PracaGrupypl.praca.dyskusjepodbijanie delegacji › Re: podbijanie delegacji
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: podbijanie delegacji
    Date: Thu, 14 Aug 2003 09:31:26 +0200

    > Przypuszczam, że pracujesz jako przedstawiciel handlowy. Bo w innym
    zawodzie
    > sprawa byłaby zupełnie oczywista. Iskoro jesteś handlowcem, to
    > potwierdzenie powinieneś uzyskać od przedstawiciela instytucji z którą
    > usiłowałeś nawiązać kontakt.
    > A nie przypuszczam, żeby to były instytucje o których piszesz. Poczta, czy
    > inny "urzędniczy" zakład pracy nie może kupować przedmiotów/usług ot tak
    na
    > rynku.

    Nie tylko handlowcy podrużują służbowo :-)
    Nie jestem przedstawicielem i właśnie dlatego mało kto che podbijać.
    Wyjazdy służą głownie tzw. "wstępnej dokumentacji", którą z reguły zaczyna
    sie od Urzedu Gminy, Sołtysa, Leśniczego czy tym podobnych - zależy od typu
    materiału - ale większość roboty odwala sie bezpośrednio w terenie.
    Niestety ponieważ pracuję w firmie prywatnej często słyszę tłumacznia, że
    delegacje podbijają tylko "urzędnikom państwowym".

    > Dlatego uważam, że to z czym masz ty i twoi koledzy z pracy problem jest
    tak
    > naprawdę czymś bardzo sztucznym.

    Niestety nie jest sztuczsny. Przełożeni rozliczają mnie z wykonanej roboty
    tj. zebranego materiału. Niestety dla księgowości podpis kierownika w
    rubryce "sprawdzono pod względem merytorycznym, oraz stwierdzono wykonanie
    zadania służbowego" nie wystarcza, bo informuje tylko, że pracę wykonałem a
    nie że byłem w terenie....("Oto jeszcze jeden przykład na to co księfgowość
    robi z ludźmi" Monty Python).

    >A z drugiej strony gdybym był twoim
    > przełożonym i na delegacji miałbym wbitą pieczątkę z takiego "lewego"
    > miejsca, to w życiu byś tej delegacji nie miał rozliczonej. Bo nie jest w
    > interesie pracodawcy płacić za to że pojechałeś 500 km tylko po to żeby
    > wysłać list albo kupić flaszkę.

    Własnie dlatego staram sie podbijać np. w urzędach czy na poczcie. L sprawa
    nie jest prosta dla wyjaśnienia przykład: w delegacji wpisane jest
    np."rezerwat w Łosiach - Popradzki Park Krajobrazowy". Jak popatrzysz na
    mapę to zauwarzaysz, że od rezerwatu do dyrekcji parku (Stary Sącz) jest
    (jadąc drogą) prawie 50 km - więc dlegacja z pieczątką ze Starego Sącza
    odpada. Pozostajej do wyboru - Urząd gminy w Krynicy albo sołtys w Łosiach
    (ewentualnie sklepy czy inne "lewe" jak sie wyaziłeś miejsca). Sołtysi nie
    mają stałych godzin urzędowania więc różnie bywa z umówieniem się -
    zwłąszcza jeżeli jest ot kolejna wizyta i potrzebuję od niego tylko
    pieczątki. Z kolei w UG pani, ktróra 10 minut wcześniej kserowała mi gminne
    palany zagospodarownia przestrzennego i z zapałem udzilała wszelkich
    informacji plotek itp, które jej zdaniem mogłyby mi się przydać, na widok
    delegacji sztywnieje i kieruje mnie dosekretariatu.
    To jest niemal standardowe zachowanie - więc w końcu człowiek podbija w
    sklepie, na policji czy u księdza...

    Pozdrawiam
    Paweł