PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zaświadczenie lekarskie

  • 1. Data: 2007-10-08 19:20:41
    Temat: Zaświadczenie lekarskie
    Od: "LadyRoot" <L...@m...com>

    Witam!

    Czy na zaświadczeniu lekarskim o przeciwskazaniu do pracy w określonych
    warunkach musi być pieczątka zakładu opieki zdrowotnej (przychodni,
    kliniki)?

    Mam takie zaświadczenie od lekarza (prywatnego), że rozpoznano u mnie astmę
    i w związku z tym zachodzi, cytuję, "konieczność zmiany stanowiska pracy na
    czas remontu ze względu na stan zrdowia". Na zaświadczeniu jest pieczątka i
    podpis lekarza, a także data wystawienia (2007-07-31).

    Dzień po wystawieniu zaświadczenia, oddałam je pracodawcy, który planował
    remont (wyburzenie ściany). Pracodawca wziął zaświadczenie bez żadnego
    problemu, a kiedy remont wreszcie się odbył (początek września) - dostałam
    dzień wolnego, a dwa kolejne dni spędziłam na delegacji. Nadmieniam, że nie
    prosiłam o dzień wolny - byłam do dyspozycji pod telefonem, internetem (mogę
    pracować zdalnie w ograniczonym zakresie), mogłam jechać dzień wcześniej na
    delegację.

    Teraz (połowa października prawie) nagle ni stąd ni z owąd kadry zaczynają
    robić mi problemy: najpierw kręciły nosem, że takie zaświadczenie to nie
    zwolnienie, potem, że na zaświadczeniu nie jest ważna pieczątka lekarza
    (!!!), tylko zakładu opieki zdrowotnej (Enel-med) i w ogóle to powinno mi
    się to liczyć do urlopu.

    Przegooglałam trochę o zaświadczeniach, ale znalazłam tylko wzmianki o
    zaświadczeniu lekarza ZUS o prawie do rent... a to raczej nie jest to samo
    :)
    W związku z powyższym - czy ktoś mógłby mnie nakierować na źródła, gdzie
    szukać pomocy?

    dziękuję i pozdrawiam

    --
    LadyRoot
    ----------------------------

  • 2. Data: 2007-10-09 16:34:22
    Temat: Re: Zaświadczenie lekarskie
    Od: "roberT" <r...@i...pl>

    Moim zdaniem w chwili gdy przedłozyłaś zaświadczenie, o którym mówisz
    pracodawcy powinien on skierować Cię do lekarza medycyny pracy (bo to on
    wydaje zgodę do pracy w określonych warunkach). Na skierowaniu do lekarza
    medycyny pracy pracodawca powinien okreslić w jakich warunkach pracujesz
    (tzw. czynniki szkodliwe). Lekarz medycyny pracy mając to skierowanie +
    kopie od Ciebie zaswiadczenia, które dostałaś w tej swojej przychodni)
    pewnie wydał by zaświadczenie o zdolności do pracy z przeciwwskazaniami -
    tzn. w praktyce nie w takich warunkach jak podczas remontu) - i wtedy
    pracodawca musiałby albo zapewnić Tobie inne warunki albo inne stanowisko,
    ale na pewno nie dać wolne!
    Zakałdam, ze pracodawca na czas remontu nie zabezpieczył odpowiednio miejsca
    gdzie pracujesz (tzn. czynniki szkodliwe wystąpiły - takie jak pylenie w
    czasie remontu np.)
    Zakładam, że Pracodawca wydałby Tobie skierowanie gdzie by okreslił zkres
    tych czynników szkodliwych...
    no ale to wszystko gdybanie....

    Teraz to juz chyba nic nie zrobisz niestety...a swoją drogą to ten jeden
    dzień wolnego to dziwne że pracodawca Tobie narzucił.... - nie jest czasem
    tak, że urlop jest na wniosek pracownika.???
    Jedyne co możesz zarzucić pracodawcy to to ze nie skierował Cię do lekarza
    medycyny pracy i tym argumentem walczyć o ten jeden dzień...urlopu

    pozdrawiam

    --
    roberT