PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca, ZUS ciąża i zasiłki, pomocy...

  • 1. Data: 2002-06-24 20:21:41
    Temat: praca, ZUS ciąża i zasiłki, pomocy...
    Od: "Justyna" <j...@o...pl>

    Zaczyna mi się 8 miesiąc ciąży.
    Mam umowę na czas określony do końca sierpnia.
    Termin porodu wypada mi wcześniej - ok 24 sierpnia.
    Zarabiam brutto 2080 zł/mc.
    Co ze mną będzie we wrześniu? W jakiej wysokości dostanę zasiłek
    macierzyński?
    Co z zasiłkiem wychowawczym? Kto go płaci i czy w ogóle mi przysługuje,
    jeżeli umowa wygaśnie z końcem sierpnia?
    Kto od tego płaci podatek i czy będę ubiezpieczona w trakcie pobierania
    zasiłku wychowawczego jeśli w ogóle go dostanę?
    A jeśli urodzę we wrześniu - co wtedy? Czy mogę sobie wziąć jakiś urlop
    przed porodem? Czy moją sytuację poprawiłoby (a pracodawcy pogorszyło) gdyby
    przedłużył mi umowę na czas nieokreślony? Wcześniej byłam pół roku na
    bezrobociu. Dziecko będę wychowywać sama.

    Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam.
    Justyna

    Ps. Przepraszam za chaos, ale nie mogę pozbierac myśli...

  • 2. Data: 2002-06-25 14:49:02
    Temat: Re: praca, ZUS ciąża i zasiłki, pomocy...
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Ps. Przepraszam za chaos, ale nie mogę pozbierac myśli...

    nie ma za co to narmlane w tym stanie ;-)
    zaraz po porodzie wszystko sie uporzadkuje wokol bobasa...

    nie chce mi sie grzebac i szukac na nowo wszsytkich informacji,
    ale niedawno ktos pytal o zaislek wychowaczy/macierzynski i tam
    wygrzebalem sporo danych z Kodeksu Pracy i stron WWW ZUSu.

    w skrocie:
    - umowa o prace automatycznie podega przedluzeniu do dnia porodu
    (Kodeks Pracy)
    - po rozwiazanu umowy nadal jestes ubezpieczona
    (ZUS)
    - zasilek macierzynski bedzie wynosil 100% pensji przez ilestam tygodni
    (sorry nie pamietam) [malo, bo nie danwo skrocili]
    (ZUS)
    - zasilek wychowawczy bedzie _smieszny_ nawet jesli bedziesz samotnie
    wychowywac dziecko :-( [to tez zdaje sie ze ostatnio spadlo]
    (ZUS)

    kodeks pracy jest gdzie sna interii czy hodze,
    ZUS to zus ;) www.zus.pl (albo www.zus.gov.pl) i witamy i swidczenia.
    i aktualnosci (waloryzacje swiadczen)

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2002-06-25 20:16:32
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    > (ZUS)
    > - zasilek macierzynski bedzie wynosil 100% pensji przez ilestam tygodni
    > (sorry nie pamietam) [malo, bo nie danwo skrocili]
    przesz 6 miesziecy - sadzac po oczekiwanej dacie porodu w styczniu ciaza juz
    byla, wiec urlop nalezy sie jeszce w starym wymiarze

    sqrczak