PracaGrupypl.praca.dyskusje › pomocy !

  • 1. Data: 2004-11-16 22:27:56
    Temat: Re: pomocy !
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (Jan Kowalski, a któżby! ;-) ) wyklepał:

    >>> 1.Odpowiadamy POD cytowanym tekstem.
    >
    > Ring wolny: pierwsze starcie...

    To jeszcze sobie wrotki poustawiajcie... :-)

    Pozdrawiam
    M.
    --
    Gdyż rodzaj ludzki w swej niedoli rozporządza jedną naprawdę skuteczną
    bronią [...] Nic nie może się przeciwstawić *napadowi śmiechu* (Mark Twain)

  • 2. Data: 2005-02-15 22:15:31
    Temat: pomocy !
    Od: "Johnny" <a...@a...com>

    Mam pytanie i proszę o fachową poradę.
    Czekałem niedawno na przelew wynagrodzenia od firmy, w której już nie
    pracuję od +- miesiąca. Zatrudniony byłem "na umowę zlecenia", której nigdy
    de facto okazji podpisać nie miałem. Umowy ponoć są, niby mam je podpisać ;)
    Czekałem na kasę i doczekać się nie mogłem, myślałem, że chcą mnie
    wyrolować (sam odszedłem w środku miesiąca). Już miałem robić jakąś zadymę,
    ale przelew przyszedł :) Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie przyszedł
    2 razy ... Nie powiem, że się nie ucieszyłem, bo kaska potrzebna mi teraz
    jak nigdy. Zamierzałem to olać i udawać głupa. Ale sprawa skomplikowała się
    jeszcze bardziej, ponieważ przelew przyszedł 3 raz ...
    Pomyłkę banku wykluczam, na 99% to wina tej firmy, która na każdym kroku
    wykazuje się brakiem profesjonalizmu.
    Pytanie:
    Czy oni mają prawo w jakikolwiek sposób odebrać mi tą kasę?
    Incognito dzwoniłem do banku, konsultantka powiedziala mi, ze jest jakaś
    procedura, ale dialog jest już prowadzony pomiędzy bankami, i strona
    wydająca dyspozycję przelewu musi jakoś uzasadnić żądanie wycofania
    pieniędzy (od razu mówię, że w ogóle się na tym nie znam i nie wiem czy w
    rzeczywistości tak jest).
    Jeśli ktoś z Was może mi coś doradzić, będę bardzo wdzięczny.

    Pozdr

    Ps. wiem, ze powinienem zatrzymać tą kase i tak pewnie każdy chciałby
    zrobić, jednak nie w tym rzecz. Interesuje mnie opinia osób, które wiedzą,
    co w takiej sytuacji może mnie spotkać.

  • 3. Data: 2005-02-15 22:43:50
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 15 Feb 2005 23:15:31 +0100, Johnny <a...@a...com>
    napisał:

    > Ps. wiem, ze powinienem zatrzymać tą kase

    Dlaczego tak uwazasz?
    Przy okazji - jesli ty nie oddasz pieniedzy, to firma je odbieze od
    konkretnego pracownika, winnego pomylki. Czyli jakis Jasiu Nowak czy Tekla
    Pcimska zaplaci za ciebie.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 4. Data: 2005-02-15 23:55:23
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Johnny; <cutsb6$12t$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > Ps. wiem, ze powinienem zatrzymać tą kase i tak pewnie każdy chciałby
    > zrobić, jednak nie w tym rzecz. Interesuje mnie opinia osób, które wiedzą,
    > co w takiej sytuacji może mnie spotkać.

    Nie powinieneś, bo nie masz do nich tytułu - w KC podpada to pod
    bezpodstawne wzbogacenie, czy są jakies przepisy w KK nie sprawdzałem.

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 5. Data: 2005-02-16 00:01:24
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 15 lut 2005 w liście [news:cutsb6$12t$1@atlantis.news.tpi.pl]
    Johnny [a...@a...com] napisał(a):

> [...]
    > i nie wiem czy w rzeczywistości tak jest).
    > Jeśli ktoś z Was może mi coś doradzić, będę bardzo wdzięczny.

    Taa... mi przelała firma kiedyś przez pomyłkę trzydzieści kilka
    tysięcy. Za mało o jedno albo dwa zera było żeby zwiewać.

    A serio: kasę musisz oddać. Nie wiem tylko czy sam z siebie, czy możesz
    poczekać na wezwanie od właściciela pieniędzy. Jak nie oddasz, są
    odpowiednie paragrafy.

    Możesz też zaryzykować, że nikt nie zauważy ubytku takiej sumy i
    siedzieć cicho. Nie jest to uczciwe, ale twój wybór.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 6. Data: 2005-02-16 07:41:31
    Od: "ToJa" <e...@v...pl>

    Moja rada, oddaj sam pieniądze zgłoś to szefowi a możesz na tym nieźle
    wyjść.
    Zdobędziesz u szefa wielkie zaufanie itd.........

  • 7. Data: 2005-02-16 14:02:09
    Od: "Vincy" <v...@g...pl>

    Fachowa porada jest taka: idz dzisiaj do swoich rodzicow i zrob im awanture
    o to, ze nie potrafili cie wychowac. Nie dosc, ze masz wychowanie zlodzieja,
    to jeszcze w dodatku brak ci wstydu, bo nawet sie z tym nie kryjesz.

  • 8. Data: 2005-02-16 15:09:48
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    *Vincy* w te oto słowa się odzywa:

  • 9. Data: 2005-02-16 15:20:59
    Od: HERAKLES <h...@h...pl>

    nie chce mi się czytać takiego długiego posta! Jeżeli umów nie podpisywałeś,
    to rozlicz się z US na zasadzie darowizny od tej firmy.
    --
    _____________________________

  • 10. Data: 2005-02-16 15:54:19
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Johnny w news:cutsb6$12t$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Czy oni mają prawo w jakikolwiek sposób odebrać mi tą kasę?

    Tak, ponieważ jest to bezpodstawne wzbogacenie się. Moim zdaniem oczywiście.

    > Ps. wiem, ze powinienem zatrzymać tą kase i tak pewnie każdy
    > chciałby zrobić, jednak nie w tym rzecz.

    Żartujesz sobie w tym momencie, prawda? Przecież to jest złodziejstwo (lubię
    nazywać rzeczy po imieniu). Mnie osobiście nie przekonują argumenty typu "a
    u was biją murzynów". Złodziejstwo jednych nie jest usprawiedliwieniem tego,
    aby samemu kraść. Jeśli chcesz aby w świecie w jakim żyjesz zaczęło się coś
    zmieniać zacznij od siebie - masz świetną okazję.

    > Interesuje mnie opinia osób, które wiedzą, co w takiej sytuacji może
    > mnie spotkać.

    A gdyby nie przysłali ci tych pieniędzy wcale?

    --
    Greg