PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca - czy to koniec? › Re: praca - czy to koniec?
    From: "MC" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca - czy to koniec?
    Date: Sun, 30 Jul 2006 10:31:16 +0200
    Sender: rosolzmakaro@uzytkownicy_idg

    Uzytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisal w wiadomosci
    news:eahc91$i96$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie sadze. Duza czesc bezrobocia jest strukturalna - ludzie majacy
    > kwalifikacje calkowicie nie wpasowane w dzisiejsze potrzeby rynkowe i bez
    > szczegolnej mozliwosci szybkiego przekwalifikowania do zawodow, na ktore
    > jest zapotrzebowanie (bo nauka tych zawodow trwa dosc dlugo).

    Nie zgadzam sie. Duza czesc "bezrobocia" jest mloda, plastyczna i zna
    jezyki. Strukturalny problem polega raczej na niedopasowaniu dosc wysokiego
    stanu wyksztalcenia zapotrzebowaniu na najnizej kwalifikowane zawody.
    Fizyczni, handel, itp. Te nie wymagaja dlugotrwalej nauki. Centra wysokich
    technologii dopiero sie rodza i na razie nie maja problemów z naborem.
    Strukturalne bezrobocie takie, jakie masz na mysli, owszem istnieje, ale
    dobrze ukryte w urzedach i firmach panstwowych. I nie zanosi sie tam na
    lawinowe zwolniena.

    > Jakkolwiek rozpaczliwie firma by nie potrzebowala np. programisty, to nie
    > zatrudni na to stanowisko np. bezrobotnego technika prac biurowych

    Techników prac biurowych, asystentek sekretariatu czy jak tam ich nazwiesz
    poszukuja na peczki. Szefowie cenia wygody. Niepotrzebnie sie o nich
    martwisz.

    > :). Ze wzgledu na istnienie tej "niedopasowanej kwalifikacjami" masy (w
    > czesci odziedziczonej po komunizmie) bezrobocie na poziomie 3-5% jeszcze
    > przez dlugo nie wydaje mi sie w Polsce realne. Moze spasc do 10-12%.

    No wlasnie, ale ta masa pracuje i ma sie dobrze. Na PKP nie kupisz biletu w
    lenglydzu nie z powodu braku odpowiednio wyksztalconych osób na rynku pracy
    tylko niezwalniania tej masy. Ten typ bezrobocia o którym piszesz raczej sie
    nie ujawni.