże, iz
    poniósł jakieś straty w wyniku Twojego wypowiedzenia, może zarządac
    odszkodowania.

    > 2. chce wziąć urlop - czy jest jakas regulacja na to, ze nalezy mi sie
    > jakies wynagrodzenie czy skoro nie pracuje to nic nie mam, skoro
    > wynagrodzenie jest na godziny.

    Nie należy Ci się urlop. W ogóle, pracując na umowę-zlecenie zapominasz o
    kodeksie pracy. Wszystko zależy od ustaleń pomiędzy Tobą a zleceniodawcą.
    Oczywiście zleceniodawca może udzielić Ci urlopu, ale to wyłącznie jego
    dobra wola.
    Lub Twoja umiejętność przekonywania ;)

    > 3. choruje - właściwie pytanie podobne do pytania o zwolnienie ale może
    > rozwiązania są jakies inne, czy dostaję wynagrodzenie jesli przynoszę
    > zwolnienie od lekarza czy znowu - nie pracuje - nie płacą.

    Znowu kwestia dogadania się ze zleceniodawcą: co jeśli zachorujesz. Ale w
    praktyce - nie pracujesz, nie płacą. Oczywiście to do czego się zobowiążesz
    w umowie powinno być realizowane, niezależnie od Twojego stanu zdrowia.

    Ja np mam taki układ ze zleceniodawcą, że na czas choroby dostaję wolne, ale
    muszę to odpracować. Zdaża się jednak, że jeśli w firmie coś się wydaży
    takiego, że niezbędna jest moja interwencja, to muszę przyjechać i zrobić.

    > 4. czy podwyżka jest możliwa przed uplywem czasu na jai zostala podpisana
    > umowa jeżłi w umowie jest określona juz stawka godzinowa?

    Tak. Poprzez podpisanie nowej umowy, w której zleceniodawca zobowiąże się
    płacić więcej.

    pozdr
    AW