PracaGrupypl.praca.dyskusjepicie alkoholu w pracy › Re: picie alkoholu w pracy
  • Data: 2003-07-18 11:01:13
    Temat: Re: picie alkoholu w pracy
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jakub Zysnarski <j...@n...onet.pl> napisał(a):

    > Czy z godnie z prawem można pic alkohol w pracy? Wiem, wyda wam sie to
    > śmieszne, gdyż w KP jest paragraf mówiący o tym, że kto wnosi na teren
    > zakładu alkohol lub przychodzi w stanie nietrzeźwym, może byc zwolniony
    > dyscyplinarnie. Jednak od kolegi dowiedziałem się, iż podobno do tego, by
    > stwierdzic stan nietrzeźwości pracownika, potrzebne jest dostarczenie go na
    > badania krwi. Na koszt pracodawcy i ZA ZGODĄ PRACOWNIKA! A kto sie
    zgodzi...
    > czy to prawda?

    W KP nic nie ma o alkholu, jest natomiast ogólny przepis:

    Art. 52.

    § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika w razie:

    ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,

    Jest praktyka podparta orzeczeniami, że przyjście po pijaku lub picie
    alkoholu w czasie pracy jest właśnie takim ciężkim naruszeniem obowiązków.
    Najlepiej nie mieszać tych dwóch spraw.