PracaGrupypl.praca.dyskusje › portfolio

  • 1. Data: 2007-10-08 18:21:19
    Temat: portfolio
    Od: "jacek" <j...@...pl>

    Witam,
    Chciałem się dowiedzieć co sądzicie o prezentacji stron stworzonych przez
    firme/osobe we flashu? Jestem na etapie tworzenia swojego portfolio i
    zastanawiam się czy jest sens osadzania tego we flashu, czy zostać przy
    tradycyjnej szerokodostępnej formie xhtmlowej?:)
    Jakie Wam się bardziej podobaja? Ja szczerze mówiąc jak widze prezentacje we
    flashu to mam ochote zamknąć okno... Bajery bajerami - wszystko fajne i
    piękne wyglada, tu sie rusza, tu skacze- ale nawigacja często sprawia
    kłopot, zwłaszcza, że lubie przycisk "wstecz";) Ja chyba jednak wolałbym
    zaprezentować swoje umiejętności w tradycyjnej formie...
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-08 18:49:35
    Temat: Re: portfolio
    Od: Gac <w...@g...com>

    jacek wrote:
> [...]
    > kłopot, zwłaszcza, że lubie przycisk "wstecz";) Ja chyba jednak wolałbym
    > zaprezentować swoje umiejętności w tradycyjnej formie...

    Ja stawialbym na czysty xhtml, bez flasha i js. Jestem zwolennikiem
    prostoty -- wszak w portfolio chodzi o to, zeby zaprezentowac nasze
    prace i umiejetnosc dostosowania sie do potrzeb klienta, wiec stawialbym
    na minimalnizm z akcentem na zlecenia, ktore juz wykonalismy, bo to one
    swiadcza o nas, nie wymyslny design we flashu.

  • 3. Data: 2007-10-08 19:00:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fedsfu$2al$1@atlantis.news.tpi.pl jacek <j...@...pl>
    pisze:

> [...]
    > często sprawia kłopot, zwłaszcza, że lubie przycisk "wstecz";) Ja chyba
    > jednak wolałbym zaprezentować swoje umiejętności w tradycyjnej formie...
    Na twoim miejscu zacząłbym od zaprezentowania umiejętności w bardzo
    tradycyjnej formie - w prawidłowym skonfigurowaniu czytnika news.

    Co do portfolio to doradzałbym xhtml (oczywiście z prawidłowym kodowaniem
    8859-2).
    Uważam, że dobór narzędzi powinien być warunkowany celem do jakiego mają
    służyć.
    Inaczej łatwo o przerost formy nad treścią, chcąc się napić piwa nie trzeba
    kupować browaru.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-10-08 19:02:26
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 8 Oct 2007 20:21:19 +0200, jacek napisał(a):

> [...]
    > zastanawiam się czy jest sens osadzania tego we flashu, czy zostać przy
    > tradycyjnej szerokodostępnej formie xhtmlowej?:)

    Stoję na stanowisku, że flash nie służy do budowania stron internetowych,
    tylko prezentacji, które ewentualnie można w internecie zamieścić (tak jak
    i np. pliki video).

    Szarzy userzy też dostrzegają już liczne wady "stron" flashowych i należy
    się z tym liczyć, bo o ile na początku ludziom się podobało, o tyle teraz
    chcą już raczej żeby było szybko i dostępnie, a niekoniecznie
    ładnie-animkowo.

    A portfolio to już z założenia powinno być coś, co będzie dostępne dla
    możliwie szerokiego grona odbiorców, więc IMO flash wykluczony.
    No, chyba że ktoś jest specjalistą do tej technologii i chce zaprezentować
    swoje umiejętności ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2007-10-09 05:33:51
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 8 Paź, 21:00, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > Co do portfolio to doradzałbym xhtml (oczywiście z prawidłowym kodowaniem
    > 8859-2).

    w kwestii formalnej - obecnie preferuje sie raczej utf8.

    popieram w 100%.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 6. Data: 2007-10-09 10:22:34
    Od: Maciej Łebkowski <p...@d...one.pl>

    Dnia 08-10-2007 o 21:02:26 Kapsel <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A portfolio to już z założenia powinno być coś, co będzie dostępne dla
    > możliwie szerokiego grona odbiorców, więc IMO flash wykluczony.

    IMO portfolio powinno trafiac tylko do dyrektorow kreatywnych lub innych
    osob, ktore chca nas zatrudnic. Dlatego sadze, ze *target* raczej jest
    zblizony do ktosow z monitorami 21 cali i wypasnymi przegladarkami. Za
    to moze nam szczegolnie zalezec na dostepnosci dla tej wlasnie grupy.

    Tak czy siak, jestem za HTML + CSS + JS (sic!) + ew. kawalek flasha.

    --
    Używam klienta poczty Opera Hugin: http://www.opera.com/mail/

  • 7. Data: 2007-10-09 15:32:35
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 09 Oct 2007 12:22:34 +0200, Maciej Łebkowski napisał(a):

> [...]
    > zblizony do ktosow z monitorami 21 cali i wypasnymi przegladarkami. Za
    > to moze nam szczegolnie zalezec na dostepnosci dla tej wlasnie grupy.

    Niekoniecznie, niektóre portfolia są też punktem startowym do pozyskania
    klienta ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2007-10-09 23:18:58
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "jacek" <j...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zastanawiam się czy jest sens osadzania tego we flashu, czy zostać przy
    > tradycyjnej szerokodostępnej formie xhtmlowej?:)

    No albo szerokodostepnej albo xhtml'owej...

    sz.

  • 9. Data: 2007-10-10 19:14:08
    Od: pw <p...@o...pl>

    szomiz pisze:
    > No albo szerokodostepnej albo xhtml'owej...

    Bez przesady, dziś już nawet MsIE coś tam wyświetli.

    Pozdrawiam
    pw

  • 10. Data: 2007-10-10 19:29:44
    Temat: [OT] Re: portfolio
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "pw" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bez przesady, dziś już nawet MsIE coś tam wyświetli.

    No wlasnie. Cos.

    sz.