PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca i ... jezyk :( › Re: praca i ... jezyk :(
  • Data: 2005-05-09 13:56:48
    Temat: Re: praca i ... jezyk :(
    Od: Kira <c...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Jarek Hirny [Mon, 9 May 2005 14:28:07 +0200]:

    > Hm, o ile z dowolnym językiem germańskim czy
    > romańskim to rozumiem, ale z węgierskim? Jaki
    > tam miałaś w ogóle jęyzkowo punkt zaczepienia? (8

    Bylam w otoczeniu samych wegrow ktorzy mowili wylacznie
    po wegiersku, a to ja od nich cos chcialam a nie oni ode
    mnie -- wiec oni sie polskiego uczyc nie zamierzali :>

    Moze troche zamieszalam Ci z tym dogadaniem sie: takiej
    sobie luznej konwersacji towarzyskiej po wegiersku raczej
    nie moglam prowadzic. Po pierwszym miesiacu moglam bez
    wiekszych zgrzytow zrobic zakupy, znalezc jakies miejsce
    czy rozszyfrowac napisy na ulicach / sklepach. Pod koniec
    drugiego, jak juz wyjezdzalismy, doszlam do poziomu na
    ktorym dalo rade kogos poznac, zapytac skad jest, czym sie
    zajmuje, jak spedza czas i takie tam podstawowe.

    Zeby faktycznie rozmawiac w tym jezyku to jeszcze tak
    co najmniej z pol roku jak nie rok musialabym posiedziec.

    Kira