PracaGrupypl.praca.dyskusjepomyłkowe wypłaty › Re: pomyłkowe wypłaty
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pomyłkowe wypłaty
    Date: Sat, 5 Nov 2005 11:37:48 +0100

    Użytkownik "Reksio" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dkf575$rjv$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > 2. Jezeli pracodawca wyplaci Ci nienalezne srodki - masz obowiazek je
    > zwrocic na jego zadanie. ( tak bylem przekonany)
    > Moj post dotyczy obowiazku, zarowno w stosunku do banku jak i
    pracodawcy -
    > niezaleznie od tego czy wyplacil pieniadze przelewem, czy gotowka.

    Niekoniecznie, gdzieś widziałam (chyba nawet wyrok sądu na to był - w GP
    albo w Rz było to opisane), że jeżeli pracodawca przesłał pieniądze to
    pracownik ma prawo wierzyć, że mu się to należało. Było to tłumaczone,
    tym, ze pracodawca zatrudniając osoby do naliczania płac, bierze na
    siebie odpowiedzialoność za te naliczenia (tzn. jeżeli upoważniona przez
    niego osoba dokonywała naliczeń i się pomyliła to strata pracodawcy
    jest) i pracownik ma prawo sądzić, że to mu się należało. Dodatkowo brak
    przekazywanych pasków z wypłaty uniemożliwiał kontrolę wynagrodzenia
    przez pracownika.
    Pracownik może zwrócić nadpłatę, ale nie musi...dobra wola pracownika...

    Pozdrawiam
    {vorgszlpcdufybjtzlytgffdbkskpzy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #