PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca - mity i fakty › Re: praca - mity i fakty
  • Data: 2004-07-06 22:30:11
    Temat: Re: praca - mity i fakty
    Od: "Ghost" <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Brzeziński" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ccf81k$nvf$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Ghost" <...@...com> napisał w wiadomości
    >
    > działami w paru firmach, na efektywność firm miewałem znaczny wpływ, a w
    > życiu bym się wtedy nie określił jako osoba zajmująca się biznesem. Nie,
    ja
    > się zajmowałem pracą najemną.

    To nie ma nic wspolnego, nie ma sprzecznosci w pracy najemnej i zajmowaniu
    sie biznesem. Skrajny przyklad - wiekszosc prezesow duzych firm to najemnicy
    czy odmowisz im tego, ze zajmuja sie biznesem? Co prawda nie swoim ale
    jednak. Czy dyrektorzy finansowi nie zajmuja sie biznesem? I druga strona
    medalu coraz wiecej firm zarowno w polsce i na swiecie wogole nie zatrudnia
    na zwykla umowe o prace. Czy Ci wszsyscy tam pracujacy to bzinesmeni tylko
    dlatego, ze pracuja wg innych zasad? Nie, oni nadal sa najemnikami. I
    ostatnia sprawa po praz pierwszy wspominajac w tym watku o biznesie raczej
    mialem na mysli specyficzny rodzaj pracy, cos co inni nazywaja praca w
    przemyle, tyle, ze przemysl sie czasem zbyt konkretnie kojarzy. Po prostu
    biznes(y) to cos odrebnego od urzedu, dzialanosci charytatywnej itp. Cos co
    ma przynosic zyski, a to czy pracujesz dla kogos czy dla siebie nie
    znaczenia, dalej dzialasz na rzecz jakiegos (czyjegos) biznesu.

    > Może, ale nie musi. Tak btw. ten z prawdziwego zdarzenia (znaczy,
    hobbysta)
    > prędzej pójdzie pracować za relatywnie niewielkie pieniądze do NBP albo
    > będzie uczył na uniwerku. "W biznes" idą Ci, którzy mają słabą wolę.

    Niby czemu ma to swiadczyc o slabej woli?