PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca a studia doktoranckie › Re: praca a studia doktoranckie
    From: "kpiotrek" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca a studia doktoranckie
    Date: Wed, 2 Jan 2002 15:18:21 +0100

    > Czy jest możliwe pracować po 8 godzin dziennie i robić studia
    doktoranckie?
    Wydaje mi się dosyć trudne, chyba że praca jest mocno związana z tematem
    doktoratu. Pracuję ok. 25 godzin w tygodniu i wydaję mi się że to i tak za
    dużo (praca nie jest związana z nauką). Trudno jest się przełączyć: albo
    pracę albo naukę się trochę gorzej traktuje.

    > Jaką drogę wtedy lepiej wybrać? Studia czy asystenture?
    Lepiej studia. Nie wymagają dyspozycyjności. Mniej godzin zajęć ze
    studentami. Mniej dodatkowych obowiązków typu opieka nad laboratorium. Jeśli
    dostaje się stypendium, to finansowo wychodzi podobnie do asystenta.

    > Ile czsu poświęcacie na pracę naukową?
    Popołudnia i wieczory, poł soboty, niedziela wolna.

    Pozdrawiam

    PK