PracaGrupypl.praca.dyskusje › porzucenie pracy

  • 1. Data: 2002-11-13 15:55:54
    Temat: porzucenie pracy
    Od: "corolian" <c...@p...onet.pl>

    Mam pytanie i bardzo prosze o pomoc.
    Jakie są następstwa porzucenia pracy?
    Mam propzycje pracy w innej firmie, pracodawca nie chce się zgodzić na
    rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, normalny okres wypowiedzenia to 3
    miesiące. Jednocześnie pracodawca jest w stanie w bardzo dużym stopniu
    ograniczyć moje zarobki, mam niską podstawe + wynagrodzenie z zleceń od
    firmy. Już dostałem informacje, że zleceń nie dostanę, co wiąże się z bardzo
    niskimi zarobkami w najbliższych miesiącach.
    Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2002-11-13 16:18:36
    Temat: Re: porzucenie pracy
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    corolian <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Mam pytanie i bardzo prosze o pomoc.
    > Jakie są następstwa porzucenia pracy?
    nieladne swiadectwo pracy
    nie dostaniesz bezposrednio po porzuceniu pracy zasilku dla bezrobotnych.

    slowem, jesli masz juz na 100% ugadana nowa prace to praktycznie
    nic strasznego.
    Za to jesli bedziesz kiedys znowu szukal pracy, to swiadectow pracy
    z porzuceniem moze zrobic bardzo zle wrazenie...

    pozdrawiam

    romekk

  • 3. Data: 2002-11-13 16:22:42
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    Użytkownik "corolian" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam propzycje pracy w innej firmie, pracodawca nie chce się zgodzić na
    > rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, normalny okres wypowiedzenia to

    Cos mi swita ze nie musisz porzucac pracy. Chyba jest cos takiego jak
    wymowienie z natychmiastowym skutkiem (lub nawet z zachowaniem jakiegos
    terminu - np. tydzien). Nie wiem czy jest to lepsze, ale na pewno lepiej
    brzmi "wypowiedzenie z winy pracownika" niz "porzucenie pracy" na
    swiadectwie.

    Marek.

  • 4. Data: 2002-11-13 17:39:26
    Od: "corolian" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Za to jesli bedziesz kiedys znowu szukal pracy, to swiadectow pracy
    > z porzuceniem moze zrobic bardzo zle wrazenie...

    dzieki za pomoc
    a czy orientuje sie ktos jak wyglada sprawa ewntualnego dochodzenia przez
    pracodawce odszkodowania za straty poniesione w wyniku porzucenia pracy,
    czy ktoś się może z taką sytuacją spotkał?

  • 5. Data: 2002-11-13 17:41:32
    Od: "corolian" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarP" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > terminu - np. tydzien). Nie wiem czy jest to lepsze, ale na pewno lepiej
    > brzmi "wypowiedzenie z winy pracownika" niz "porzucenie pracy" na

    jakby ktoś wiedział coś więcej na temat takiego pomysłu na rozwiązanie tej
    sprawy to prosze o pomoc

  • 6. Data: 2002-11-13 20:27:14
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 13 Nov 2002 16:55:54 +0100, "corolian"
    <c...@p...onet.pl> zakodował:

    >Jakie są następstwa porzucenia pracy?

    1. Brak zasiłku
    2. Brzydkie świadectwo pracy
    3. Możliwość zarządania przez pracodawcę odszkodowania za straty
    (sprawa w sądzie pracy)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-11-14 08:07:10
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    > Użytkownik "MarP" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > jakby ktoś wiedział coś więcej na temat takiego pomysłu na rozwiązanie tej
    > sprawy to prosze o pomoc

    Nie ma takiej możliwości. Nie ma też "wypowiedzenia z winy pracownika", na
    świadectwie pracy będzie punkt że rozwiązanie umowy nastąpiło z winy
    pracownika w trybie dyscyplinarnym (par ...)
    Na pewno jest to gorszy punkt niż porzucenie pracy - które zawsze jakoś
    można wytłumaczyć.

    Wiesiek

  • 8. Data: 2002-11-14 08:35:40
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > a czy orientuje sie ktos jak wyglada sprawa ewntualnego dochodzenia przez
    > pracodawce odszkodowania za straty poniesione w wyniku porzucenia pracy,
    > czy ktoś się może z taką sytuacją spotkał?

    Nie moze byc wyzsze niz Twoje wynagrodzenie za okres wypowiedzenia.
    Wiecej na: praca.interia.pl/kodeks

  • 9. Data: 2002-11-14 08:42:48
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Nie ma takiej możliwości.

    Faktycznie, nie ma. Przepraszam za wprowadzanie w blad.

    > Nie ma też "wypowiedzenia z winy pracownika", na

    Tu sie pozwole niezgodzic. Jest cos takiego jak "wypowiedzenie bez
    zachowania okresu wypowiedzenia". Moze byc zlozone przez pracownika. Jezeli
    nie ma podanych przyczyn (ciezkie naruszenie praw pracowniczych przez
    pracodawce), jest traktowane tak samo jak "porzucenie pracy".

    Marek.

  • 10. Data: 2002-11-14 13:39:56
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 14 Nov 2002 09:07:10 +0100, Wiesław Wronowicz
    <w...@p...com> zakodował:

    >Nie ma takiej możliwości. Nie ma też "wypowiedzenia z winy pracownika", na
    >świadectwie pracy będzie punkt że rozwiązanie umowy nastąpiło z winy
    >pracownika w trybie dyscyplinarnym (par ...)

    Nie ma czegoś takiego jak "tryb dyscyplinarny". Na świadectwie będzie
    rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z winy pracownika art. 52 KP.

    >Na pewno jest to gorszy punkt niż porzucenie pracy - które zawsze jakoś
    >można wytłumaczyć.

    Porzucenie pracy, czyli nieusprawiedliwiona nieobecność jest
    naruszeniem podstawowych obowiązków pracownika i uzasadnienie
    rozwiązania umowy będzie takie jak powyżej.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775