PracaGrupypl.praca.dyskusjepensje w Irlandii i UK › Re: pensje w Irlandii i UK
  • Data: 2007-01-09 10:02:25
    Temat: Re: pensje w Irlandii i UK
    Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

    X-No-Archive:yes

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości
    news:envm5k$p0k$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak, ale potem zeszlo na "prowadzenie normalnego zycia na Wyspach".

    IMHO nie zeszło. Jeden tylko post traktował o tym, że należy rozróżnić
    wyjazd w celach zarobkowych od wyjazdu na stałe. Natomiast w żadnym momencie
    dyskusji nie zaczęliśmy rozmawiać tylko i wyłącznie o tym drugim aspekcie.
    Ja opisałam sytuację człowieka, który wyjechał zarabiać (może zostanie -
    tego jeszcze sam nie wie) i do tego się konkretnie odnosiłam. W jego
    przypadku, jego standard życia jest jak najbardziej normalny.

    > Masz na mysli nie emigracje, tylko tzw. wyjazd na saksy, czyli
    > krotkookresowy wyjazd dla szybkiego zarobienia i powrotu do kraju.

    Nie, nie mam na myśli szybkiego zarobienie i powrotu do kraju, lecz wyjazd
    na zasadzie "popracuję tu jakiś czas, rozejrzę się, zobaczę, czy warto tu
    żyć, przemyślę, a potem zdecyduję czy zostaję i sprowadzam rodzinę czy
    wracam". To nie są typowe saksy. Przynajmniej moim zdaniem.

    > Nie wiem, czemu zakladasz, ze jedynym motywem wyjazdu jest z zalozenia
    > zarobek.

    Nie zakładam, że to jedyny motyw, ale obawiam się, że mimo wszystko jest to
    dla większości ludzi, którzy wyemigrowali na Wyspy (czy jak wolisz -
    pojechali na saksy) motyw najważniejszy.

    > ale spora emigracja z
    > krajow bogatszych do biedniejszych (np. UK->NZ) wskazuje na to, ze nie
    > jest to jedyna rzecz decydujaca o emigracji.

    Tyle tylko, że my nie rozmawiamy o migracji z krajów bogatych do biednych.

    N.