PracaGrupypl.praca.dyskusje › porzucenie pracy

  • 11. Data: 2002-11-14 13:39:59
    Temat: Re: porzucenie pracy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 14 Nov 2002 09:42:48 +0100, "MarP" <p...@w...pl>
    zakodował:

    >Tu sie pozwole niezgodzic. Jest cos takiego jak "wypowiedzenie bez
    >zachowania okresu wypowiedzenia".

    Nie ma czegoś takiego. Jest za to rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
    z winy pracownika/pracodawcy. Tak trudno poczytać KP i nie ściemniać?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 12. Data: 2002-11-15 08:17:52
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    > Pięknego dnia Thu, 14 Nov 2002 09:07:10 +0100, Wiesław Wronowicz
    > <w...@p...com> zakodował:

    > Nie ma czegoś takiego jak "tryb dyscyplinarny". Na świadectwie będzie
    > rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z winy pracownika art. 52 KP.

    > Porzucenie pracy, czyli nieusprawiedliwiona nieobecność jest
    > naruszeniem podstawowych obowiązków pracownika i uzasadnienie
    > rozwiązania umowy będzie takie jak powyżej.

    Można troche rozwinąć temat: Czy z punktu widzenia Pracodawcy lepiej jest
    zatrudnić Pracownika zwolnionego w trybie art 52 KP (czyli "dyscyplinarka"),
    czy też takiego ktory porzucił pracę.
    Prawidłowa odpowiedź czyli ani tego ani tego w tym przypadku nie ma
    zastosowania.

    Wiesiek

  • 13. Data: 2002-11-15 09:13:18
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Nie ma czegoś takiego. Jest za to rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
    > z winy pracownika/pracodawcy. Tak trudno poczytać KP i nie ściemniać?

    Ja nie bede odsylal Cie do KP. TYlko dla wygody przytocze go tutaj:
    "
    Rozdzial II Oddzial 2: Przepisy ogolne o rozwiazaniu umowy o prace
    Art. 30. § 1. Umowa o pracę rozwiązuje się:
    [.............]
    3) przez oświadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu wypowiedzenia
    (rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia),
    "

    Pozdrawiam,

    MarP

  • 14. Data: 2002-11-15 12:41:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 15 Nov 2002 09:17:52 +0100, Wiesław Wronowicz
    <w...@p...com> zakodował:

    >Można troche rozwinąć temat: Czy z punktu widzenia Pracodawcy lepiej jest
    >zatrudnić Pracownika zwolnionego w trybie art 52 KP (czyli "dyscyplinarka"),
    >czy też takiego ktory porzucił pracę.

    A jaki paragraf będziesz miał przy porzuceniu pracy, jeżeli nie 52?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 15. Data: 2002-11-15 12:41:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 15 Nov 2002 10:13:18 +0100, "MarP" <p...@w...pl>
    zakodował:

    >Ja nie bede odsylal Cie do KP. TYlko dla wygody przytocze go tutaj:

    Sorki, faktycznie obaj mamy rację :)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 16. Data: 2002-11-15 23:09:13
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kaizen wrote:

    > A jaki paragraf będziesz miał przy porzuceniu pracy, jeżeli nie 52?

    To ja moze uzupelnie, bo choc sam nie blyszcze wiedza dot. Kp, to jednak
    tyle kumam i az zeby bola mnie od tej "uczonej" dyskusji.

    Porzucenie pracy kwalifikuje sie do art 52 par 1 pkt 1 "ciezkie
    naruszenie przez pracownika podstawowych obowiazkow pracowniczych". A
    jakie to obowiazki mozna sobie przeczytac w art. 100.

    I nie ma czegos takiego jak mozliwosc powiedzenia pracodawcy pa-pa, bez
    wyraznego (wyszczegolnionego w Kp) powodu - oczywiscie w sytuacji bez
    wypowiedzenia.

    Flyer