PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca - mity i fakty › Re: praca - mity i fakty
  • Data: 2004-07-06 22:07:16
    Temat: Re: praca - mity i fakty
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ghost" <...@...com> napisał w wiadomości
    news:ccf09g$mn4$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ja
    >
    > Moim zdaniem, zaden z nich nie jest biznesmenem, w dodatku ten drugi nie
    > jest nawet managerem.

    a to zależy, co kryje się pod tą nazwą. Skłoniłeś mnie do refleksji - i
    faktycznie, jestem w stanie wyobrazić sobie, że "business developer" to może
    byc nawet nazwa komiwojażera. Ale prawdziwy "business developer" to chyba
    jednak jak najbardziej manager. Oczywiście, to, jak ja bym nazwał dane
    stanowisko, może się mieć nijak do poglądów innych. Nawet sprzątaczkę można
    określić jako "Clean Area Manager" ;-P

    > Bynajmniej. Chodzi o to, ze jakies dziesiec lat temu "zajmowac sie
    > biznesem" zaczylo "prowadzic wlasna firme", a obecnie tyle co "pracowac
    > w okolicach zapewniajacych efektywnosc tego biznesu". Pewnie sprzataczke
    > trudno tu wrzucic,

    no, Ty wrzucałeś... ;-)
    A i z Twoją definicją "zajmowania się biznesem" się nie zgadzam. Kierowałem
    działami w paru firmach, na efektywność firm miewałem znaczny wpływ, a w
    życiu bym się wtedy nie określił jako osoba zajmująca się biznesem. Nie, ja
    się zajmowałem pracą najemną.

    > ale ludzi ktorych dotyczyl watek od poczatku znacznie
    > latwiej. Tak, wiec EKONOMISTA moze zajmowac sie biznesem (a ten z
    > prawdziwego zdarzenia najczesciej to robi)

    Może, ale nie musi. Tak btw. ten z prawdziwego zdarzenia (znaczy, hobbysta)
    prędzej pójdzie pracować za relatywnie niewielkie pieniądze do NBP albo
    będzie uczył na uniwerku. "W biznes" idą Ci, którzy mają słabą wolę. A
    spora, naprawde spora część z nich to typowi pracownicy najemni - np. robią
    raporty i analizy, które zatrudniająca ich firma sprzedaje na zewnątrz. No i
    jak dla mnie oni nie zajmują się biznesem.

    Sigurd