PracaGrupypl.praca.dyskusjepo jakich studiach jest dobra praca? › Re: po jakich studiach jest dobra praca?
    From: "Andrzej" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: po jakich studiach jest dobra praca?
    Date: Wed, 14 May 2003 14:48:13 +0200

    > Jesteś pewien z tym rosyjskim? Od ponad 20 lat słyszę, że rosyjski sie
    > przyda.
    Znajomość rosyjskiego, francuskiego i niemieckiego jednocześnie! - praca
    gwarantowana jako przyboczny szefa. Ponieważ taki człowiek jest
    wtajemniczony we wszystko _musi_ być dobrze opłacany.

    > Ale jak można się usamodzielnić to warto się pomęczyć
    Podkreślam: bez układów i bogatych rodziców marne szanse

    > I niby o ile więcej zarobi nauczyciel w w/w miejscowości od takiego np. w
    > Łodzi? 100 zł?
    1. Moja szwagierka we wsi koło Bytowa zarabia 2000 PLN na rękę - uczy 5 dni
    w tygodniu po 7 godzin (matematyka i informatyka)
    2. Szwagierka w Łebie zarabia 2400 PLN netto (matematyka + kółka + korki),
    szwagier w tej samej Łebie jako dyrektor podstawówki (6 klas) zarabia 3000
    PLN netto. Szkoła w tym roku zakończy budowę basenu i kortów tenisowych. Raz
    na 2 mies. organizowane są "potańcówki" charytatywne dla rodziców na których
    średnio zbiera się od 15 do 30 tys. PLN po to by dzieci mogły mieć lepsze
    pomoce naukowe i jeździć na wycieczki. Nieobecność na takiej imprezie to w
    oczach lokalnej społeczności _dyshonor_. Gminy
    nadmorskie/górskie/turystyczne mają naprawdę sporo kasy i absolutnie nie
    brakuje im pieniędzy na inwestycje - o swoje dzieci dbają.
    3. Moja żona pracuje w Gdańsku-Zaspie i zarabia 1100 PLN netto jako
    nauczyciel. Przypominam, że Gdańsk nie jest miejscowością turystyczną :o)

    Niczego sobie nie zmyśliłem. To kwestia faktów, a nie domysłów.

    > 1. Nie sądzę też aby świnoujskie dzieci byłe grzeczniejsze od np.
    łódzkich.
    1. nie ma problemu z narkotykami, pobiciami, kradzieżami
    2. w Łebie szkoła liczy raptem 6 klas po 20-25 dzieci więc wszyscy się
    znają, a nauczyciel - jak dawniej - traktowany jest na równi z proboszczem
    czy sołtysem.

    > Uwaga na wsie. Jest tendencja do likwidowania szkół wiejskich,
    Święta prawda! Należy pamiętać, że istnieją małe ale bardzo bogate gminy
    gdzie szkoły na pewno nie zostaną zlikwidowane ponieważ na wszystko są
    pieniądze i długo jeszcze będą!

    Proszę jeszcze zwrócić uwagę, że ceny mieszkań w małych miasteczkach są
    śmiesznie małe. W Gdańsku metr kosztuje 2300-3000 PLN, w Koszalinie
    1100-1400, w Bytowie nawet 900-1300. Małe miasta mają swoje zalet choć mają
    też i wady. Pytając o to "jaki zawód wybrać" należałoby podkreślić w jakim
    mieście bedzie się pracować.
    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik